piet Report post #21 Posted April 24, 2013 a jak wygląda spalanie kolego, chodzi mi o zwykłą miejską jazdę czy przypadkiem przed chipem nie miałeś turbo dziury w momencie redukcji z 5 na 4. bieg, np.zbierając się do wyprzedzania? pytam bo znajomy ma octavie właśnie w tym silniku i wspomina, że musi dużo wcześniej robić redukcję żeby zaskoczyło turbo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mic15hal Report post #22 Posted April 28, 2013 TSI 1,8 160KM ma moment 250Nm a mój pasek też teraz ma 250 Nm - jestem ciekaw, jak tu wyglądałaby rywalizacja tutaj chyba jasne, że 1.8 wygra, bo przecież gdyby 145km dawało takie same osiągi co 160 z tym samym momentem, to 160km nie byłoby do niczego potrzebne tylko tak jak mówiłem wcześniej - nie będzie tutaj aż tak wielkiej przewagi, że osoba niepotrafiąca szybko i w odpowiednim momencie zmieniać biegów ale mająca 160km objedzie 145, którym jedziesz Ty, posiadający technikę której nie ma kierowca 160tki Quote Share this post Link to post Share on other sites
KriSSo Report post #23 Posted April 28, 2013 Ja osobiście nie widziałem jeszcze ani jednego 1.8 TSI 160, który miałby 160 . 178-180 zmierzone to praktycznie standard. Więc te 145 nie ma sensu porównywać do papierowych 160. Quote Share this post Link to post Share on other sites
eX1reme Report post #24 Posted August 14, 2013 Czy przy chiptuningu 1.4 TSI ma znaczenie, że mam skrzynię DSG? Są jakieś różnice w możliwych osiągach przy skrzyniach manualnych i DSG? Trochę czasu już minęło od założenia wątku, więc może ktoś więcej zdecydował się na chipa i podzieli się wrażeniami? Quote Share this post Link to post Share on other sites
pawulons Report post #25 Posted August 20, 2013 a jak wygląda spalanie kolego, chodzi mi o zwykłą miejską jazdęczy przypadkiem przed chipem nie miałeś turbo dziury w momencie redukcji z 5 na 4. bieg, np.zbierając się do wyprzedzania? pytam bo znajomy ma octavie właśnie w tym silniku i wspomina, że musi dużo wcześniej robić redukcję żeby zaskoczyło turbo spalanie w mieście jest mniej więcej na tym samym poziomie czyli od 8 do 10 l/100km w zależności czy jadę czy stoję w korku turbodziury nie miałem i nie mam - silnik ten rewelacyjnie ciągnie od około 1800 obrotów ---------- Dodano o 22:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:20 ---------- Ja osobiście nie widziałem jeszcze ani jednego 1.8 TSI 160, który miałby 160 . 178-180 zmierzone to praktycznie standard. Więc te 145 nie ma sensu porównywać do papierowych 160. podkreślam, że nie jestem ekspertem ale wg mojej wiedzy przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie moc - weźmy np silnik motocykla - mają po 150 KM i więcj oczywiście ale ich momenty to połowa tego co w samochodzie. Włóż taki silnik do auta ważącego połtorej tony i niestety osiągi zginą. Ale jak już pisałem nie znam się na tym więc nie będę wiecej w tej materii się wypowiadał by nie narażać się fachowcom Quote Share this post Link to post Share on other sites
KriSSo Report post #26 Posted August 20, 2013 (edited) Ex1treme, DSG posiada patent w postaci podtrzymania doładowania w trakcie zmiany biegu, przez co nie występuje turbodziura po zmianie biegu - stały ciąg robi różnicę. Edited August 20, 2013 by KriSSo Quote Share this post Link to post Share on other sites
marii38 Report post #27 Posted September 21, 2013 I super. Ile to kosztowało? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jadam Report post #28 Posted September 29, 2013 Odświeżę temat . Od roku zastanawiam się nad małym tuninng-em 1.4 TSI 122 km.... jedynie co mnei wciąż zastanawia to trwałość silnika. W zwiazku z tym pytaniem czy jest ktoś na forum któr ma ten silnik i na chipie ma już przejechane powiedz 100 tys km?? Mój silnik ma 63 tys i jak kazdym autem chce dotłuc do 200 tys.. dlatego ma to dla mnie znaczenie . Quote Share this post Link to post Share on other sites
vaio Report post #29 Posted December 4, 2013 1.4tsi 160km da rade na 220 zrobić bez problemu Quote Share this post Link to post Share on other sites
dawidc1 Report post #30 Posted April 10, 2014 Podłącze się do tematu. Mam passata 2009r 1.4 tsi 122km i chciałbym mu dołożyć trochę kucyków. Jestem z kuj-pom. Możecie polecić jakiegoś profesjonaliste w tej dziedzinie? Chętnie poczytam też opinni użytkowników tego silnika po wirusie. Pozdrawiam Quote Share this post Link to post Share on other sites
wozny83 Report post #31 Posted April 10, 2014 Mam passata 2009r 1.4 tsi 122km i chciałbym mu dołożyć trochę kucyków Przy tym silniku wychodzi max jakieś 150 KM i 250 NM. Przy 1.4 tsi 160 km podnoszą moc na jakieś 190-200 KM i ok 290 -300 NM Quote Share this post Link to post Share on other sites
bastek-83 Report post #32 Posted August 25, 2014 1.4tsi 160km da rade na 220 zrobić bez problemu To nie wiem skąd masz takie dane, jak 1.8TSI ciągną do 220 - 230KM na seryjnych gratach że zeby się turbo ani sprzęgło nie wy.rało.. wg mnie nikt przy zdrowych zmysłach nie, a przynajmniej właściciel auta nie podejmie takiego ryzyka. Quote Share this post Link to post Share on other sites
niewienikt Report post #33 Posted September 17, 2015 podkreślam, że nie jestem ekspertem ale wg mojej wiedzy przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie moc - weźmy np silnik motocykla - mają po 150 KM i więcj oczywiście ale ich momenty to połowa tego co w samochodzie. Włóż taki silnik do auta ważącego połtorej tony i niestety osiągi zginą. Ale jak już pisałem nie znam się na tym więc nie będę wiecej w tej materii się wypowiadał by nie narażać się fachowcom Poczytaj czym są te wielkości fizyczne. Niestety, ale teorie, że moment służy do przyśpieszania a moc do vmax nie są trafione Przy 1.4 tsi 160 km podnoszą moc na jakieś 190-200 KM i ok 290 -300 NM Dużo takie auto zyskuje i wzrasta spalanie? Orientujecie się czy można i ile podnieść moc na zew. chipie? Quote Share this post Link to post Share on other sites
musti Report post #34 Posted November 13, 2018 Witam kolegów z forum ! Temat dawno nie odświeżany, ostatnio zastanawiałem się, czy nie dorzucić trochę mocy do mojego B8 1.4TSI ACT ? Auto chodzi całkiem żwawo na seryjnym setup'ie, ale chciałoby się poczuć ten dreszczyk Myślę, że skok w okolice 175-180 KM to coś, czego bym oczekiwał. Czy ktoś z kolegów może podzielić się jakąś wiedzą w tym temacie ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jankus Report post #35 Posted November 14, 2018 Myślę że na pewno dobry tuner może się wypowiedzieć na ten temat. Silnik bardzo młody do tego z systemem wyłączania cylindrów. Chyba jeszcze nikt z forum nie szukał w tym silniku dodatkowych koni. Quote Share this post Link to post Share on other sites
rosol Report post #36 Posted November 15, 2018 silnik jakie ma oznaczenie? Quote Share this post Link to post Share on other sites
kmink Report post #37 Posted January 31 Silniki 1.4TSI do mniej więcej 2013/14r nie nadają się do modzenia. Od platformy MQB czyli od Passata B8 spokojnie można je modzić Quote Share this post Link to post Share on other sites