Skocz do zawartości
marii38

Podniesienie mocy 1.4 TSI

Rekomendowane odpowiedzi

a jak wygląda spalanie kolego, chodzi mi o zwykłą miejską jazdę

czy przypadkiem przed chipem nie miałeś turbo dziury w momencie redukcji z 5 na 4. bieg, np.zbierając się do wyprzedzania?

pytam bo znajomy ma octavie właśnie w tym silniku i wspomina, że musi dużo wcześniej robić redukcję żeby zaskoczyło turbo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
TSI 1,8 160KM ma moment 250Nm a mój pasek też teraz ma 250 Nm - jestem ciekaw, jak tu wyglądałaby rywalizacja ;)

 

tutaj chyba jasne, że 1.8 wygra, bo przecież gdyby 145km dawało takie same osiągi co 160 z tym samym momentem, to 160km nie byłoby do niczego potrzebne ;) tylko tak jak mówiłem wcześniej - nie będzie tutaj aż tak wielkiej przewagi, że osoba niepotrafiąca szybko i w odpowiednim momencie zmieniać biegów ale mająca 160km objedzie 145, którym jedziesz Ty, posiadający technikę której nie ma kierowca 160tki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście nie widziałem jeszcze ani jednego 1.8 TSI 160, który miałby 160 :). 178-180 zmierzone to praktycznie standard. Więc te 145 nie ma sensu porównywać do papierowych 160.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy przy chiptuningu 1.4 TSI ma znaczenie, że mam skrzynię DSG? Są jakieś różnice w możliwych osiągach przy skrzyniach manualnych i DSG? Trochę czasu już minęło od założenia wątku, więc może ktoś więcej zdecydował się na chipa i podzieli się wrażeniami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jak wygląda spalanie kolego, chodzi mi o zwykłą miejską jazdę

czy przypadkiem przed chipem nie miałeś turbo dziury w momencie redukcji z 5 na 4. bieg, np.zbierając się do wyprzedzania?

pytam bo znajomy ma octavie właśnie w tym silniku i wspomina, że musi dużo wcześniej robić redukcję żeby zaskoczyło turbo

 

spalanie w mieście jest mniej więcej na tym samym poziomie czyli od 8 do 10 l/100km w zależności czy jadę czy stoję w korku :)

turbodziury nie miałem i nie mam - silnik ten rewelacyjnie ciągnie od około 1800 obrotów

 

---------- Dodano o 22:25 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:20 ----------

 

Ja osobiście nie widziałem jeszcze ani jednego 1.8 TSI 160, który miałby 160 :). 178-180 zmierzone to praktycznie standard. Więc te 145 nie ma sensu porównywać do papierowych 160.

 

podkreślam, że nie jestem ekspertem ale wg mojej wiedzy przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie moc - weźmy np silnik motocykla - mają po 150 KM i więcj oczywiście ale ich momenty to połowa tego co w samochodzie. Włóż taki silnik do auta ważącego połtorej tony i niestety osiągi zginą. Ale jak już pisałem nie znam się na tym więc nie będę wiecej w tej materii się wypowiadał by nie narażać się fachowcom ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ex1treme, DSG posiada patent w postaci podtrzymania doładowania w trakcie zmiany biegu, przez co nie występuje turbodziura po zmianie biegu - stały ciąg robi różnicę.

Edytowane przez KriSSo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I super. Ile to kosztowało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat . Od roku zastanawiam się nad małym tuninng-em 1.4 TSI 122 km.... jedynie co mnei wciąż zastanawia to trwałość silnika. W zwiazku z tym pytaniem czy jest ktoś na forum któr ma ten silnik i na chipie ma już przejechane powiedz 100 tys km??

Mój silnik ma 63 tys i jak kazdym autem chce dotłuc do 200 tys.. dlatego ma to dla mnie znaczenie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.4tsi 160km da rade na 220 zrobić bez problemu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu. Mam passata 2009r 1.4 tsi 122km i chciałbym mu dołożyć trochę kucyków. Jestem z kuj-pom. Możecie polecić jakiegoś profesjonaliste w tej dziedzinie? Chętnie poczytam też opinni użytkowników tego silnika po wirusie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam passata 2009r 1.4 tsi 122km i chciałbym mu dołożyć trochę kucyków

 

Przy tym silniku wychodzi max jakieś 150 KM i 250 NM.

 

Przy 1.4 tsi 160 km podnoszą moc na jakieś 190-200 KM i ok 290 -300 NM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1.4tsi 160km da rade na 220 zrobić bez problemu

 

To nie wiem skąd masz takie dane, jak 1.8TSI ciągną do 220 - 230KM na seryjnych gratach że zeby się turbo ani sprzęgło nie wy.rało..

wg mnie nikt przy zdrowych zmysłach nie, a przynajmniej właściciel auta nie podejmie takiego ryzyka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
podkreślam, że nie jestem ekspertem ale wg mojej wiedzy przy przyspieszaniu ważniejszy jest moment a nie moc - weźmy np silnik motocykla - mają po 150 KM i więcj oczywiście ale ich momenty to połowa tego co w samochodzie. Włóż taki silnik do auta ważącego połtorej tony i niestety osiągi zginą. Ale jak już pisałem nie znam się na tym więc nie będę wiecej w tej materii się wypowiadał by nie narażać się fachowcom

Poczytaj czym są te wielkości fizyczne. Niestety, ale teorie, że moment służy do przyśpieszania a moc do vmax nie są trafione ;)

 

Przy 1.4 tsi 160 km podnoszą moc na jakieś 190-200 KM i ok 290 -300 NM

Dużo takie auto zyskuje i wzrasta spalanie?

 

Orientujecie się czy można i ile podnieść moc na zew. chipie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów z forum !

Temat dawno nie odświeżany, ostatnio zastanawiałem się, czy nie dorzucić trochę mocy do mojego B8 1.4TSI ACT ?

Auto chodzi całkiem żwawo na seryjnym setup'ie, ale chciałoby się poczuć ten dreszczyk :) Myślę, że skok w okolice 175-180 KM to coś, czego bym oczekiwał.

Czy ktoś z kolegów może podzielić się jakąś wiedzą w tym temacie ?   

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę że na pewno dobry tuner może się wypowiedzieć na ten temat. Silnik bardzo młody do tego z systemem wyłączania cylindrów. Chyba jeszcze nikt z forum nie szukał w tym silniku dodatkowych koni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

silnik jakie ma oznaczenie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki 1.4TSI do mniej więcej 2013/14r nie nadają się do modzenia. Od platformy MQB czyli od Passata B8 spokojnie można je modzić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności