Skocz do zawartości
napster

gdzie się znajduje zawór EGR w 1.8T AWT?

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie jaik w temacie , może i banalne ale chce wyczyscic zawór EGR w moim AWT nie wiem dokladnie czy to on ale on znajduje sie kolo lancuszka faz rozrzadu czy sie myle?

Edytowane przez napster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po lewej stronie silnika to ja Panie mam filtr powietrza :) a nie widze nigdzie tam EGR :/ ?

 

---------- Post added at 09:51 ---------- Previous post was at 09:45 ----------

 

czy to tu?

 

http://img577.imageshack.us/i/silniku.jpg/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W benzyniakach nie ma EGR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to nie ma? to powiedz mi co w takim razie steruje mojim tubem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawiłem odpowiedź. Sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dokladnie powiem mi ktos gdzie sie on znajduje? gdzies kolo Turbo??

 

---------- Post added at 10:01 ---------- Previous post was at 09:59 ----------

 

Marek a orientujesz sie jak go sie czysci bo widze ze jest on taki nietypopwy jak w TDI?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
to powiedz mi co w takim razie steruje mojim tubem?

Zawór N75?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zawór N75?

 

owszem zgodze sie z Toba, ale zawór EGR też steruje ciśnieniem czyż nie? tak samo jak N18

 

---------- Post added at 10:07 ---------- Previous post was at 10:04 ----------

 

 

nie ma nic związane z moim tematem, szukałem na forum i nie potrafiłem znaleść bo nie jest nigdzie opisane gdzie dokładnie znajduje sie w silniku AWT 1.8T tez zawór,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie ma nic związane z moim tematem, szukałem na forum i nie potrafiłem znaleść

http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=301863&postcount=4

Jeżeli dwie osoby,które mają pojęcie o tym,coś ci mówią to chyba musi to być prawda.Co nie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro nie ma EGR to w takim razie co to jest?

 

http://allegro.pl/zawor-egr-vw-passat-b5-1-8-turbo-lift-i1275717839.html

 

 

i tu on jest

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-audi-a4-a6-1-8-1-8t-2-3-zawor-egr-i1279536082.html

 

 

w takim przypadku wychodzi na to ze w bezyniakach jest zaowr EGR tylko gdzie on sie dokladnie znajduje pomoze ktos?

Edytowane przez napster

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tam gdzie zielona strzałka.

turbo033hx.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skoro nie ma EGR to w takim razie co to jest?

 

http://allegro.pl/zawor-egr-vw-passa...275717839.html

 

 

i tu on jest

 

http://allegro.pl/vw-passat-b5-audi-...279536082.html

 

 

w takim przypadku wychodzi na to ze w bezyniakach jest zaowr EGR tylko gdzie on sie dokladnie znajduje pomoze ktos?

 

poszukaj dokładnie - u Ciebie w Twoim 1.8T tego czegoś nie ma ;), a w aukcji jest po prostu błąd - sprzedający nie bardzo wie co sprzedaje.

 

... I wcale nie oznacza to, że musisz to kupić :lol

 

Tam gdzie zielona strzałka.

Mikeghost - oznaczyłeś zaworek nazywany "Combi Valve", otwierający dopływ powietrza z pompy powietrza (Secondary Air Injection) do tylnej części głowicy podczas pracy na biegu jałowym przy zimnym rozruchu - zaworek często mylony z "EGR", bo ma podobną budowę, ale służy do czegoś zupełnie innego...

 

---------- Post added at 09:16 ---------- Previous post was at 09:14 ----------

 

W benzyniakach nie ma EGR.

to też nie jest do końca pracyzyjna wypowiedź. Powinna brzmieć - w Passatach 1.8T 20V nie ma mechanizmu EGR. Bo ogólnie to w benzyniakach stosuje się EGRa tak samo często jak w przypadku dieseli ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście, moja pomyłka, nazywa się to zawór kombinowany. Zasugerowałem się tym, że mechanicy wszelkiej maści nazywali to EGR. Pozostaje się więc tylko cieszyć, że nie mamy EGR.:dobrze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam pytanko co odpowiada za to że zawór kombi się otwiera. Rozumiem że podciśnienie ale to znaczy że działa on również na ciepłym silniku. Ja od czasu kiedy kupiłem niedawno samochód szarpie na zimnym silniku i nie wiem jaka jest tego przyczyna .poza tym dużo pali nie ma za dużego kopa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwiera go zawór N249 który znajduję się pod kolektorem ssącym, tylko na zimnym silniku przy rozruchu, potem jest zamknięty.

Co do szarpania to najlepiej podpiąć VAG-a i sprawdzić co się dzieje (błędy), i wszystkie przewody gumowe (podciśnienie, odma, dolot) może być nieszczelność w układzie, nieszczelność SAI,walnięty DV i jeszcze więcej i więcej......

https://forum.vw-passat.pl/threads/82343-ABC-Diagnostyka-1-8-20V-TURBO-AEB-APU-AWT-AWM-1-8T-krok-po-kroku-GUIDE-v-0-3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Wymieniałem już zawór kombi i nic więc stawiam na zawór na n249. wymienie chyba czujnik temperatury. Może cię dziwić taka metoda. Więc, nie wiele wiem o wag , mam przewód ale nie ogarniam. To co umiem to wykasować błędy.Napisze o nich po południu - jakie są. Samochód jest w gazie, ale jeździłem na samej benzynie i nie ma różnicy jak już to gorzej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No jestem . Jest bardzo dużo tych błędów. Napisze tylko że nie mam kata i emulator na drugiej sondzie bo był zapchany. Błędy- 17772, 17763, 17766, 17769, 16804, 16514, 16688, 16687, 16684, 17536. Jeszcze jedno pytanie, czy dv i sterownik turbiny jest to samo?

Przy temperaturze 90 st. na wskaźniku odczyt z kompa 99-98 stopni tyle zauważyłem.Nie mam programu po polsku więc leże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz błędy cewek, zapłonu, sondy,ubogiej mieszanki..... DV to zawór ciśnienia turbo. Co do temp to normalne.

Najlepiej jakbyś oddał auto do kumatego mechanika co to ogarnie bo jest przy nim sporo grzebania, skoro nie bardzo się na tym znasz.

tu masz kody błędów:

Kody-usterek-VAG.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności