Skocz do zawartości
kielon.m

Przedni lewy hamulec delikatnie sie blokuje

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Nie wiem czy juz byl taki temat bo szukajka niechce wspolpracowac ze mna wiec zakladam nowy temat :)

Dzisiaj wracalem z pracy i wydawalo mi sie ze hamulec jakis sie blokuje bo auto z gorki nie chcialo sie stoczyc. Myslalem ze to tylne, a okazalo sie ze to przod, lewy. Felga byla az goraca...

Zauwazylem, ze po oddczekaniu kilku chwil hamulec puszcza i raczej wszystko wraca do normy.

 

Ma ktos moze jakiegos pomysla co sie dzieje z tym hamulcem??

A moze tloczysko w zacisku sie zaciera??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz w jakim jest stanie uszczelka na tloczysku, czesto peka i tloczysko lub sie zapiekac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jutro sie zobaczy jak to wszystko wyglada. Wkurza mnie to, ze tak szybko robi sie ciemno nic nie mozna porobic :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmij zacisk z mocowania i sprawdź czy się lekko wciska jak nie to maż zajęcie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam.

 

Nie wiem czy juz byl taki temat bo szukajka niechce wspolpracowac ze mna wiec zakladam nowy temat :)

Dzisiaj wracalem z pracy i wydawalo mi sie ze hamulec jakis sie blokuje bo auto z gorki nie chcialo sie stoczyc. Myslalem ze to tylne, a okazalo sie ze to przod, lewy. Felga byla az goraca...

Zauwazylem, ze po oddczekaniu kilku chwil hamulec puszcza i raczej wszystko wraca do normy.

 

Ma ktos moze jakiegos pomysla co sie dzieje z tym hamulcem??

A moze tloczysko w zacisku sie zaciera??

wez kolege ktory zostanie w aucie a ty wyciagnij zacisk . kolega delikatnie !nacisnie hamulec gdy tloczek lekko moze 1 cm wysunie sie kolega przestanie naciskac hamulec a ty sprobuj go wcisnac ( sprawdz odrazu oslony przeciw pylowe tloczka te gumowe membrany czy nie sa popenkane dziurawe )gdy uda ci sie to zrobic to super wcisnij go do konca skrec spowrotem tylko wyczysc te szpilki co skrecasz nimi zacisk i te gumki co szpilki w nie wchodza i przesmaruj napchaj go do srodka do prowadnic zrob tak z obu stron i powinno byc dobrze :) jesli to nie pomoze to przewod gumowy hamulca ten co dochodzi do zaciskow jest do wymiany dosc czesty problem w starszych autach dziura w nim robi sie za wonska i podczas hamowania cisnienie udaje sie wytworzyc do hamowania ale plyn nie potrafi wrucic spowrotem bo owa dziura jest za wonska i tloczek nie wraca proponuje profilaktycznie zrobic to z ou stron wyczyscic i przesmarowac powodzenia pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prowadnice pewnie zarośnięte, zdejmij klocki i wyczyść, przesmaruj i będzie chodził.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. jutro z rana posprawdzam wszystko co i jak i sie odezwe na forum:)

Puki co dzieki koledzy za porady

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i sprawa hamulca rozwiazana :) Pod guma oslaniajaca tloczysko zacisku bylo multum rdzy!! Papierek scierny i wymiana gumy pomoglo. Narazie tak zostawie ale bede wymienial zaciski na nowe:)

Dzieki wszystkim za pomoc:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie ma potrzeby wymiany zaciskow na nowe zostaw te co masz wyczysciles gumy wymieniles masz na dlugi czas spokuj

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Narazie tak zostawie ale bede wymienial zaciski na nowe

Przednie? Ja tam przednim nie mam nic do zarzucenia.No chyba że nie masz wentyli.

Jak na tyle masz tarcze to lepiej tam wymienić zaciski od nowszych modeli z rodziny VW.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lebow tylne juz wymienilem na calkiem nowe od TRW :) a przednie tez chce wymienic bo w prawym zamiast odpowietrznika jest jakas sruba wkrecona M10 chyba, a z lewej tloczysko ma juz dosc.

Szczerze to wydaje mi sie ze przy tym aucie od nowosci nic nie bylo robione bo wszystko co wymieniam to ma nabijane znaki VW :)

Moze to i dobrze bo wiem co w nim siedzi.

Ostatnio wymienialem aku pierwsze od nowosci... :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
bo w prawym zamiast odpowietrznika jest jakas sruba wkrecona M10 chyba

To zmienia postać rzeczy, gwint odpowietrznika może już być w kiepskim stanie i przy którejś próbie dokręcania może sie zerwać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
To zmienia postać rzeczy, gwint odpowietrznika może już być w kiepskim stanie i przy którejś próbie dokręcania może sie zerwać...

Dokladnie, dlatego czeka mnie wymiana:) przy okazji plyn sobie wymienie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystynka

albo tłoczek w zacisku się blokuje ,albo przewód gumowy który łączy zacisk z reszta jest do wymiany ,najpierw sprawdz zacisk

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam podobny problem jak opisany w tym wątku. Mianowicie w prawym kole coś się zapiekło i ogólnie się dość mocno grzeje koło po przejechaniu 11 km i po dotknięciu palcem tarczy jest mega gorąca. Kupiłem zestaw naprawczy do zacisku i mam pytanie: do tłoczka kupiłem pastę "malwa brake pasta tłoczki cylinderki" a do prowadnic kupiłem smar miedziowy w sprayu i tak przeglądając neta wyczytałem że są podzielone zdania co do stosowania smaru miedziowego do prowadnic, jedni polecają smar miedziowy inni mówią żeby to posmarować tą pastą do tłoczków. A jak Wy sądzicie?? Dodam że mam zamiar jutro zrobić stronę prawą i lewą i nie chce tego na jakiś czas już rozbierać. A dodatkowo wiadomo żeby zregenerować zacisk trzeba go odłączyć od układu i moje pytanie jak to zrobić żeby nie zapowietrzyć całego układu?? Zatkać czymś otworek w przewodzie?? Np kawałkiem gumy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wyczytałem że są podzielone zdania co do stosowania smaru miedziowego do prowadnic, jedni polecają smar miedziowy inni mówią żeby to posmarować tą pastą do tłoczków

Wszystko co ma za zadanie smarować będzie dobre...czyli jakikolwiek smar będzie dobry.

Nie wiem co konkretnie sie znajduje w zestawie naprawczym na przód ale chyba tylko manszeta tłoczka , oring tłoczka, gumka na odpowietrznik i gumki na prowadnice....czasem trzeba niestety kupić nowy tłoczek i przewód elastyczny.

 

jak to zrobić żeby nie zapowietrzyć całego układu??

Odpowietrzyć i tak będziesz musiał, układ sie nie zapowietrzy jeśli poziom płynu w zbiorniczku zostanie zachowany w minimalnym stopniu.

Zaślepiasz przewód tym co masz pod ręką i starczy.

 

Ja bym wyczyścił skorodowane blaszki klocka, przetarł prowadzenia klocka w zacisku i jarzmo szczotką drucianą i problem powinien zniknąć, ale skoro masz już zestaw to może i warto zaingerować głębiej.

Jeśli będziesz miał problem z wyjęciem tłoczka to przykręć zacisk z powrotem do przewodu i użyj pedału hamulca aby go wycisnąć.

Zaopatrz się też w bardzo brobny papier ścierny aby zlikwidować ewentualne naloty korozji w zacisku i na tłoczku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wszystko co ma za zadanie smarować będzie dobre...czyli jakikolwiek smar będzie dobry.

Nie wiem co konkretnie sie znajduje w zestawie naprawczym na przód ale chyba tylko manszeta tłoczka , oring tłoczka, gumka na odpowietrznik i gumki na prowadnice....

Zgadza się to wszystko znajduje się w zestawie, przewód elastyczny wygląda jeszcze na dobry ale przy następnej wymianie płynu raczej już nowe wlecą wszędzie tam gdzie trzeba. No nic skoro będę musiał odpowietrzać to będę musiał 500 g płynu mam zakupione do tego celu i mam nadzieje że tyle mi starczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zregenerowałem już trochę zacisków hamulcowych i jak chcesz mam kilka rad:

- prowadnice tłoczka wyczyść szczotką drucianą i przesmaruj smarem miedzianym lub grafitowym, zwykłe smary się zwęglą i będą tylko przeszkadzać

- tak jak kolega Lebow napisał czasami tłoczek jest tak zakleszczony, że nie chce wyjść z zacisku, ja zazwyczaj wyciskam go sprężonym powietrzem za pomocą sprężarki i pistoletu do przedmuchiwania, raz tylko w polonezie tak się zastał że musiałem go wyciskać płynem, podłóż sobie deski kawałek aby tłoczek nie poleciał w kosmos gdy wystrzeli, uwaga na palce

- jak tłoczek ma wżery korozyjne to trzeba to zaczyścić na błysk drobnym papierem ściernym, i nie może być ryz wzdłuż tłoczka

- tłoczek z uszczelkami złóż na płyn hamulcowy, żadnych cudów, pasty są do reanimacji bez wymiany uszczelnień, sam płyn wystarczy

- hamulce trzeba odpowietrzać i tak i tak, i to najlepiej wszystkie, od najdalszego koła, jak już robisz hamulce to nie dziaduj i wymień tez płyn, ale 500ml to będzie mało

- jak po regeneracji koło dalej się grzeje to będzie przewód elastyczny do wymiany, one puchną do środka, że pompą płyn przejdzie ale już nie wróci i tłoczek się nie cofa, na zewnątrz przewodu tego nie widać

- po hamowaniu nie dotykaj tarczy hamulcowej bo ona zawsze będzie gorąca, tylko felgi. Może być ciepła ale nie powinna parzyć

- jak masz obawy co do odkręcania zacisku od przewodu elastycznego to da się zregenerować zacisk bez odpinania od przewodów, trochę ciężko ale się da

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak już robisz hamulce to nie dziaduj i wymień tez płyn
jak na złość płyn wymieniałem jesienią 2012 i nie chce mi się znów tyle czasu tracić na to.
po hamowaniu nie dotykaj tarczy hamulcowej bo ona zawsze będzie gorąca, tylko felgi. Może być ciepła ale nie powinna parzyć
sprawdzałem zawsze to po przejechaniu 11 km do dziewczyny i na końcówce jazdy się dotaczam zawsze i lewa tarcza i felga jest zimna a prawa tarcza parzy i felga jest ciepła i dodatkowo tocząc się na luzie samochód bardzo szybko zwalnia.
ak masz obawy co do odkręcania zacisku od przewodu elastycznego to da się zregenerować zacisk bez odpinania od przewodów, trochę ciężko ale się da
musi pójść a jak nie to będzie nowy bo już przewody wyglądają na wysłużone ale uważam że są jeszcze w stanie dobrym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem tak z przewodu zrobił się wentyl płyn się nie cofał wymieniłem przewody i problem znikł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności