Skocz do zawartości
andrzejsz20

Jakie amortyzatory wybrać?

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem:mam Passata B3 kombi 1.9TD i nie wiem jakie amortyzatory założyć na tył-czy olejowe czy gazowe?Bo znalazłem komplety tych amortyzatorów o zbliżonych cenach i nie wiem które wybrać.

Proszę o porady i z góry dziękuje

Edytowane przez andrzejsz20

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup DOBRE olejowe, np. SACHS.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak wyżej.. SACHS albo KEYABE... i raczej olejowe...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A dlaczego olejowe? Bo słyszałem że gazowe są lepsze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dlaczego olejowe? Bo słyszałem że gazowe są lepsze

jak robisz dużo tysięcy to kup gazowe, jak mało jeździsz to olejowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kup gazowe, bo tak naprawdę one są gazowo olejowe, proponuje, KYB lub Boge

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeżeli gazowe to do seryjnych sprężyn to zalecane są gazowe dwururowe a nie jednorurowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem za olejowymi na nasze rowne drogi gazowe sa za twarde, ale to do ciebie wybor nalezy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jarcunjAK ZAPEWNE WIESZ TO NORMALNE GAZOWE AMORTYZATORY SĄ DO ZWYKŁYCH SPRĘŻYN, NIE MÓWIMY TU O ŻADNYCH AMORACH DO ZAWIESZENIA OBNIŻONEGO,

jestem za olejowymi na nasze rowne drogi gazowe sa za twarde, ale to do ciebie wybor nalezy

I tu się mylisz ze względu na charakterystykę pracy amortyzatora gazowego to on będzie lepszy na nasze drogi, i czemu każdy twierdzi że gazowy jest twardym amortyzatorem, panowie bez przesady, zwłaszcza że większości seryjnie były gazowe amortyzatory w naszych samochodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam u siebie tyle ze na przodzie amortyzatory gazowe bilstein i jestem z nich zadowolony .. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gazowe sa miekkie zima a twarde latem. Olejowe miekkie zima i twarde latem.

Gazowe lepsze, bo jak zawieszenie non-stop pracuje, to olej zaczyna sie pienic i wtedy jego charakterystyke szlag trafia. Gazowo-olejowe sa na to w duzej mierze odporne.

 

Osobiscie wybralbym gazowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chemik211 po co mnie powtarzasz ? przecież wyrażnie piszę żer gazowe jednorurowe są do niskich lub też twardych sprężyn a dwururowe do seryjnych o co ci kaman ? a seryjnie to u nas olejowe szły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bierz gaz bilstein i bedziesz zadowolony:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a są jakieś serie tych amorów? chodzi o to żeby nie kupić najtańszego shitu gazowego nawet od bilstein ? czy tylko jedna jakaś seria jest gazowych i jedna olejowych? :P orientuje sie ktoś? bo tluke duzo km i chce gazówki bilstein albo sachs .

 

dla przykładu 180 sztuka i oznaczenie VNE-4123

 

a tutaj 189 sztuka i oznaczenie PNE-3150

Edytowane przez grzybek141

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jarcun
O to mi chodzi że jak pójdzie do sklepu i powie że chce amory gazowe to mu sprzedadzą zwykłe, a jak powie że chce sportowe gazowe to takie mu ściągną,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mylisz się to tak jak byś powiedział w sklepie że chcesz olejowe i oni dadzą ci jednostronnego tłumienia? bo nie powiedzałeś że chcesz 2 stronne tłumienie bzdura to są różne konstrukcje ale pasują do seri lecz z nią źle współgra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z innej beczki: jak szuka się amorów lub sprężyn na przód to podział jest taki: do 08.1992 i od 09.1992. Na czym polegała zmiana konstrukcyjna? W ETCE wyczytałem, że nastąpiła od numeru 31-P-026436. Rozumiem, że to ostatnie cyfry VIN-u?

Edytowane przez fraser

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla przykładu 180 sztuka i oznaczenie VNE-4123

 

a tutaj 189 sztuka i oznaczenie PNE-3150

 

Jezeli kogoś to interesuje to to są bilstein B4 :D

 

Jeszcze są na tył amorki o oznaczeniu BNE-1994 i to tez są gazowe B4 według katalogu producenta...

 

http://web1.carparts-cat.com/default.aspx?58=1&38=68414611&36=854&14=19&32=1916&10=0772541701804220018019&12=140

 

A na allegro olejowo gazowe -.- o co kaman ?:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Z innej beczki: jak szuka się amorów lub sprężyn na przód to podział jest taki: do 08.1992 i od 09.1992. Na czym polegała zmiana konstrukcyjna? W ETCE wyczytałem, że nastąpiła od numeru 31-P-026436. Rozumiem, że to ostatnie cyfry VIN-u?

 

Krotki amor - odstep od osi dolnego otworu do talerza 310-320 mm

Dlugi amor - 340-350 mm

 

Krotkie wersje motowano do rocznika 92 i numeru 31 P 026 435

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności