Lcf Zgłoś #1 Napisano 31 Października 2010 Witam, mam pytanie do Was, bo sam nie chce probowac, zeby czegos nie uszkodzic. Jak zabrac sie do rozebrania lusterka zewnetrznego w naszych passatach ? Moze jest w sieci jakas instrukcja, co i jak po kolei robic, to bylbym bardzo wdzieczny za namiary. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_1 Zgłoś #2 Napisano 31 Października 2010 Musisz zrobić to bardzo delikatnie jest już chłodno a obudowa lusterka jest z tworzywa chyba że masz garaż ja rozebralem bez instrukcji wymieniałem kierunkowskaz musisz delikatnie od spodu płaskim śrubokrętem lub scyzorykiem rozczepić obwódkę którą widzisz jak siedzisz za kierownicą tylko zrób to delikatnie tworzywo o tej porze jest kruche Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #3 Napisano 31 Października 2010 tutaj masz cały opis http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=57859&highlight=kierunek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lcf Zgłoś #4 Napisano 31 Października 2010 Albo jestem jakis totalnie lewy, albo nie wiem co jest nie tak. Silowalem sie z 20min i nie udalo mi sie odczepic szkla lusterka, ani zdjac obudowy. Boje sie, ze jak pociagne mocniej to szklo peknie, a obudowa tez siedzi dosc solidnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_1 Zgłoś #5 Napisano 31 Października 2010 Ja rozbieram bez wyciągania szkła każdy ma swoją technike musisz rozczepić od spodu lusterka obudowe od obwodki tam są jak dobrze pamiętam dwa zatrzaski póżniej delikatnie obudowe do góry musi zejść pierwszy raz jak rozbierałem to się mocno spociłem ze strachu żeby nie połamać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lcf Zgłoś #6 Napisano 31 Października 2010 A czy kierunkowskaz jest rozbieralny czy tez nie ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radoo Zgłoś #7 Napisano 31 Października 2010 Ja wczoraj rozbierałem lusterko bo miałem do wymiany kierunkowskaz i musze powiedzieć że poszło w miare sprawnie. Najgorzej wyciągnąć szkło ale wszystko z zimną krwią i dasz rade. Przesteruj lusterko na maksa do szyby i w dół a potem przez szpare między szkłem a lusterkiem z góry delikatnie podważając zatrzask odciągaj szkło i napewno wyskoczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariusz_1 Zgłoś #8 Napisano 1 Listopada 2010 Kierunkowskaz nie jest rozbieralny płacilem za sztuke 40 zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stani Zgłoś #9 Napisano 1 Listopada 2010 Panowie mam prostsze rozwiązanie sami zobaczcie najpierw osłona a później wszystko już jest proste na zdjęciach widać dwa zaczepy(od wymienianego migacza) i na dobrą sprawę tylko one trzymają osłonę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lubar Zgłoś #10 Napisano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) I mnie to dopadlo... Przestal sie palic lewy migacz w lusterku - rozebralem wedlug poprzedniego opisu - na plytce drukowanej sa trzy diody LED jedna maiala przerwe ( ta z boku ) ,po delikatnym podwazeniu klosza mozna bylao do niej dojsc, przylutowana nowa i wszystko smiga ze az hej - zaoszcedzone 1200 Skr. Do zdejmowania lusterka zrobilem sam narzedzie wedlug Etki - dziala bez problemu.... Pozdrawiam forumowiczow.... Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez lubar Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PLopat Zgłoś #11 Napisano 11 Marca 2017 (edytowane) Witam, Nie mogę założyć nowego wątku, to podepnę się tutaj - trochę rozleglejsza naprawa lusterka. Otóż wcześniej czy później każdego to spotka - przy składaniu lusterka w myjni słychać chrzęst i trzask, a potem lusterko swobodnie się kręci, przy szybszej jeździe to nawet samo się automatycznie składa. Rozbieranie idzie standardowo - wyrwanie wkładu lusterka: [ATTACH=CONFIG]151840[/ATTACH] Potem odczepiamy lakierowaną obudowę (czerwone strzałki, jeden zatrzask jest niewidoczny, analogiczny do lewego), potem wkręty od kierunkowskazu (żółte) i złącze lusterka (niebieska) - trzyma się na 2 zaczepach: [ATTACH=CONFIG]151841[/ATTACH] Następnie odczepiamy 2 zaczepy i demontujemy resztę plastików: [ATTACH=CONFIG]151842[/ATTACH] I już widać istotę problemu - zgniłą, aluminiową rurkę z białym nalotem (takim samym jak przy tylnych zaciskach hamulcowych): [ATTACH=CONFIG]151843[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]151844[/ATTACH] Odpinamy jeszcze wiszący migacz - strzałka pokazuje zatrzask: [ATTACH=CONFIG]151845[/ATTACH] Trzeba całkowicie uwolnić wiązkę elektryczną: I rozebrać złącze silnika lusterka - zapamiętując kolory!!! - podnosimy klapkę, od przodu odginamy ogranicznik i wyciągamy konektory: Potem rozgniatamy resztki rurki tkwiące w sprężystej podkładce - ją trzeba wyczyścić i odzyskać: Stan po rozbiórce - trzeba to trochę wyczyścić: Następnie w sklepie metalowym (za 10-12 groszy polskich) kupujemy podkładkę sprężystą fi 16 mm (wewn. ok. 16,5 mm, zewn. ok. 24, nie więcej niż 27 mm, bo nie wejdzie): Nakładamy ją w miejsce oryginalnej sprężyny i blokujemy starą podkładką (można ją dobić lekko młotkiem): Sprawdzamy prawidłowość ruchu i składamy wszystko w odwrotnej kolejności: wtyczka, migacz, plastiki, obudowa i wkład lusterka. Mam nadzieję, że opis komuś pomoże, albo natchnie do dalszej modyfikacji. Edytowane 11 Marca 2017 przez PLopat Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Darek.75 Zgłoś #12 Napisano 15 Lipca 2017 Dzięki bardzo za opis właśnie mnie to dopadło na myjni z lewej jak i prawej strony i musze się pobawic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adix Zgłoś #13 Napisano 9 Września 2017 Witam, właśnie wróciłem z ratowania lusterka sposobem j.w kolega PLopat pokazał. Ze względu, że mam plastik wkładu nieoryginalny musiałem troszkę zmienić kolejność rozbierania dlatego zacząłem od zdjęcia lakierowanej obudowy. Niestety okazało się, że wtyk do silnika lusterka nie ma klapki i musiałem kombinować cieniutkim śrubokrętem podginać blaszki żeby trzy przewody wyszły. Jeśli chodzi o podkładkę to okazało się, że fi 16 jest za duża i zwyczajnie wpadała ale kupując wziąłem na zapas po kilka sztuk fi 14 i fi 12. Najlepiej dopasowała się fi 14 ( wew. 14mm-14,5mm / zew. 23,5mm-24mm). Z pomocą śrubokręta i młotka lekko dobiłem i jest dobrze. Dzięki za pomysł na naprawę lusterka ps. polecam wziąć sobie podkładki sprężyste fi16 i fi14, tak na wszelki wypadek Co do ceny to nabywałem po 4 sztuki i tak: 4x fi16=80gr a 4x fi14=40gr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #14 Napisano 7 Maja 2018 Witam czy rozbierał już ktoś lusterko zewnętrzne w b7? Też mi się zacina przy składaniu chciałem to wyczyścić i nasmarować ale po demontażu obudowy i całej reszty stanąłem przy mechanizmie składania nie mam pojęcia jak to zdjąć... I nic na forum na temat b7 nie ma. Fotka na czym stanęło... Ten plastik z kierunkiem też jest zdemontowany został sam plastikowy szkielet he i co dalej... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #15 Napisano 7 Maja 2018 Dalej już nie kombinuj bo jak spadnie ci sprężyna to będziesz płakał. Da się ją założyć, ale bez specjalnego przyrządu jest to mega trudne i masz 100% gwarancji, że przynajmniej raz dostaniesz nią po paluchach. Natomiast jeśli chcesz je odkręcić od drzwi, to musisz zdjąć boczek i wypiąć wtyczkę, następnie osłonę z głośnikiem i odkręcić 3 śruby, które trzymają lusterko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #16 Napisano 7 Maja 2018 Czyli **** zbita inaczej mówiąc. Szkoda bo przy składaniu muszę mu pomóc ręką ale to bez sensu jest. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #17 Napisano 7 Maja 2018 Ale teraz maż już bdb dostęp i możesz wszystko przesmarować Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #18 Napisano 7 Maja 2018 Hmm też na to wpadłem i zapuściłem wszystko gdzie się da wd40 ale po złożeniu nic to zbytnio nie dało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mkpol Zgłoś #19 Napisano 7 Maja 2018 Wiesz co. Nie wiem czy czasem nie pier..lę głupot. Nie wiem czy w lusterku z silnikiem jest w ogóle sprężyna ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nico851 Zgłoś #20 Napisano 7 Maja 2018 To ja nie wiem czy mam cię słuchać czy też nie. Ja jak czegoś nie wiem lub pewny nie jestem to się nie wypowiadam. Może ktoś inny doświadczył takich informacji jak demontaż lusterka w b7... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach