Skocz do zawartości
artur94

01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu, rozwiązanie problemu, schemat CAN

Rekomendowane odpowiedzi

Odświeżę temat odnośnie błędu: 01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu, który występuje na adresach:

 

17 zest. wsk.; - 49-10 - Brak komunikacji - Sporadyczny

19 CAN Gateway; - 49-10 - Brak komunikacji – Sporadyczny

46 mod.komf.; - 80-00 - W jednoprzewodowym trybie pracy

 

Nie daje mi to spokoju od długiego czasu. Prosiłem i szukałem schematu do sieci CAN ale nie znalazłem, ostatnio na schematach ogulnych, instalacji zauważyłem że CAN łączy się tylko z siedmioma elementami :

- Moduł komfortu – wtyki ; 6 &9

- 4 x drzwi – wtyki drzwi ;-tylne oboje 11 & 12, przednie lewe 6 & 15 , prawe 8 &27

- ABS - wtyki 29 & 30

- Liczniki lub gniazdo diagnostyczne – (nie wiem dokładnie nie rozumiem schematu w tym miejscu)– wtyki 20 & 19

 

Wiem że z modułu komfortu wychodzą 2 przewody CAN z którego każdy z nich rozchodzi się na 5 przewodów czyli razem 10 przewodów wychodzących z modułu i wiem ze 8 z nich trafia do 4 drzwi pojazdu po 2 do każdych drzwi . =

 

=Zostały mi 2 które Niewinem dokąd zmierzają ?

 

Kolejne 2 które są od ABSu i też Niewinem gdzie się kończą ?

 

Oraz 2 od Liczniki lub gniazdo diagnostyczne ?

 

Moje pytanie to gdzie i jak te przewody sie spotykają? Może jakiś szkic bo schematów nie potrafie znaleźć a dla wielu by sie to przydało??

 

Teoretycznie myślałem ze jak zacznę z modułu komfortu to powinny się razem wszystkie połączyć i jak dam napięcie na 2 początkowe przewody z modułu komfortu to podążając za schematami na których CAN zawsze ma 2 przewody żarówka powinna się zaświecić . w drzwiach się to sprawdziło ale dalej już nie , nawet na ABSie gdzie nie występują żadne błędy w VAGu żarówka nie zapaliła się .

 

Jeszcze jedno pytanie czy ktoś pozbył sie tego błędu bo nikt nic nie pisze??:dolamam

 

 

Bardzo proszę o pomoc bo nie daje mi to spokoju i dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi .

Na pewno później jak to rozwiąże opisze to dokładnie dla wszystkich na forum pozdrawiam

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daj sobie spokoj z naprawa.podjedz do warsztatu bedzie to mniej kosztowac niz podlaczanie napiecia pod can itp.nie masz pojecia o elektryce to zostaw.jedyne co mozesz zrobic to wysuszyc wszystko i zobaczyc czy nie ma skorodowanych przewodow.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

NIe poddaje sie tak łatwo. A czy będzie taniej to już sie przekonałem jak sobie nie naprawisz samemu to bedziesz robił 2 x.

Ale nie wykluczone ze skożystam z twoich usług.

Jak możesz to tylko mi powiedz dlaczego z modułu komfortu na lini CAN odchodzi 10 przewodów 8 do drzwi a gdzie te 2 pozostałe zmierzają??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 przewodow?chodzi Tobie o polaczenie zaciskowe?nie wazne gdzie ida bo blad jest odnosnie magistrali pracujacej na 1 przewodzie.nic mu nie bedzie ale tzreba by sprawdzic kable can komfort pomiedzy zegarami ,komfortem a pozniej sterownikami w drzwiach,klima itp.jest troche zdejmowania plastikow i czasochlonne, ale najczesciej to przelotki w drzwiach lub mokra podloga

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 Przewodów - chodzi mi o 2 przewody w module komfortu które są podpięte w tym większym gnieździe które są podpięte pod miejsca oznaczone 6 i 9 w tej wtyczce – na schematach te przewody podpisane są jako „CAN bus” , później te przewody rozdzielają się odpowiednio z wtyczki oznaczonej:

-nr 6 na pięć przewodów z których cztery z nich biegną do drzwi , i tu zostaje jeszcze jeden który Niewinem dokąd zmierza ,

- nr 9 na pięć przewodów z których cztery z nich biegną do drzwi , i tu zostaje jeszcze jeden który Niewinem dokąd zmierza .

Cytuje „bo błąd jest odnośnie magistrali pracującej na 1 przewodzie.” Czyli jak rozumiem to ja nie te przewody sprawdzałem co trzeba ??

- Czy chodzi tutaj o przewód z modułu komfortu, podpięty pod wtyk nr 11 koloru GRN/BRN, idący do liczników pod nr 25, rozdzielający się po drodze i dochodzący do gniazda diagnostycznego pod nr 7 ?

Wiem że sypie numerami i nie łatwo się w tym połapać. Mam pare schematów tyle ze nie wiedziałem że źle szukam.

Dzieki za podpowiedz sprawdze i dam znać co i jak wyszło

 

Jeszcze jedno piszesz zeby sprawdzić kable can komfort pomiedzy zegarami ,komfortem

czy wiesz może które wtyki w liczniku mam sprawdzić bo właśnie wczoraj prubowałem to sprawdzić i nie mogłem ich znaleźć na schematach są one oznaczone CAN BUS pod wtykami 20 i 19 czy dobrze ?

A może jeszcze ktos może pomuc?

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie... Piszę tu poniweaż forum A6 jakieś takie śpiące :) i nie mogę otrzymać pomocy... A więc w moim A6 AWX pojawiły się takie problemy: Auto raz na jakiś czas zaraz po odpaleniu gaśnie. Za chwilę odpala i jest o.k. Zdarzyło mi się dwa razy w ciągu tygodnia odpalając auto średnio 4x na dobę. Wczoraj zapaliły się kontrolki ABS, ASR i ESP zaraz po odpaleniu i czerwona kontrolka hamulców na środku. Zgasiłem odpaliłem i więcej się kontrolka nie pojawiła. Klocki nowe, płyn w porządku, asr i esp działają abs też. Podłączyłem do VAG i dziś wyszło: 18258/P1850 przesył magistrali danych brak informacji z silnika (diagnostyka ABS) 01314 Komputer sterujący silnika utrzymywanie prędkości uszkodzenie (nie mam tempomatu) oraz 01336 magistrala danych systemu comfortu gr. VW... A auto jeździ bez problemów oprócz tych sporadycznych objawów... Może ktoś pomóc? Pytanie dodatkowe: czy te sygnały idą jedną wiązką kabli? Pytanie dodatkowe jest ważne. Czy ktośma schemat przestrzenny elektryki passata albo A6?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o schematy to do swojego paszczaka znalazłem na necie po wpisaniu "diagrams +nazwa twojego autka " bendą po angielsku ale to lepsze niż nic. A z pierwszą częścią twojego postu to wole nic nie pisać bo niechce wprowadzać w błąd. pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
:) dzieki Poszukam...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Naprawione udało się, do wytrwałych świat należy !!!

 

A więc Błąd : 01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu - 80-00 - W jednoprzewodowym trybie pracy , błąd który nie ma jakiegoś większego znaczenia na użytkowanie samochodu.

 

Przed zrobieniem tego co napisałem poniżej sprawdźcie moduł komfortu i przewody do niego podłączone czy przypadkiem nie zzieleniały jest tam kilka połączeń zgrzewanych (np. 5 przewodów w jeden podłączony do modułu).oraz czy nie jest zalany.

 

Jeżeli macie Vag – Com to zacznijcie od tego; podłączcie to swoje cudo do samochodu, później wybieżcie sterownik o nr 19 – Can Gateway, następnie – Advanced mesuring values (pomiary rozszerzone) a następnie znajdźcie na długiej liście okienko obok którego napisane jest – Comfort Can Bus, po kliknięciu w okienko powinno pokazać się nowe okno w którym będzie pokazane działanie Comfort Can Bus u mnie było tak ze przeskakiwało z dwużyłowego na jednożyłowe i z powrotem na dwużyłowe itd.

Powinno wyświetlać się dwużyłowe cały czas.

 

Jeżeli macie Jednożyłowe to zacznijcie od drzwi kierowcy odłączcie sterownik od silniczka podnoszenia szyby (można to zrobić w kostkach pod plastikową pokrywą przy pedałach słupku, przewody z drzwi właśnie tam się łączą w kostkach wystarczy zobaczyć z której kostki podążają przewody do drzwi i ją odłączyć) i zobaczcie czy się coś zmieniło na kompie, jeżeli tak to macie winowajcę jeżeli nie to zostawcie je odłączone i przejdźcie do drzwi pasażera również odłączcie silnik podnoszenia szyb też to najlepiej zrobić na kostkach.

 

Jeżeli też sie nie zmieniło to robicie tak samo w tylnych drzwiach, w tym przypadku macie dwa wyjścia ,aby rozłączyć silniczki w tylnich drzwiach,

-albo zdjąć plastiki z drzwi,

-albo obudowę wewnętrzną słupka środkowego,

samo rozpięcie wtyczek które znajdują sie pod gumą łącznik jest proste bo zdejmujecie gumę od strony słupka i odłączacie wtyczki, tyle że założenie tej gumy z powrotem jest trudne i łatwiej jest wyjąć plastyk na którym ona siedziała, ale w celu wyjęcia plastyku trzeba od środka wcisnąć 4 zatrzaski , dlatego pisze ze trzeba zdjąć obudowę słupka środkowego.

 

Jeżeli po odłączeniu wszystkich drzwi nadal komp pokazuje wam ze to” jednożyłowe” działanie to wyjmijcie sterownik klimatyzacji ten ekranik z guziczkami na środku konsoli, jeżeli w dalszym ciągu nie to spróbujcie jeszcze z radiem. W tym momencie to już załamka bo pół auta rozkopane ale jest ostatnia opcja sprawdzenie przewodów między licznikami i modułem ale to już miernikiem po odłączeniu vag coma i akumulatora.

 

U mnie były to drzwi kierowcy to dlatego pisze żeby od nich zacząć bo to je najczęściej używacie i przewody trafia.

 

Dziękuje tym co mi pomogli jak to naprawić.

 

Piszcie jak macie jakieś pytania mam nadzieje ze komuś pomogłem pozdrawiam i szerokiej drogi.

 

Spróbuje dołączyć schemat na którym jest cała sieć can w passacie ( trochę dopisałem samemu to z innych schematów przepisałem , łatwiej to mieć na jednej kartce u mnie ten schemat się sprawdził.

 

 

 

Ps Jak również dziękuje tym co wiedzieli jak to zrobić ale nic nie napisali.

 

 

SHEMAT CAN W ZALACZNIKU PONIZEJ

11-13-2010 02;08;35AM.PDF

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kasztelan

Dzięki artur94 za jasną wyczerpującą wiedzę odnośnie tego typu problemu. Więcej takich ludzi, Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sprawy pozdrawiam i szerokiej drogi.

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

fajny opis Artur, na pewno bardzo pomocny. Mam jednak pytanie - co jeśli u mnie pojawiają się tylko dwa z trzech błędów, które wymieniłeś, tj.:

Address 17: Instruments

01336 - Data Bus for Comfort System

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Address 19: CAN Gateway

01336 - Data Bus for Comfort System

49-10 - No Communications - Intermittent

 

Sprawdzałem sobie jak radziłeś w pomiarach rozszerzonych dla Comfort CAN, ale nie występuje u mnie jednożyłowe połaczenie. Próbowałem jeszcze testować poszczególne pozycje jedna po drugiej i później odczytywałem błedy, czy się nic nie zapisze, ale nic z tego. Nie mam pomysłu jak dojść, co powoduje takie błędy. Ostatecznie będę musiał dostać się do modułu i sprawdzić w jakim jest stanie i jak wyglądają przewody.

 

Masz może jakąś podpowiedź?

 

z góry dzięki

Grzesiek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze tak puźno odpisuje ale już tak często tu nie zaglądam. Wydaje mi się że u Ciebie to to samo tyle że przewody tracą łączność a nie są lub nie jest on jeszcze przerwany. Sprubuj wykasować błąd i zobacz czy zaraz powraca u mnie praktycznie nie dało siė go skasować. Po ponownym skanie bez odłanczania kompa błąd był. Możesz to jeszcze sprawdzić tak że : tak jak wcześniej pisalem dojdz do tego okienka gdzie mi przeskakiwalo jedno żyłowe i dwużyłowe i pootwieraj drzwi pozamykaj zobacz czy choć raz przeskoczy na jedno żyłowe przy którychś drzwiach.

 

Daj znać jak Ci poszło. Raczej teraz szybciej odpisze. A i pamiętaj że jestem samoukiem tak że moge się mylić ;-) pozdrawiam

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cytujac -myliłeś się pisząc że; "blad jest odnosnie magistrali pracujacej na 1 przewodzie" zobacz sobie na schematy.

Magistrala can jest dwuprzewodowa a u ciebie magistrala(komunikacja) byla na jednym przewodzie.Nie widze gdzie sie pomylilem.NIe wszystkie magistrale can chodza na trybie jednoprzewodowym.Drive can w zaleznosi jakie ma uszkoszenie .zwarcie do masy lub plusa moze sie roznie zachowac lub rozlaczyc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam bardzo rosiel odwoluje to co wcześniej napisałem na twuj temat już tego niema.

 

Nie zrozumiałem zdania kiedy napisałeś :

-"nie wazne gdzie ida bo blad jest odnosnie magistrali pracujacej na 1 przewodzie"

tyle że czeba było dopisać - nie wazne gdzie ida bo blad jest odnosnie magistrali pracujacej na 1 przewodzie a powinna pracować na 2 przewodach.

 

"nie wazne gdzie ida" Tyle że to było bardzo ważne dla mnie bo wiedziałem że to na 100% przewody siei can bus a nie wiedząc gdzie ida nie potrafiłem ich sprawdzić bez znalezienia drugego końca.

 

Wiesz jak to jest z kimś kto sie prubóje dowiedzieć co z czym i gdzie dla ciebie to pewnie była by "bułka z masłem" a ja spędziłem przy tym chyba z miesiąc. Ale byłem zadowolony z rezultatu.

 

Jeszcze raz przepraszam pozdrawiam i szerokiej drogi

Edytowane przez artur94

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam,

podczas ostatniej zabawy zauważyłem u siebie ten błąd. Zgodnie z podpowiedzią próbowałem znaleźć moment, w którym przeskoczy z 2-żyłowego na 1-żyłowy. Otwierałem kolejno drzwi, opuszczałem okna, zamykałem i otwierałem centralny zamek - bez zmian. Zmiana następuje kiedy odpalę samochód. Przeskakuje na 1-żyłowy i od razu wyskakuje znany błąd.

Może ktoś ma jakieś pomysły?

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, wykonywalem diagnoze w serwisie ze wzgledu ze "cos" pobiera mi prad - efekt rozladowany akumulator. w serwisie powiedzieli mi ze to system komfort a dokladnie ze magistrala systemu komfort pracuje w trybie jednoprzewodowym WP_20131105_002.jpg

 

w zal foto wydruku z diagnozy..czy to jest mozliwe aby system komfort byl odpowiedzialny za zwiekszony pogbor pradu ? co dokladnie oznaczaja bledy w zał zdjecu ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja to wszystko sam wyczytałem z internetu, to co było mi potrzebne do rozwiązania mojego problemu, czyli sam możesz też rozwiązać swój problem.(nie zajmuje sie na codzień takimi sprawami)

Myśle że układ komfortu działający w jedno przewodowym trybie pracy nie powinien pobierać dodatkowej ilości prądu.

najlepiej rozłącz radio i zbędne elrmęty elektryczne samochodu.

Sprawdz czy pod dywanem nie ma wody po stronie gdzie znajduje sie układ komfortu.

A i wymień mechanika bo tamci cię oszukują po rozkopaniu wszystkich dżwi i tak nie będziesz w stanie zobaczyć który kabelek jest przerwany.

 

Jak rozwiązałeś problem to napisz. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

problemem byl przerwany kabelek miedzy drzwiami kierowcy a slupkiem w oslonie gumowej..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności