Skocz do zawartości
adams

Brak zbieżności tylnej osi

Rekomendowane odpowiedzi

obawiam się że nie wyjmę całych tulei z belki która siedzi obecnie, a tuleje są nowe i to lema :/
Jak są nowe to wyjdą na bank.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcałeś belkę to trzeba było zaznaczyć obrys łapy,bo otwory w łapie są większe i jest luz pod śrubą ,dlatego krzywo ustawiłeś Arek belkę.:bleble

Dlatego przy wymianie gum lepiej nie odkręcać całej belki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkręcaliśmy wszystko co się dało do konserwacji... więc teraz nici po śladach :) spróbuje dokładnie po odmierzać i ustawić ją względnie prosto. Jeśli to nie pomoże to zmienię belkę. Dzięki koledzy za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tuleje i piasty do wymiany.Jezeli belka nie jest powypadkowa i nikt nie podkladal lewarka na srodku belki to wszystko wroci do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tuleje i piasty do wymiany

 

taaaak tuleje dopiero co wymieniane, a piasty po co wymieniać? kolega chyba nie przeczytał dobrze tematu. Dodam że w poprzednim aucie zbieżność

nie podkladal lewarka na srodku belk
na tej samej belce była ok.

 

o jaki lewarek chodzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lewarek typu zaba.Czopy na ktorych sa zamocowane lozyska moga byc skrzywione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak apropo tematu

szukam pomocy kogoś kto na prawdę zna się na zbieżności -

mam do dyspozycji beissbartha 3000 do zabawy po godzinach i juz kilka razy podchodziłem do po kobminowania ze zbieżnością w moim B4

ogólnie bidna trochę jest już też tylna belka (ma kiepskawe kąty) ale zbieżnośc na tyle nie jest zła

Ogólnie chodzi o to ze wyciągnąłem wszystko co się da w granice dopuszczalne błędu a po ustawieniu geometrii autko nie ściąga, jedzie prosto ale przy jeździe na wprost kierownica nie jest na środek tak jak przy ustawianiu tylko trochę w lewo.

wg 6 głowicowego urządzenia wygląda na to że oś jazdy jest jednak minimalnie przestawiona,

tylne koła mierząc wg progów wyglądają nie przestawione (typu tył przód)

nie mam dostępu puki co do 8 głowicowego urządzenia żeby sprawdzić pełną geometrię na 100% (szczególnie tył)

może ktoś coś doradzi??

wolałbym nie wymieniać belki bo nie wiem na co trafię - wiadomo że w VW ogólnie ma po siadane belki przy większym przebiegu .. zastanawiałem zię czy nie po podkładać właśnie cienkie blaszane podkładki pomiędzy belkę a półoś tak jak pisałem wyżej - żeby była prosta to musiałbym dorwać coś z vr6 (mają małe przebiegi)

z drugiej strony może vr6 ma inną belkę...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ogólnie chodzi o to ze wyciągnąłem wszystko co się da w granice dopuszczalne błędu a po ustawieniu geometrii autko nie ściąga, jedzie prosto ale przy jeździe na wprost kierownica nie jest na środek tak jak przy ustawianiu tylko trochę w lewo.
może ktoś coś doradzi??

Skrócić lewy drążek i wydłużyć prawy. Poza tym może ktoś przed tobą przestawił kierownicę o ząbek/dwa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tym przestawieniem może być - sam zdejmowałem kilka razy kierownicę i mogłem pomylić - ale:

lewy drązek jest tak jak w ksiązce (pisze żeby miał jakąś tam długośc) może -+1mm

przy ustawieniu zbieżności ustawiasz w algorytmie punkt środkowy do regulacji i po zjechaniu z maszyny powinno tak być jak ustawiłeś

przy dodaniu gazu a następnie zdjęciu nogi z gazu delikatnie czujesz że auto nie do końca chce jechać prosto

na końcu pomiaru urzadzenie pokazuje ze auto pojedzie tak jak w rzeczywistości jedzie tylko nie pokazuje dlaczego - z którego konkretnie kąta to wynika- miałem różne zbieżnosci z tyłu - nie dużo ale różne. Ustawiłęm żeby były obydwie praktycznie jednakowo i trochę sie poprawiło

podejrzewałem ze przednie koło któreś jest do tyłu o trochę i też nie bardzo, zresztą nawet jeśli to nie ma za bardzo jak tego poprawić jeśli wahacze są raczej na 100% proste i na prawdę wszystko w zawieszeniu już wymienione.

Na początku miałem kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy - ten nieustawialny ;) tak do tyłu że auto nie chciało jechać prosto - naprowadziłem na wózku i sworzniach ile sie dało i jest duuużo lepiej ale ja jestem może trochę za dociekliwy bo czuję zę mogło by być jeszcze ciut lepiej ale koledzy twierdzą że to i tak jest baardzo dobrze tak jak jest

opony też odpadają bo 2 komplety idą tak samo.

jak bym przesunął kierownicę o ząbek to by wystarczyło ale czy tędy droga?? - ciekawi mnie to o tyle że nikt nie potrafi odpowiedzieć na moje pytanie - co jest winne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

beissbarth robi specjalne podkladki ktore zaklada sie pomiedzy belke a oske.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

właśnie słyszałem że coś takiego jest ale nigdy tego nie widziałem na własne oczy

zaglądałem do ostatniego wydruku z beissbartha i oś jazdy jest u mnie przesunięta o 2 minuty

nie wiem czy to dużo bo nie mam punktu odniesienia - pewnie 0 byłoby lepsze

ma ktoś sposób na przestawienie kąta wyprzedzenia zwrotnicy z jakimś zapasem? ja ustawiłem na 1st 2o min gdzie ksiazka podaje ma byc 1, 41 jak się nie mylę.

w tym celu przestawiłem w otworach do przodu cały wózek, sworznie, planowałem przesunąć też tylne tuleje przedniego wahacza lecz zrezygnowałem bo nie ma dużo luzu i przypuszczam że na dziurze mogą się przesunąć spowrotem

chętnie bym po rozmawiał z kimś co ma zacięcie w temacie geometrii

Edytowane przez 1robert

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WSZ nie ustawisz niestety. Tyle co na śrubach - ale to już zrobiłeś. Poza tym mieści się w granicach normy. 1st 40' to norma ale tolerancja jest +-30'

Edytowane przez pszemek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chciałem fasolek rzeźbić..

a jak to wygląda w innych passatach?? też tak do tyłu z WSZ??

czy np może być trochę krzywy wahacz - tak by tylko kąt WSZ był przestawiony a nic nie było widać?.. da sie to zmierzyć??

amorki są nowe .. nie wymieniłem tylko gum i łożysk na górze amora i bo wyglądały jak nowe.. porównywałem z nowymi i nie widziałem różnicy / zużycia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności