Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Obywatel zrób sobie bilans mocy urządzeń w samochodzie, to wtedy będziemy mogli podyskutować.

Przykładowo:

-ECU + zaworki i czujniki (ok.8A)

-dogrzewacz płynu chłodniczego (3x12A)

-wentylator klimatyzacji (10A)

-wentylator nawiewu (do 15A)

-Światła mijania (10A)

-Przeciwmgielne przód (9A)

-Przeciwmgielne tył (2 lub 4A)

Światła stop (4A)

-światła pozycyjne (ok.3A)

-silnik wycieraczek (do 10A)

-radio standardowe (ok.5A)

-podgrzewane szyby, fotele, lusterka (ok.15A)

i pewnie jeszcze kilka innych, o których zapomniałem.

 

Zazwyczaj nie używamy wszystkich powyższych jednocześnie, ale przy obecnej pogodzie, zdecydowanej większości odbiorników jednak tak. Dokładając do tego trasę do pracy rzędu 10km w jedną stronę okaże się, że na ładowanie aku nie zostaje niemal nic, a w ekstremalnych przypadkach, aku będzie wręcz rozładowywane. Oczywiście przy założeniu, że mamy altek 90A.

Do wszystkich powyższych należałoby doliczyć straty powstające w instalacji, głównie na zaśniedziałych końcówkach/wtyczkach itp.

 

Dlatego to nie jest takie oczywiste, czy będzie wszystko w porządku z akumulatorem.

Każdy do tego musi podejść indywidualnie i zgodnie ze swoim sumieniem zrobić bilans mocy.

Wtedy będzie wiedział, na co może sobie pozwolić.

 

Bilans mocy dla mojego T3 zamyka się w okolicy 120A, a nie mam podgrzewacza płynu chłodzącego i wielu innych bajerów, które wasze Passaty posiadają :)

Do pracy mam 14,5km w jedną stronę i większość czasu jeżdzę po tej trasie.

Dlatego zamontowałem alternator 150A z Tourana, zmodyfikowałem regulator napięcia i mam woltomierz cały czas przed oczami.

Dzięki temu śpię spokojnie i nie obawiam się braku prądu na poranny rozruch :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy doradźcie. Passat 1.9 tdi. W roku robi max 4tyś km z czego z 1500km w zimie. Jaki aku dobrać by nie był ciągle niedoładowany?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, co Wy z tym niedoładowaniem? :ocochodzi Najlepiej kupić taki, jaki przewiduje instrukcja, czyli ok. 74 Ah i z głowy. Przestańmy do banalnych spraw dopisywać filozofie bo niedługo będziemy toczyć akademickie dyskusje o tym, jaki płyn do spryskiwaczy wybrać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie kupię 74AH 12V 680A BOSCH S4 bo koleś z allegro co go sprzedaje jest z okolicy a normalnie pewnie z 400zl bym musiał dać za taki w pobliskim sklepie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Obywatel zrób sobie bilans mocy urządzeń w samochodzie, to wtedy będziemy mogli podyskutować.

Przykładowo:

-ECU + zaworki i czujniki (ok.8A)

-dogrzewacz płynu chłodniczego (3x12A)

-wentylator klimatyzacji (10A)

-wentylator nawiewu (do 15A)

-Światła mijania (10A)

-Przeciwmgielne przód (9A)

-Przeciwmgielne tył (2 lub 4A)

Światła stop (4A)

-światła pozycyjne (ok.3A)

-silnik wycieraczek (do 10A)

-radio standardowe (ok.5A)

-podgrzewane szyby, fotele, lusterka (ok.15A)

i pewnie jeszcze kilka innych, o których zapomniałem.

 

Zazwyczaj nie używamy wszystkich powyższych jednocześnie, ale przy obecnej pogodzie, zdecydowanej większości odbiorników jednak tak. Dokładając do tego trasę do pracy rzędu 10km w jedną stronę okaże się, że na ładowanie aku nie zostaje niemal nic, a w ekstremalnych przypadkach, aku będzie wręcz rozładowywane. Oczywiście przy założeniu, że mamy altek 90A.

Do wszystkich powyższych należałoby doliczyć straty powstające w instalacji, głównie na zaśniedziałych końcówkach/wtyczkach itp.

 

dex, tak sobie przemyślałem to, co napisałeś i zastanawia mnie jedno: czy mniejszy akumulator będzie panaceum na nadmierny pobór prądu w aucie? W sensie, czy jeśli będziemy mieli mniejszy akumulator, to w jakiś sposób poprawi to sytuację w przypadku ujemnego bilansu mocy w porównaniu do sytuacji, w której zamontowana byłaby większa bateria?

 

W takim razie kupię 74AH 12V 680A BOSCH S4 bo koleś z allegro co go sprzedaje jest z okolicy a normalnie pewnie z 400zl bym musiał dać za taki w pobliskim sklepie.

 

No i git. To znaczy w przypadku AVF spokojnie mógłbyś zamontować większy akumulator i też by było dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Niedługo sprzedaję swojego Passata i tu pytanie do Was. Chce kupić akumulator ale nie chcę wydawać dużo pieniędzy. Co polecacie z tanich akumulatorów? 1.9. TDI 110 km. Mam rozumieć, że szukać 74AH 12V 680A ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej w InterCars. Kupiłem kiedyś u nich budżetowy akumulator i śmigał bez problemów w starym, topornym dieslu.

 

http://e-katalog.intercars.com.pl/?id=48&news=9031&kat_nazwa=esip&kat=139%252..#/produkty/3313161635220-0608_03_0007Q-O5730-akumulator.html

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ludzie, co Wy z tym niedoładowaniem? :ocochodzi Najlepiej kupić taki, jaki przewiduje instrukcja, czyli ok. 74 Ah i z głowy. Przestańmy do banalnych spraw dopisywać filozofie bo niedługo będziemy toczyć akademickie dyskusje o tym, jaki płyn do spryskiwaczy wybrać.

 

Brawo :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Yuasa jest ok. Ja używam wapniowego aku Topla i mogę polecić. Mi polecił kolega ze sklepu. On nie miał na to reklamacji, sprawuje się dobrze i cena nawet fajna choć nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja polecam bo kupowałem do Taty ducato ukraiński akumulator Westa jest tez seria Westa oberon jest wykonany w starej technologi z grubymi płytami jest to akumulator na rynek Ukrainy i Rosji a wiemy jak niskie są tam temperatury zimą ja Polecam i do Bmw tez kupie ukraińską Weste.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyżej, polecam te akumulatory, 74Ah, 680A latał w mk3 7 lat, to chyba niezły wynik biorąc pod uwagę ze te akumulatory są około 100PLN tańsze od markowej konkurencji. Teraz kupilem taki sam do lifta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a co sądzicie o akumulatorach żelowych ? podobno są lepsze do aut mało jeżdżonych bo ja tak mam ze tylko jeżdżę na wikend i vektra silwer 77ah wytrzymała niecałe dwa lata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów ma u siebie akumulator Exide Premium od co najmniej trzech i pół roku? Jestem zmuszony wymienić akumulator na coś co nie jest BOSCHem, czy VARTĄ, bo ta druga ma tylko inną nalepkę niż BOSCH. Moje dwie ostatnie S5-ki BOSCHa (77Ah) wytrzymywały ok. 2 lat i 3 miesiące :-) oraz 65000 km. Alternator mam w pełni sprawny - cały czas monitorowałem napięcie, akumulator był dodatkowo podłączany pod niskoamperowy prostownik - nie tylko zimą. Exide z tego co widzę około rok temu wprowadził nową technologię płyt i ma 3 lata gwarancji. Tym samym mam nadzieję, że będzie tylko lepszy od tego co wpuszczał na rynek przez ostatnie lata.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A myślałeś o aku Banner? u mnie czwarty rok będzie w za miesiąc i kręci póki co dobrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy ktoś z forumowiczów ma u siebie akumulator Exide Premium od co najmniej trzech i pół roku? Jestem zmuszony wymienić akumulator na coś co nie jest BOSCHem, czy VARTĄ, bo ta druga ma tylko inną nalepkę niż BOSCH. Moje dwie ostatnie S5-ki BOSCHa (77Ah) wytrzymywały ok. 2 lat i 3 miesiące :-) oraz 65000 km. Alternator mam w pełni sprawny - cały czas monitorowałem napięcie, akumulator był dodatkowo podłączany pod niskoamperowy prostownik - nie tylko zimą. Exide z tego co widzę około rok temu wprowadził nową technologię płyt i ma 3 lata gwarancji. Tym samym mam nadzieję, że będzie tylko lepszy od tego co wpuszczał na rynek przez ostatnie lata.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Mam taki dokładnie 4lata i zaczyna padać, tak więc jedno wielkie gówno.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam taki dokładnie 4lata i zaczyna padać, tak więc jedno wielkie gówno.

 

Mam Bannera, który ma niecałe 3 lata i już przymula. Mam nadzieję, że tę zimę jeszcze przetrwa, ale nie mam złudzeń, że to początek jego końca. Niby dobre, niemieckie baterie idące na pierwszy montaż, a tu takie coś...

 

Następny aku kupuję najtańszy marki własnej Inter Cars (bodajże 4Max) bo to i tak nie ma różnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

wiem, że to temat rzeka ale potrzebuje wszej pomocy. Przyszedł czas wymiany akumulatora w moim aucie

Passat b5 1999 1.9 TDI 110 km AVG 4montion

Wyposażenie generalnie standard plus:

webasto sterowane z telefonu

4 x podgrzewane fotele

kierownica multifunkcyjna

podgrzewane dysze spryskiwaczy

oświetlenie otoczenia + wnętrza auta

funkcja C/L home (xenon)

bi-xenon

wydaje mi się ze to wszystko trasa jaką pokonuje to przeważnie ok 25-30 km jednorazowo

jaki akumulator wybrać aby auto dobrze paliło podczas mrozów i aby auto alternator zdołał go doładować.

ile powinien mieć Ah i jaki prąd rozruch.

czekam na wasze podpowiedzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rutek21, szukałbym w granicach 80 - 85 Ah / 700 - 800 A.

 

A teraz nieco zmieniając bieg dyskusji, przyszedł mi do głowy pomysł, że może warto by było przetestować w TDI akumulator przeznaczony do systemu start-stop :pomysl: Ceny nie są jakieś powalające, a - przynajmniej teoretycznie - taki akumulator powinien być w stanie znieść dużo gorsze warunki eksploatacji niż zwykły.

 

Ma to jakiś sens? Jak z długowiecznością takiego aku? Czy zwykły alternator da radę go doładować?

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam Bannera, który ma niecałe 3 lata i już przymula. Mam nadzieję, że tę zimę jeszcze przetrwa, ale nie mam złudzeń, że to początek jego końca. Niby dobre, niemieckie baterie idące na pierwszy montaż, a tu takie coś...

 

Następny aku kupuję najtańszy marki własnej Inter Cars (bodajże 4Max) bo to i tak nie ma różnicy.

 

Od kilku tygodni mam 4 maxa, brałem tego z literką Q, ponoć są poprawione i mocniejsze niż te eco, ma 700paredziesiąt amper. Myślałem o Boschu , i innych ale jak mam dać dwa lub trzy razy więcej kasy a ma wytrzymać kilka miesięcy dłużej to czy to się opłaca? I tak mam nadzieję wymienić go pod koniec gwarancji. Skoro oni nas w rogi za tyle kasy i wytrzymują kilka miesięcy po gwarancji to ja ich od drugiej strony. Aku na tą chwilę kręci jak szalony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hollywood SPV 80 AGM obecnie posiadam i to ma powera :lol

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności