Skocz do zawartości
Gość duudii

[B5] Jaki akumulator do TDI (diesel, parametry, wymiary)?

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po miesiącu stania - noga w gipsie :/ - akumulator zdechł kompletnie.

To drugi raz. W zeszlym roku też stał w marcu 6 tygodni - też noga w gipsie :/ - i też wyładował się na amen. Wtedy go reanimowałem prostawnikiem i używałem codziennie, aż do teraz. Oczywiście sprawdziłem instalacje, czy nie ma gdzieś upływności.

Teraz nawet alarmu nie włączyłem

Ale jak widac mimo ciepła - nie trzyma :|

Tak więc musze kupić nowy aku.

 

Poradżcie, jaki do TDI ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

no ja tez sie dolacze do pytania. Co prawda byl juz on poruszany ale w koncu nic konkretnego nie zostalo powiedziane. Ja zastanawiam sie nad centra lub bannerem (ten drugi mialem od nowosci samochodu, przeszlo 7 lat, a dzisiaj po calej nocy ladowania nie jest juz nawet w stanie zapalic :P). Tylko wlasnie mam problem bo na wlepce mam napisane 80ah 380A i taki wlasnie teraz mam akumulator, za to centra poleca do tego samochodu akumulator 74ah. A do tego wszystkiego dochodzi jeszcze ten prad rozruchowy w roznych normach ;/ Wiec jaka firme, model oraz parametry polecacie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość ra11

WW powinieneś mieć akumulator o pojemności ok 70 - 80 Ah i prąd rozruchowy nie mniej niz 640A (EN). Oczywiście musisz również wziąć pod uwage gabaryty akumulatora, aby pasował Ci w statyw i mocowanie.

Ostatnio w dość juz dobrej cenie są akumulatory żelowe. Nie chcę zachęcać ponieważ sam jeszcze niewiele interesowałem sie na temat ich stosowania w samochodach, ale na pewno warto temat przejrzec i poczytac. Mam jeszcze dwa sezony do wymiany dlatego jeszcze nie myśle o tym.

A i jeszcze jedno ponieważ jest kilka norm dotyczących prądu rozruchowego i tak np:

640A wg normy europejskiej(EN) to 395 wg normy niemieckiej (DIN) i 450 wg normy europejckiej IEC, 700 A wg norm amerykańskiej SAE, więc przy kupnie musisz zwrócic na to uwage.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie wróciiłem ze sklepu.

Sprzedawca wierdzi, że stojący samochód przez miesiąc ma pełne prawo rozładować akumulator.

Dlatego należy odłączać kleme z akumulatora przy dłuższym postoju.

Poza tym w diselkach co 3 lata i tak nalezy wymienic akumulator - tako żecze sprzedawca.

Zaproponował simensa 74 AH i prąd rozruchowy 400 wg DIN

Obsługowy 250 a bezobsługowy 320.

Jaki bybrać??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Darek77
Zaproponował simensa 74 AH i prąd rozruchowy 400 wg DIN

Obsługowy 250 a bezobsługowy 320.

Jaki bybrać??

 

Witam

 

Przy takim pułapie cenowym proponował bym Bosch Silver,mam taki i jestem zadowolony.

Więcej informacji na temat parametrów akumulatora do swojego tdi znajdziesz tutaj

http://www.boschsilver.pl/wyszukiwarka.asp?idmodelu=1980&typ=1.9+TDI&pojemnosc=&rok=

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do wymiany Bannera na inny to zostaje jeszcze problem jego wymiarów.

Bosch Silver a pewnie i inne sa niewiele mniejsze pojemnościowo ale już znacznie mniejsze wymiarami. O tyle mniejsze, że nie sposób starym mocowaniem w pełni unieruchomić nowy aku. W tym musiała mi pomóc mała, pusta plastikowa butelka która skutecznie rozpiera sie między mocowaniem a aku. Lepiej coś niż nic...

120A alternatora spokojnie go doładuje.

Ja wymieniłem swój w największe mrozy /banner po 8 latach już nie dał rady.../ i do dzisiaj wszystko OK. Czekam na następne trudne warunki żeby zamknąć rok i stwierdzić jego sprawność. :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość simo

RAMA to polecasz bannera nadal? z tego co widzialem to centry maja podobne wymiary, banner zreszta tez jest mniej wiecej tej wielkosci co moj terazniejszy. Tylko wlasnie centra czy banner. Za centra przemawia 3 letnia gwarancja (banner ma tylko 2 lata). No i banner jest ciut drozszy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

WW --jezeli nie masz climatronica ma byc-72ah,jezeli z climatronica ma byc 80ah do passata centra dedykuje 80-tke o pradzie rozruchowym 600-CENTRA PLUS kupilem takiego tydzien temu za 280zl oryginalny banner byl od nowosci czyli 7 lat-pozdrawiam

 

aaaaa i jeszcze dodam ze wymiarami pasuje co do milimetra

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

simo, banner ma odpowiednie wymiary.

Co do żywotności to najlepsze dane maja floty które użytkują dużo samochodów. Indywidualnie nie da się zbadać tak łatwo czy aku jest dobry czy zły bo o tym decyduje dużo innych czynników, np. lekceważenie problemu konserwacji aku obsługowego jakim był mój Banner. Ten który miałem na pewno był w lepszym stanie po tylu latach niż niejeden posiadany przez moich znajomych.

Nawet odpowiednie magazynowanie ma na to wpływ, ale kto by sie przejmował sprawdzaniem tego skoro samochód JUŻ stoi pod domem i nie jedzie :-D

 

Siedziałem tak więc sobie w 30 stopniowe mrozy, patrzyłem na samochód który odpalał dopiero na przewodach i wymyśliłem sobie, że kupię aku w jaki wyposażone są samochody fabrycznie. Skoro w nich siedzą to muszą być dobre. Tanie dla producenta ale jednocześnie na tyle sprawne żeby nie musiał robić wielkiej aokcji ich wymiany jak teraz DELL w swoich notebookach :kwasny:

Banner był tylko uniwersalny i nie wiem jak długo stał, Bosch był adny i mogłem wybrać z miernikiem z kilkunastu różnych. Wybrałem Boscha którego najpierw wstawiłem pod prostownik na MAX i dopiero wtedy wstawiłem do samochodu.

Jak na razie działa :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jaki akumulator (chodzi mi o pojemność) będzie optymalny do silnika TDI 1.9 AFN.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

CristoffC, na wlepce przy kole zapasowym, któryś z symboli powie Ci co i jak.

mój przykładowo ma: JOR= 80Ah ,380A - dot mojego.

J1L = battery 280 A (60 Ah)

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx -a tu sprawdź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem Bannera 80 Ah a teraz mam Boscha Silver-a 74 Ah tylko o większym prądzie rozruchu. Nie widzę żadnych problemów. Jego mniejsza o kilka cm obudowa pozwoliła za to na jego łatwiejszy montaż bez ruszania podszybia :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja niedawno zmieniłem miałem akumulator Varta i taki też kupiłem 12v 74Ah 680A cena w inter cars 300zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

A co powiecie o akumulatorach Centra Futura ??

 

Bo rozglądam się do swojego za Centra Futura OF O7 75 Ah/760 A lub jakiś inny typu Banner 80Ah/660 A (taki miałem ostatnio) lub Banner Uni Bull 80Ah/ 700A ewentualnie Moll jakiś

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co powiecie o akumulatorach Centra Futura ??

 

SEHR GUT!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Primera

Optima "czerwona". Akumulator "zwijkowy". Na 10 stopniowym mrozie kreci lepiej niz te wszystkie Bosche latem. No i jest na prawdę bezobsługowa a nie tylko ma zmniejszone parowanie wody i pozaklejane korki. Droga jstraszliwie ale na prawdę dobra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość mner

No powiem, że prąd rozruchowy robi wrażenie 1050 A w temp 0 i 830 A przy -10 :przestraszony: tylko pojemność licha (chyba że są inne a nie znalazłem) 56 Ah .

 

Tylko ta cena prawie 700 zł :dobani::mur:

 

Więc chyba raczej będę za jakimś innym się rozglądał. A polecacie coś jeszcze ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałem wiele postów z naszego forum.

Z tego co zauważyłem do B5 1.9 TDI większość z Was wsadziłaby 74-82 AH, Varta, Centra+, MOLL, Banner itd.

 

Ok. Zasadnicze pytanie:

Czy akumulator 60Ah 480 EN jest wystarczający do mojego B5 z 90 konikami?

Wygląda na rok produkcji 2005 i oryginał.

Mam autko od roku i wg mnie nie jest to aku jaki powinien być w dieselu.Pewnie komisant zamienił akumulatory, bo udało mi się ostatnio namierzyć poprzedniego własciciela i wg niego sprzedał do komisu z oryginalnym fabrycznym, 8 letnim aku.

Jak jest ciepło to i po 3 tygodniach pali od przekręcenia.

Ale w zimę diesel bardziej wymagający...

Wczoraj przy 0 stopni oczywiście odpalił, ale wyczuwalnie kręciłem dłużej.. jakby aku był słabszy. Po nocy zmierzyłem mu napięcie na końcowkach - 12,47V.

Oczko zielone jest zielone. Oczywiście sprawdzę świece żarowe metodą kolegi hha.

 

Nie mam Etki ani wlepki w bagażniku,żeby się upewnić jaki minimalnie powinienem mieć aku.

 

Jak się robi próbę obciążenia aku 100A ?

U elektryka?

 

Odnośnie świec żarowych i akumulatorów poczytałam sporo na naszym forum.

 

Pewnie była również rada jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego...

Przeoczyłem.

 

 

Jeśli możecie mi coś podpowiedzieć, będę wdzięczny za wszelkie porady.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bogdan07

Cześć, chciałbym z kimś porozmawiać o silniku AHH, mogę sprawdzić u siebie jaki mam akumulator, ale myślę iz powinieneś mieć mocniejszy tym bardziej że podejrzewasz iż zamieniono je. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czyścimy wszystkie styki:

-klemy na akumulatorze,

-masy -akumulatora (karoseria) i silnika,

-sprawdzamy masę alternatora i styk przewodu biegnącego z alternatora poprzez rozrusznik do akumulatora.

 

Po wyeliminowaniu rezystancji (umownie, bo minimalna zawsze będzie) w obwodzie ładowania uruchamiamy silnik i mierzymy napięcie ładowania. Po wyczyszczeniu styków nie musimy mierzyć prądu ładowania, gdyż zdecydowana większość użytkowników nie ma czym tego zrobić. Tak więc wystarczy znać napięcie ładowania. Jeśli zawiera się ono w przedziale 13,9 - 14,4V to jest dobrze. Bardzo dobrze byłoby, gdyby wahało się ono przy górnej granicy. Wyczyszczenie styków spowoduje, że po włączeniu odbiorników (światła, ogrzewanie szyby) i przy sprawnym regulatorze napięcia napięcie ładowania nie spadnie poniżej podanego zakresu. Sprawdzić należy również, czy główne przewody prądowe, o których wcześniej napisałem nie wykazują śladów korozji (wykwitów), przełamania przy końcówkach, które to powodują powstanie szkodliwej w obwodzie ładowania i odbioru rezystancji będącej bardzo częstą przyczyną takiego oto zjawiska:

napięcie mierzone na zaciskach alternatora wynosi 14,4V, natomiast na słupkach alumulatora jest już 13,2 - 13,5V. Jest to główną przyczyną niedoładowania a w konsekwencji zasiarczenia akumulatora.

U siebie zrobiłem taki myk:

Kupiłem ok 1mb. przewodu (25mm˛), peszel, końcówki i wykonałem dodatkowy mostek alternator(B+) -akumulator (+) bocznikujący fabryczne przewody. Połączenie jest pod stałą kontrolą (widoczne). Powoduje to poprawienie ładowania (zdecydowana większość prądu płynie tym właśnie połączeniem).

Pomiar gęstości elektrolitu akumulatora w stanie spoczynku (kilka godzin po unieruchomieniu silnika) powie nam, w jakiej kondycji są poszczególne cele. Oczywiście, jeżeli akumulator wyposażony jest w korki.

W przypadku padniętej celi akumulator nadaje się do wymiany.

No i na koniec ważne jest, ile tak naprawdę autko pobiera energii po zamknięciu i uzbrojeniu wszelkich zabezpieczeń. Jeśli jest to kilkadziesiąt mA (powyżej 50mA), to należy pomyśleć, co z tym fantem zrobić, bo być może to jest główną przyczyną ubytku energii...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności