patryk332 Zgłoś #1 Napisano 18 Października 2010 (edytowane) panowie a wiec interesuje mnie podkręcenie tego silnika chociaż o te 30 kucy bo troszkę muli znacie jakis sposub oczywiscie koszty niemaja znaczenia ... no i prosze bez tekstow typu wymienić silnik bo wymienic moze karzdy a tu chodzi o ideje podkrecenia Z góry dzięki za pomoc pozdro ortografia!!!! Edytowane 20 Października 2010 przez Łysy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adrianos Zgłoś #2 Napisano 18 Października 2010 Jeśli koszxty nie mają znaczenia to pakuj turbo jeśli się da. A jak nie to najprostszym rozwiązaniem jest założenie Nitro NOS Kop nie ziemski ale silnik może nie wytrzymać. Ostatnio widziałem LAnosa z Nitro. Chłop się stawiał to rs4 tego starszego czy coś. NA starcie audi poszło ale jak ten pierdnął z nitro to ja dzienkuje. Audi nie miało szans Auto miało pierd***nięcie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Bond29 Zgłoś #3 Napisano 18 Października 2010 Koledzy tez podpinam sie pod ten temat Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #4 Napisano 18 Października 2010 na początek zastanawiam się czy pasuje głowica od 1.8 jak myślicie ?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Maciej_B Zgłoś #5 Napisano 19 Października 2010 Tu "myślenie" nie pomoże. Trzeba sprawdzić w ETCE jakie są głowice w 1,6 i 1,8. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #6 Napisano 20 Października 2010 No jezeli koszty nie graja roli pobawil bym sie w zakucie silnika a nastepnie uturbienie Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #7 Napisano 20 Października 2010 (edytowane) Koszty nie mają znaczenia . Jeżeli tylko ci wystarczy 30 KM , ale i to ci będzie za chwile mało . Najlepiej zrób wolny wydech na jednym tłumiku , zmień dolot , kolektor wydechowy 4-2-1 , kolektor ssący od większej jednostki jak podejdzie ( bo nie mam Etki ) , podobno Chip- ują te jednostki ale tylko widziałem ofertę na jakiejś stronie ale wątpię w to . Na początek było by tyle . Ale cudów ci to nie da uprzedzam z góry . Miałem kiedyś paska B3 1.8 90KM i chciałem przy nim grzebać , to koleś śpiewał mi takie sumy za robotę przy nim że wolałem odpuścić . Najlepiej go zaturbić , ale to pytaj specjalistów z czym się to je . P.S Popraw te błędy ortograficzne w poście bo dostaniesz upomnienie o moderów Edytowane 20 Października 2010 przez olko25 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #8 Napisano 20 Października 2010 weź kolego nic z tym nie rób, najwyżej sprzedaj te padakę i kup cos bardziej podatnego na mody bez takiego rzeźbienia. Z podwiązanymi jajcami nie naruchasz. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #9 Napisano 20 Października 2010 weź kolego nic z tym nie rób, najwyżej sprzedaj te padakę i kup cos bardziej podatnego na mody bez takiego rzeźbienia. Z podwiązanymi jajcami nie naruchasz. Aleś pojechał ale zgadzam sie z tobą emate to prawda napoczątek niech kolego z tego 1,6 poczyta jak układ korbowy i blok wytrzyma ewentualne uturbienie i zwiekszenie mocy przz czips i inne dodatki kute tłoki itd. itp.niema najmniejszego sensu to tak jakbyśmy z simsona chcieli zrobić ścigacza lepiej zmienić pasia na mocniejszy 1,8 w turbo lub 2.0 i modzić konkretnie nieobawiając się awari silnika :)pozdro. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #10 Napisano 20 Października 2010 poza tym...nie wiem jak to jest ale silniki 1,6 mają mega słabe skrzynie, znam kilka przypadków gdzie własnie w tych silnikach leciały skrzynie przy określonym przebiegu. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaco Zgłoś #11 Napisano 20 Października 2010 mówisz że nie chcesz tekstów typu zmień silnik itp , ale to jedyne co jest opłacalne i najbardziej rozsądne, wsadź 1.8turbo , koszty silnika i swapu będą dużo mniejsze niż bawienie się z tym gównianym 1.6 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #12 Napisano 21 Października 2010 no ale zmiana silnika to tez trochę zabawy jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #13 Napisano 22 Października 2010 koszty niemaja znaczenia no ale zmiana silnika to tez trochę zabawy jest a kto bogatemu zabroni..?hmm? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
patryk332 Zgłoś #14 Napisano 22 Października 2010 no ale chciał bym to zrobić sam no a na elektryce to się totalnie nie znam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin79 Zgłoś #15 Napisano 23 Października 2010 (edytowane) Kolego wbrew temu co piszesz - koszty mają znaczenie i kropka. Niestety to jest passat czyli silnik montowany wzdłużnie i to jest największy kłopot bo praktycznie nie masz szans wyrzeźbić kolektora wydechowego typu 4-2-1. Jeśli byłby silnik poprzecznie to całkiem inna bajka bo wtedy mógłbyś próbować coś zaadaptować z innych samochodów. Poza tym byłaby szansa na jakieś graty np. z golfa. Kolektor wydechowy to byłaby podstawa, do tego reszta wydechu (nie wiem jaka jest średnica w 1.6 ale 2 cale w zupełności by wystarczyło pod tą pojemność) i absolutnie nie "wolny" bo zbyt mocno odetkany wydech w N/A to kłopoty (zakładam, że nie planujemy rzeźbić silnika, który max moc osiąga powyżej 8000rpm a wolne obroty zaczynają się na 2000 ), krótszy kolektor ssący (strzelam ale pewnie w 1.6 jest jakiś długi) o prostych kanałach, strojenie i jakieś 120-130KM pewnie byłoby realne. Niestety w naszych autkach tego się zrobić nie da bo ograniczeniem będzie zawsze kolektor wydechowy. Musiałoby być duużo miejsca by ładnie zmieścić 4 początkowe kanały tej samej długości, a przejście do tyłu robić gdzieś dopiero na odcinku dwóch kanałów. Drugi problem w passacie jest taki, że montowali w nim 1.8T i głównie z tego powodu nikt nie zajmuje się poprawianiem osiągów najsłabszych modeli. Poszperaj w necie, gdziekolwiek wpiszesz "passat tuning" tam dostaniesz odpowiedzi związane z modyfikacjami modelu turbo. Swap wcale nie jest taki trudny, mechanicznie to wywalenie starego silnika i wjechanie z nowym - pracy jest na pewno dużo więc jeśli nie masz sporo czasu (np. wakacji, choć biorąc pod uwagę twój wiek pewnie je masz ) to nie ma się nawet co za to zabierać, elektryka wcale trudna nie jest. Tak się tylko wydaje ale to na szczęście tylko kabelki i odczytanie schematu a nie programowanie czy projektowanie układów. Lutownica w rękę i wszystko można zrobić. Tak czy siak najprościej jest sprzedać obecne autko i kupić drugie - mocniejsze. Nawet jeśli miałbyś na tym stracić by szybko sprzedać to to co planujesz wydać na modyfikacje (a nawet jeśli sam byś wszystko ogarnął łącznie ze strojeniem to pewnie z 3000zł poszłoby lekką ręką) dołożyć i jest spora szansa na kupno mocniejszej wersji. Edytowane 23 Października 2010 przez Marcin79 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emate Zgłoś #16 Napisano 28 Października 2010 3000 to chyba na porzadny start....skrzyni i silnika nie kupi razem za 3000 w dobrym stanie, chyba że od złodzieja...a reszta gówienek...?weź spal to auto i kup inne dobrze ci radze Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach