lechjaro Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2010 Witam, Z pewnościa ten przypadek już gościł na forum, ale nie udało mi się do niego dotrzeć. Mój problem polega na drganiach podczas hamowania. Sprawa dotyczy zwalniania z duzej predkości, t, 140 - 120 km/h. Wtedy właśnie czuć pulsowanie hamulców, a właściwie wibracje. Czy wymiana klocków zniweluje ten problem, czy tez należy wymienić i tarcze hamulcowe? Proszę o poradę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mimoc Zgłoś #2 Napisano 17 Października 2010 mogą byc trzy przyczyny: Luz na drążkach ,nie własciwa zbieżnosc [rozbieżnośc],lub pokrzywione tarcze hamulcowe [potraffią się skrzywic nawet 0.2 mm.po ostrym hamowaniu i wjechaniu w kałużę]. Radzę jeszcze sprawdzic czy nie jest skrzywiona felga np od najechania no dziurę lub krawężnik Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bizonx Zgłoś #3 Napisano 17 Października 2010 miałem tak i po zmianie klocków z tyłu ustało całkowicie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solek111 Zgłoś #4 Napisano 28 Października 2010 u mnie jest podobna sytuacja tylko ze przy tzw.dojezdzaniu do skrzyzowania czyli tzw-ne dosc delikatne hamowanie i przy zimnym silniku Auto zaczyna hamowac z tak jakby hamowanie pulsacyjnym tylko ze z mega duza czestotliwoscia. Dziwne .... Ale po przejechaniu paru kilometrow i ponowne hamowanie jest ok. Zadnych szarpniec. czy mial juz ktos co takiego?? Jaka moze byc przyczyna?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wojtekcc Zgłoś #5 Napisano 28 Października 2010 tylko ze z mega duza czestotliwoscia. Klocek hamulcowy nie trze o tarczę gładko, inaczej mówiąc, z poślizgiem tylko wpada w rezonans. Mocno ciśniesz w hamulec?? Jeżeli masz oryginalne klocki+tarcze to dziwne, ale jeżeli masz jakieś zamienniki to bardzo częsty efekt tego, że np. tarcza jest twarda, a klocek miękki lub na odwrót... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
garbaty Zgłoś #6 Napisano 29 Października 2010 Mialem podobna sytuacje u siebie Wymiencie klocki i tarcze Z pewnoscia pomoze:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
solek111 Zgłoś #7 Napisano 6 Listopada 2010 hamowanie podczas dojezdzania do skrzyzowania z predkosci okolo 60kmh do 15kmh przebiega bez problemu a poznizej zaczyna sie drganie, pulsowania pedalu hamulca i autem lekko szarpie. Tak sie dzieje z rana jak auto jest zimne. Po przejechaniu paru kilometrow po autostradzie nawet tez po zwyklych drogach i problem znika, az do nastepnego ranka. Bo przez caly dzien nic nie pulsuje. Nawet podczas tzw dojezdzania do skrzyzowania tez juz nic. Mysle ze sa dwie przyczyny: 1)wspomaganie ukladu hamulcowego jest zimne, tzn plyn hamulcowy zimny, lub mniejsze cisnienie wspamagania 2) tarcze hamulcowe przez noc podchodzą rdzą i pewnie klocki docierają tarcze ---------- Post added at 19:27 ---------- Previous post was at 19:24 ---------- ale przy duzych predkosciach nic nie drga i nic nie pulsuje tylko tak sie dzieje z rana i przy malej prawie ze przy znikomej predkosci ostatnie 10m przed zatrzymaniem sie auta podczas dojezdzania do skrzyzowania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lechu131 Zgłoś #8 Napisano 6 Listopada 2010 Cze kolego. Miałem podobną sytuacje i okazało się ze tarcze są do wymiany. Tarcza była pęknięta w środku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #9 Napisano 6 Listopada 2010 hamowanie podczas dojezdzania do skrzyzowania z predkosci okolo 60kmh do 15kmh przebiega bez problemu a poznizej zaczyna sie drganie, pulsowania pedalu hamulca i autem lekko szarpie.Tak sie dzieje z rana jak auto jest zimne. Po przejechaniu paru kilometrow po autostradzie nawet tez po zwyklych drogach i problem znika, az do nastepnego ranka. Bo przez caly dzien nic nie pulsuje. Nawet podczas tzw dojezdzania do skrzyzowania tez juz nic. Mysle ze sa dwie przyczyny: 1)wspomaganie ukladu hamulcowego jest zimne, tzn plyn hamulcowy zimny, lub mniejsze cisnienie wspamagania 2) tarcze hamulcowe przez noc podchodzą rdzą i pewnie klocki docierają tarcze ---------- Post added at 19:27 ---------- Previous post was at 19:24 ---------- ale przy duzych predkosciach nic nie drga i nic nie pulsuje tylko tak sie dzieje z rana i przy malej prawie ze przy znikomej predkosci ostatnie 10m przed zatrzymaniem sie auta podczas dojezdzania do skrzyzowania. plyn napewno sie nie zagrzeje przez te 10 km i to nie jest przyczyna napewno nia jest tarcza lub klocek mozesz miec naprzyklad pekniety ktorys z klockow co ostanio pare razy widzialem a nalot na tarczy po nocy napoewno nie powoduje wibracji hamulce wazna zecz nie mozna tego w zaden taki sposob tlumaczyc rozkladaj auto i szukaj przyczyny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger86_2006 Zgłoś #10 Napisano 12 Listopada 2015 Odświeżę temat.. Mam taki sam objaw jak solek111. Czy ktoś się też z tym spotkał i to rozwiązał??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #11 Napisano 29 Listopada 2015 U mnie spowodował to skorodowany rant na tarczy bliżej jej środka. klocki nie radzą sobie z twardą rdzą.Tam gdzie wyrwały większe kawałki, coś się dzialo. Zeszlifowałem na gładko.Odpuściło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger86_2006 Zgłoś #12 Napisano 7 Grudnia 2015 U mnie spowodował to skorodowany rant na tarczy bliżej jej środka. klocki nie radzą sobie z twardą rdzą.Tam gdzie wyrwały większe kawałki, coś się dzialo. Zeszlifowałem na gładko.Odpuściło. Miałeś to na przednich czy tylnych tarczach? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dee_jay Zgłoś #13 Napisano 7 Grudnia 2015 ja tak mialem, delikatne bocie podczas hamowania (mam jeszcze oryginalne tarcze i 280tkm przebiegu) auto stalo ponad rok i tarcze tak skorodowały, że klocki nie dały rade ich utrzeć. Przetoczenie i hamuje jak nowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wektor Zgłoś #14 Napisano 10 Grudnia 2015 Miałeś to na przednich czy tylnych tarczach? Z przodu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manjag Zgłoś #15 Napisano 1 Lutego 2016 Podbijam temat, czy może ktoś uporał się z problemem podobnym do problemów solek111 i roger86_2006? Czy jakaś jest jakaś pompa odpowiedzialna za wspomaganie hamowania? Jeżeli tak, to czy ona może powodować drgania? Jeżeli jest na forum mechanik, albo ktoś, kto miał podobną przygodę, to proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
manjag Zgłoś #16 Napisano 24 Kwietnia 2016 Więc stan na dziś. Wymienione wszystkie tarcze i wszystkie kolcki - drgania dalej występują. Wygląda na to, że ich częstotliwość jest podobna do drgań silnika, więc tam chyba należy szukać przyczyny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #17 Napisano 24 Kwietnia 2016 Więc stan na dziś. Wymienione wszystkie tarcze i wszystkie kolcki - drgania dalej występują. Wygląda na to, że ich częstotliwość jest podobna do drgań silnika, więc tam chyba należy szukać przyczyny. Witam! Rozumiem,że koła masz wyważone? Jeżeli tak, to zrób test siły hamowania na rolka- podjedz na jakąś stacje diagnostyczną i niech zrobią próbę. Wydaje mi się,że słabo hamuje u Ciebie tył. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #18 Napisano 24 Kwietnia 2016 pewnie piasta krzywa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hrabia Zgłoś #19 Napisano 24 Kwietnia 2016 Atak z drugiej strony - kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dfrohlich Zgłoś #20 Napisano 25 Kwietnia 2016 U mnie były drgania tak do 60km/h, im szybciej tym mniej drgało- okazało się że jedna opona byla do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach