Jump to content
HaNsiN

Uszkodzona sprężarka/sprzęgiełko sprężarki klimy

    Recommended Posts

    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    Cześć wszystkim,

    pojawił się problem z moim bolidem. Jadąc wczoraj późnym wieczorem coś strzeliło pod maską, zazgrzytało i przez całą drogę hałasowało. byłem w trasie, ciemno jak w du*ie i musiałem jechać. Słychać było tarcie metalu o metal. Dzisiaj rano wskoczyłem pod auto i znalazłem urwane kółko od sprężarki klimatyzacji. mam kilka pytań:

    1. czy jest to sprzęgiełko sprężarki?

    2. co mogło spowodować urwanie? Klima chodziła bez zarzutu, nie hałasowała choć ostatnio raz od czasu coś delikatnie pisnęło

    3. co teraz robić? czy szukać sprężarki używanej czy reanimować tą?

    4. w ogóle nie wiem jak sprawa naprawy by się miała bo znalazłem same kółko - zrobię zaraz zdjęcia co tam u mnie jest i mam nadzieję, że ktoś pomoże.

     

    Jak na razie wrzucam pożyczone foto żeby pokazać Wam o które kółko mi chodzi ( które się urwało)

    kĂł?ko.JPG

    D1.JPG

    D2.JPG

    D3.jpg

    Edited by HaNsiN

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B3 1.9 TD 75KM (AAZ)
    Rok prod: 1993

    czy się naprawić da to zależy jak jest uszkodzone. używana sprężarkę kupisz już za 200zł ale weź pod uwagę to ze czynnik ci ucieknie i będziesz musiał od nawa nabić klimę

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 2001

    Weź to złóż i skręć śrubką na 10 kluczyk i włącz klimę jak bedzie chłodzić to znaczy ze działa i jest dobrze jak nie to masz do wymiany sprzegiełko ja mam identyczną sprężarkę i TEŻ mi się to odkręciło, zobacz tu ostatni wpis są fotki mojego sprzęgła. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29894&page=4

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    zobaczę jutro co z tą sprężarką. Spróbuję dokręcić tak jak mówisz. Nie znalazłem żadnej śrubki czy też pozostałości po niej - czyli musiała wypaść. Jak na razie pasek z klimy mam zdjęty...Hmmm czyli jest szansa, że będzie dobrze :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 2001

    bedzie dobrze tylko ze może piszczeć ale po czasie sie uspokoi

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3BG) 1.9TDI-PD 101KM (AVB)
    Rok prod: 2002

    dzisiaj znalazłem trochę czasu i tak:

    skonstruowałem najazd, odkręciłem sprężarkę klimy, przykręciłem kółeczko, z powrotem sprężarkę...po założeniu paska pierwszy rozruch i .... cisza :dobrzeNic nie hałasuje, nie piszczy przy załączaniu sprężarki czy rozłączaniu. Wszystko jak na razie działa, a obawy miałem bo w sumie krótka śrubka to kółko trzyma:zeco i dokręcane ile sił w rękach. mam nadzieję, że kółeczko mi nie wyfrunie poza bolid :D

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 140KM (BKP)
    Rok prod: 2007

    Przy założeniu że na sprzęgiełku nie ma bicia, to raczej będzie ok. Zobacz też czy sprzęgiełko się rozłącza w trybie econ.

    Miałem podobną sytuację w kwietniu. Tarcza sprzęgła (owe magiczne kółko) odkręciło się i przeorało o koło pasowe (wewnątrz którego jest jakby drugi element cierny sprzęgła). U mnie była to raczej kwestia zużycia - i tarcza i wnętrze koła pasowego było przeorane, a samo sprzęgło chyba przepuszczało (taki wniosek z przerywanej pracy schładzania wnętrza przed incydentem).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 1.9 TDI-PD 105KM(BLS)
    Rok prod: 2006

    pozwolicie że się podłączę. Mój problem nie polega na "spadniętym" kółku od paska lecz o "terkotania" sprężarki. Ok miesiąca temu robiono test klimatyzacji, wyciągano i wtłaczano czynnik chłodzący. Wieczorem wracając do domu usłyszałem straszny hałas pod maską (w trybie AUTO). Okazało się że terkocze sprężarka klimy, funkcjonuje tzn chłodzi lecz podczas jazdy na wyższych obrotach po chwili zaczyna solidnie terkotać, tarabani że słychać na całej ulicy. To wina błędnej obsługi sprężarki przez mechanika czy może przyszedł już czas na sprężarkę?? jak to stwierdzić??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    skoro sprężarka terkocze wtedy gdy na wyświetlaczu jest auto oznacza to że kompresor siada... nie sprzęgło a kompresor ;/ niestety... proponuje kupić zregenerowany kompresor nie używany gdyż nie wiadomo jak długo będzie dobrze pracować... Nie jest to raczej wina złej obsługi ja bym obstawiał po prostu na zużycie...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    Witam

    Wprawdzie odbiegnę trochę od tematu ale... W sobotę odebrałem autko od klimatologa , a powodem wizyty był błąd 318 ( brak czynnika ) Niby prosta sprawa ,powstała nieszczelność , tylko gdzie ? Po podłączeniu azotu zaczęło syczeć w okolicy osuszacza , po jego wyjęciu okazało się że leżący wąż pod osuszaczem był w tak nie wielkiej odległości i wytarł dziurę w dnie osuszacza .

    Wniosek był prosty , za nisko przykręcony osuszacz . Jeśli macie okazie to sprawcie jak wygląda ta sprawa w waszych autkach , ja miałem pecha .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2002

    Nie kolego nie miałeś pecha - to jest znany przypadek ;] musisz spróbować coś nałożyć na osuszacz lub odgiąć rurki aby węże szły inaczej ;]

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B8 2.0 TDI 150KM
    Rok prod: 2015

    To mnie pocieszyłeś , wprawdzie przeglądam forum ale wiadomo , człowiek wszystkiego nie doczyta . Nie mam jak sprawdzić ale mechanik twierdzi iż zabezpieczył wężyki to mam nadzieje że jakiś czas będzie ok .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B6 2.0 TDI-PD 170KM (BMR) DSG
    Rok prod: 2007

    koledzy ja mam takie pytanie chcąc zabrać sie do tej sprężarki tzn przykręcić to sprzegielko to musze cały przód demontować czy jest tam jakieś dojście od spodu??

    Edited by mateusztbg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.6 101KM (ADP)
    Rok prod: 1998

    nie trzeba, jest ciasno ale da sie to zrobić, w razie jakbyś miał za "grube ręce" to mozna sprezarke od silnika odkrecić jest na 4 śrubach

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    potrzebuję sprzęgiełko sprężarki klimy,czy ktoś może podpowiedzieć gdzie je można kupić i ile kosztuje?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    potrzebuję sprzęgiełko sprężarki klimy,czy ktoś może podpowiedzieć gdzie je można kupić i ile kosztuje?

    sprzęgiełko nr 8D0260811J kosztuje u gajosa 831,18 zł

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9 TDI-PD 131KM (AWX)
    Rok prod: 2003

    dzięki Mielke za szybką odpowiedż,ale może jakaś tańsza wersja istnieje bo cała używana sprężarka wychodzi mniej

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 1996
    dzięki Mielke za szybką odpowiedż,ale może jakaś tańsza wersja istnieje bo cała używana sprężarka wychodzi mniej
    poszukaj go na alle... masz nr to do dzieła :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: B5(3B) 1.9TDI-PD 115KM (AJM)
    Rok prod: 2001

    Odkreciło mi się to sprzęgiełko już chyba drugi lub trzeci raz przykręciłem wczoraj je i śrubę dałem na klej do klejenia gwintów i teraz mam problem że klima mi nie chłodzi dziś było coś około 22 C na dworze a nic auto nie chłodziło tak jak by chodziło cały czas na ECON i jak wciskałem na econ nie nie było czuć obciążenia silnika jak się włącza sprężarka i to sprzegielko chodziło cały czas nawet jak jest na econ a kiedy ono powinno sie kręcić ?jak zapalam silnik to jest takie gruchotanie czy obcieranie tak jakby sie wykręciło znów sprzegielko ale jest przykręcone tylko ze ma luz przód tył i kręcić sie do okola na wyłączonym silniku . Taki mam blad na 08 Auto HVAC Control Module Part Number: 3B1 907 044 B

    Component and/or Version: CLIMATRONIC V 1.0.0

    Software Coding: 05000

    Work Shop Code: WSC 05311

    1 Fault Found:

    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

    30-00 - Open or Short to B+

     

    a tu jest log grupy 06

    http://vaglog.rtnet.pl/byry007_43253.html zastanawia mnie tab 3 czemu jest -51 C moze komp bierze ze jest tamp -51 i klima nie będzie chłodzić ??

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Samochód: Nie passat
    Rok prod: 2006
    00779 - Outside Air Temp Sensor (G17)

    30-00 - Open or Short to B+

     

    Tu masz odpowiedz

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×

    Important Information

    Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy