Skocz do zawartości
Marek

ZIMA - TRUDNOŚCI Z ODPALENIEM SAMOCHODU

Rekomendowane odpowiedzi

cofające się paliwo, padniete świece lub żle ustawiony kąt wtrysku na pompie.

ad1. cofające się paliwo - niech ktoś ci odpala samochód a ty obserwój przezroczyste przewody czy aby nie widać w nich pęcherzy powietrza/piany

ad2. mulimetrem sprawdź rezystancje na świecach (lub żaróweczką 12V) oraz czy napięcie dochodzi do świec

ad3. Podłącz komputer i sprawdż kąt wtrysku na zimnym i rozgrzanym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam przezroczystych przewodów,masz na myśli te przy filtrze?

Świece wymienione pali lepiej ale nadal jak dłużej stoi to chwile trzymam kluczyk zanim odpali.

Jak kompem sprawdzić kąt wtrysku? Mam VAS 5054a oraz VCDS.Możliwe,że sam się przestawił?Wcześniej dobrze odpalał.

Edytowane przez caparzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam przezroczystych przewodów,masz na myśli te przy filtrze?

Świece wymienione pali lepiej ale nadal jak dłużej stoi to chwile trzymam kluczyk zanim odpali.

Jak kompem sprawdzić kąt wtrysku? Mam VAS 5054a oraz VCDS.Możliwe,że sam się przestawił?Wcześniej dobrze odpalał.

 

VCDSem sprawdzisz ale musisz miec full wersje

 

poszukaj na google lub tutaj na forum jak to sie sprawdza kat (i ewentualnie nastawia jak jest zly) bo jest dokladnie opisane wiec nie bede opisywal

 

generalnie zawsze po wymianie/zdejmowaniu paska rozrzadu trzeba sprawdzic kat zaplonu

Edytowane przez kajos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam full wersję VCDS tylko mało używam jedynie do błędów.Mam też Vas5054 oto co pokazał.Oczywiście błędy czujnika temp i pływaka są pod odpięciu czujnika i czyszczeniu pływaka.

20170214_181319.jpg

20170214_182326.jpg

Edytowane przez caparzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mam przezroczystych przewodów,masz na myśli te przy filtrze?

Świece wymienione pali lepiej ale nadal jak dłużej stoi to chwile trzymam kluczyk zanim odpali.

Jak kompem sprawdzić kąt wtrysku? Mam VAS 5054a oraz VCDS.Możliwe,że sam się przestawił?Wcześniej dobrze odpalał.

mam na myśli przewody miedzy pompą a filtrem (zasilanie i powrót) u mnie orginalnie są takie że do połowy od strony filtra są czarne a póżniej przechodzą w przeźroczyste i łatwo można zweryfikować czy ciągnie powiertze. Ja do diagnostyki używam Vag-com'a niestety przy twoich programach ci nie pomogę. Kąt wtrysku napewno trzeba sprawdzić/korygować przy wymianie rozrządu ( część mechaników wymienia rorzrząd robiąc sobie znaki markerem i uważa że jak że jak założą tak samo to wszytko będzie ok co niestety nie jest prawdą, czasem się uda ale czasem nie) problem ukazuje sie dopiero przy niższych temperaturach.

A propo samoistnego przestawienia się kąta wtrysku w moim B3 1.9 (podobna konstrukcja) zaczeło ścinać mi klin na wale i właśnie pierwszym obiawem było gorsze odpalanie (zmieniał się kąt wtrysku) także wszystko jest możliwe aczkolwiek dużo mniej prawdopodobne niż powietrze w przewodach paliwowych.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież vag-com to teraz jest vcds :) Naprawdę nawet po błędach nikt nie może więcej podpowiedzieć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Z kodów wynika jakby "rozjechała sie synchronizacja pomiedzy pompa wtryskowa a czujnikiem we wtyrskiwaczu! Od tego bym zaczął. Podjedz do jakiegoś speca od pomp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W tym zaworze n108 jest podobno jakies sitko i sie zapycha moze w tym problem?Dostep do tego jest ograniczony i chyba trzeba pompe wyjac aby ten czujnik wyciagniac. Dziwia mnie te dwa bledy zaworu 108 i jedoczesnie czujnika na trzecim wtrysku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego sprawdź jeszcze czujnik temp. G68

U mnie jak postał dłużej na mrozie to ciężko odpalał. Wyczytałem na forum że to może być wina właśnie tego czujnika i po wymianie jest wszystko ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem opór dwóch elementów,które na kompie wyskoczyły.Czujnik wtrysku prowadzącego ma 87ohm gdzie zakres jest 80-120.Zawór nastawnika N108 ma 14,7 gdzie zakres 12-20 ohm.Pytanie czy czasami czujnik iglicy nie jest padnięty bo chyba N108 jest ok skoro ma takie opory w normie? Pisali,że ten N108 ma duże znaczenie na odpalanie zimnego auta ale też w pompie siada tłoczek,który sąsiaduje z N108 i wtedy właśnie słabo pali silnik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najpierw tak jak pisalem

na VCDSie sprawdz kat wtrysku i dawke

 

mogl tez pasc wtrysk sterujacy- na pocztaek sprawdz dokladnie przewody (czy sie nie ulamal,wtyczke )

 

moj AHU bez problemu odpala nawet ponizej -20 stopni

ale u mnie nie ma zadnego bledu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to się narobiło..Chłopaki pomocy,regulowałem kąt wtrysku i przy dokręcaniu śruby pod kołem została nasadka i nie zauważyłem tego potem przekreciłem i usłyszałem dzwięk metalu i zaraz odpuścilem.Wyjąłem końcówke,która lekko skaleczyła oczko w kole.Ponownie przekręciłem kluczykiem i znowu ten dzwięk więc tak to zostawiłem.Chyba coś się przestawiło.Co zrobić i czy nie uszkodziłem czegoś w silniku?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to na poczatek blokady i sprawdzic ustawienie rozrzadu

a ten dzwiek etalu oze byc od sruby ktora mocuje oslone rozrzadu

dokladnie to obejrzy czy gdzies plastikowej oslony nie wyrwalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności