rafal102 Zgłoś #1 Napisano 17 Października 2010 Parę dni temu kolega postanowił przerobić swoje Audi z silnikiem 1Z na AFN, używając wszystkich podzespołów z Passata B5 AFN (mojego oczywiście ) Na początku wymiana wtyrskiwaczy na 0.205 z AFN. Osobiście polecam wszystkim wymianę na 0.216 będą na pewno dużo lepsze osiągi w aucie. A jako, że mieliśmy wtryski od AFN to te zostały użyte. Wymiana nie wymaga żadnych przeróbek wszystko P&P Następnie wymiana pompy wtryskowej. Wymiana również nie sprawia większych problemów. Jedynie do przeróbki zostaje wtyczka. Nie sprawia to żadnych większych trudności. Następnie do wymiany idzie turbina i tu zaczynają się problemy.. ale to krok po kroku.. Pierwsze co należy zrobić to zaopatrzyć się w turbinę od AFN ... Gdy mamy już turbo w rękach widzimy następujące problemy: - Mocowanie turbiny z kolektorem - Smarowanie turbiny i odpływ smarowania - Ułożenie i mocowanie gruszki podciśnieniowej sterującej łopatkami. - Mocowanie wydechu do turbiny Następnie pojawia się problem z układem sterowania turbiny. w 1Z jest sterowany ciśnieniem a w AFN podciśnieniem. Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny. I na końcu tego wszystkiego należy wymienić komputer od AFN. Również przy takiej modyfikacji należałoby odciąć dopływ zanieczyszczonego powietrza (EGR) i zaopatrzyć silnik tylko i wyłącznie w świeże powietrze.. Na pierwszy ogień jak mamy już Turbo AFN w rękach należałoby zajrzeć do środka i wyczyścić łopatki. Po zajrzeniu do naszej nie było za wiele do czyszczenia co mnie bardzo zdziwiło gdyż passat chodził na programie gdzie dymku z tyłu nie brakowało i to przez prawie dwa lata no ale widać ROB555 wie co robi jak pisze program.. I turbinka nie została zajechana ale dla świętego spokoju wyczyścić bardziej nie zaszkodzi.. Kolejnym Etapem było dorobienie przejściówki aby można było połączyć turbinę z kolektorem jak i kolejnego przejścia, żeby połączyć turbo z wydechem . Kolejny bardzo uciążliwy problem to ułożenie turbiny do silnika. Należało przestawić część gorącą muszli, jednak jest z tym problem bo jak w części zimnej mamy możliwość obracania muszli jak chcemy tak część gorąca jest ograniczona. Dlatego jesteśmy zmuszeni zrobić nowe mocowania dla łopatek, który polega na wywierceniu i przegwintowaniu nowych mocowań w środku turbiny mocujących łopatki o jakieś 1/2 cześć od oryginalnych mocowań. Ta przeróbka się sprawdziło i turbo zachowuje się jak powinno. Kolejny problem pojawia się z mocowaniem gruszki od sterowania zmienną geometrią gdyż, po przestawieniu części gorącej muszli automatycznie seryjne mocowanie się przestawia i gruszka na nie przestaje pasować. Ale wystarczy zrobić nowe otwory odpowiednio ustawić gruszkę i da się ją podłączyć. Po odpowiednim ustawieniu turbiny na gorącej części i odpowiednim wyprofilowaniu przewodu od smarowania da się go przykręcić. Problem powstaje przy przewodzie odpływie gdyż należy go przedłużyć, inaczej nie będzie pasował. Oraz przed montażem turbiny do głowicy należy przewód odprowadzający przykręcić gdyż potem będzie ciężko to zrobić. Po zamocowaniu turbiny z kolektorem następuję montaż wszystkiego do głowicy. Tam już nie ma niespodzianek.. Gdy turbinka już jest zamontowana zabieramy się za przerabianie wydechu. Tu potrzebne jest cięcie spawanie i dopasowywanie .. Dopasowujemy aż osiągamy zamierzony efekt.. Gdy Turbina po wielu przeróbkach zagości w aucie to zostaje podłączyć układ podciśnieniowy tj, zawór N75 zbiornik podciśnieniowy gruszkę i komputer. No i składamy resztę rzeczy do kupy.. Po złożeniu wszystkiego zostaje nam zmiana komputera od AFN. Jest to również niezbędna operacja gdyż stary komp nie będzie w stanie sterować turbiną. Po wymianie komputera i odpaleniu autka dobrze jest ustawić dawkę paliwa. Tu ustawiliśmy dawkę 3.4-3.6. Po wszystkim dobrze było by udać się do dobrego tunera który wykrzesa drugą młodość z tego silniczka.. Podsumowując chcę zauważyć, że w Audi silnik 1Z jest umieszczony wzdłużnie a w Paskach jest po szerokości. Co na pewno będzie miało znaczenie przy przeróbkach. Myślę, że w Passacie będzie prościej gdyż, tam będzie można zastosować kolektor wydechowy od AFN i co za tym idzie turbina ładnie wejdzie w ten kolektor bez dorabiania flansz. W audi nie można było tego zastosować, gdyż przeszkadza alternator i trzeba było by go przenosić co wiąże się z jeszcze większą ilością nakładu pracy. Na pewno przerobienie wydechy będzie inaczej się odbywało, ale na pewno będzie trzeba go przerobić, gdyż mocowanie wydechu do AFN jest inne niż do 1Z. Może być również inaczej zrobione smarowanie i odpływ. Ale wiadomo, wszystko da się dopasować i przerobić. W Audi jest teraz 140KM i sprzęgło daje rade. Także tam bym nic nie kombinował bo po co. Jest jednomas jest dobre sprzęgło i takie moce to wytrzyma. Po wywaleniu EGR zostawiliśmy zawór podłączony, żeby nie wywalało błędów w komputerze. Można go całkiem wywalić, ale na kompie będzie widniał ciągle błąd. Mam nadzieję, że przyda się to komuś. I zamiast robić swap silnika na AFN to lepiej zrobić taką zmianę... Na pewno będzie dużo prościej.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s4e Zgłoś #2 Napisano 13 Lutego 2011 Czy przepływomierz został z 1Z? Komputer wstawiliście taki? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriu210 Zgłoś #3 Napisano 13 Lutego 2011 (edytowane) Witam,ładny swapik:kciuki ja zrobiłem nieco inaczej mianowicie założyłem turbo vnt na ori kolektorze wydechowym z AFN-a odsunełem alternator od silnika górą dorobiłem mocowanie bo turbo się nie mieściło i działa bez obracania muszli,no ale tu kolega widzę zrobił kawał dobrej roboty:dobrze Edytowane 13 Lutego 2011 przez endriu210 błąd Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s4e Zgłoś #4 Napisano 13 Lutego 2011 endriu210 A co zrobiłeś z komputerem? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarucki Zgłoś #5 Napisano 14 Lutego 2011 A co zrobiłeś z komputerem? na seryinym vnt będzie pracowało - ale nie do końca tak jak trzeba Fajna rzeźba było odkręcić króciec z kolektora dolotowego i bezpośrednio do niego spawać coś Brakuje również zaworu N75 którego potrzeba również do sterowania turbiny. N18 można wykorzystać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
endriu210 Zgłoś #6 Napisano 14 Lutego 2011 (edytowane) s4e Komputer oczywiście założyłem od AFN do tego szpryce 216,IC z astry G wielkości chłodnicy pompę 11tke no i programik:fajny Edytowane 14 Lutego 2011 przez endriu210 poprawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PIOTR_FOTO Zgłoś #7 Napisano 11 Marca 2011 Czy aby podłączyć komputer od AFNa trzeba kombinować coś przy wtyczce od niego, czy pasuje Plug&Play? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach