Skocz do zawartości
rafal102

[B5][Instrukcja] Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową sprzęgło 240mm

Rekomendowane odpowiedzi

zamienic dzwignie w skrzyni opowiedzielna za wybieranie biegoew bo od 6 dqs nie pasi i potem jak nie zmienisz to biegi wszystkie nie wchodza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

traksio nie wprowadzaj ludzi w błąd. wybieraki mają być właśnie od DQS (lub innej 6-cio biegowej skrzyni). Ja mam takie i pasują (z audi A4), Nawet ich nie odkręcałem tylko założyłem odrazy w całości bo później dostęp do ich przykręcenia przy skrzyni jest masakryczny. Później trzeba je tylko wyregulować śrubami (imbus 6 wewnątrz samochodu) i to wszystko. Całość zapitala bardzo sympatycznie.... nawet nie spodzwiewałem się że może być tak cicho w samochodzie przy 140km/h (niecałe 2500 obr a na starej skrzyni było to już 3 tys obr). Słychać tylko szum powietrza :)

 

A jak chcecie sprzęgło 240mm to polecam jeszcze kupić dwie tulejki prowadzące (wg ETKI "tulejka pasowana") (koszt 8zł/2szt w ASO). bez dystansu ta tulejka ma rozmiar 16x13,5mm a z dystansem 16x18,8 (średnica x długość).

 

pozdro. w razie pytań... pisać ;)

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mnichu jaki koszt w przybliżeniu za całość operacji?

chodzi mi tylko i wyłącznie o części

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnichu

 

widzisz kolego nie wprowadzam nikogo w blad; sam zakladalem te skrzynie i wiem co musialem zmienic zeby pasowala.

i nie chodzi mi o wybierak ze srodka auta lecz o dzwignie na skrzyni ktora jest calkiem inna w skrzyni 6 frk a 6dqs. i juz wiele osob robiacych swap pisalo do mnie ze po zlozeniu skrzyni niewchodza wszystkie biegi. a po mojej radzie i zamianie cyngla na skrzyni problem znika wiec cos w tym musi byc ;) i jest jeszcze jedno male ale ja robilem swapa z 6 na 6 wiec troche inaczej to wyglada.

P.S i skoncz opowiadac herezje ze do zmiany na sprzglo 240 mm potreba jakis tulejek za 8zl :haha

bo naprawde znam z 4 osoby co robily swap i zawsze zmienialy rozruszik itd bo rozna jest ilosc zebow na dwumasie. I takim gadaniem to wlasnie Ty wprowadzasz ludzi w blad.

Edytowane przez traksio

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mnichu jaki koszt w przybliżeniu za całość operacji?

chodzi mi tylko i wyłącznie o części

pozdro

 

za skrzynie z łapami oraz poduszkami, kołyskę oraz wybieraki do biegów zapłaciłem 600 zł. Ja wiedziałem co kupuję a sprzedawca chyba raczej nie bardzo ;) Z tego co widać po allegro to te skrzynię chodzą od 700 zł w górę (bez łap) ale można wychaczyć taniej tak jak mi się trafiło. Gałkę 6-kę dostałem jeszcze w gratisie z Audi a4, Jest większa niż w passacie ale już się przyzwyczaiłem :D Dokupiłem jeszcze dystans alu który się teraz kurzy na półce za 50 zł oraz rozrusznik od 6-ki za 100 zł który też trafił na półkę. Jak kiedyś dwumasa padnie to może uda mi się to jeszcze wykorzystać.

 

widzisz kolego nie wprowadzam nikogo w blad; sam zakladalem te skrzynie i wiem co musialem zmienic zeby pasowala.

i nie chodzi mi o wybierak ze srodka auta lecz o dzwignie na skrzyni ktora jest calkiem inna w skrzyni 6 frk a 6dqs.

 

Fajnie że dopiero o tym piszesz że miałeś wybieraki od FRK. Ja miałem komplet DQS więc pisze co wiem... tam nic nie trzeba zmieniać(oprócz regulacji imbusami). Małe nieporozumienie się poprostu wdało ;) I naprawdę nie wiem co tam musiałeś zmieniać bo optycznie te skrzynie i wybieraki są bliźniacze.

 

 

P.S i skoncz opowiadac herezje ze do zmiany na sprzglo 240 mm potreba jakis tulejek za 8zl

 

Nie napisałem że "potrzeba" lecz polecam kupic takie tulejki. Ty je miałeś więc nawet nie zauważyłbyś potrzeby ich wymiany przy swapie 5-ki na 6-kę. Zdziwił bys się jak fajnie zakłada się skrzynię bez tych tulejek :P A 8 zł to chyba nie są jakieś kosmiczne pieniądze. Z resztą... kazdy zrobi jak uważa ;)

 

 

bo naprawde znam z 4 osoby co robily swap i zawsze zmienialy rozruszik itd bo rozna jest ilosc zebow na dwumasie. I takim gadaniem to wlasnie Ty wprowadzasz ludzi w blad

 

tak... zgadzam się w 100 %. Jeśli koło zamochowe ze sprzęgłem 240mm to rozrusznik musi być od 6-cio biegowej skrzyni. Ja NIE ZMIENIŁEM koła dwumasowego i rozrusznik wsadziłem spowrotem ten co miałem. Działa tak jak działało.... nie musiałem ruszać podpory mocującej turbinę ani ruszać sprężarki od klimatyzacji tak jak to opisywał kolega w pierwszym poście. Gdzie ja tu wprowadziałem ludzi w błąd ? Wydaje mi się że czytasz moje posty bez zastanowienia :wmorde

 

Nie ma się co sprzeczać tylko opisać wszystkie problemy na jakie mogą natrafić forumowicze przy montażu tej skrzynki.

 

;)

 

Dostałem kilka PW z pytaniem czemu zostawiłem sprzęgło 228mm... Już więc pisze. Moja dwumasa nie daje zadnych oznak zużycia. Nie szarpie... nie drży autem.. działa prawidłowo. Samochód mam po chipie 132km/306nm i jezdze tak już od 10 tys km, nic niepokjącego się z nim nie dzieje więc postanowiłem zostawić tak jak jest. Dodatkowo po oględzinach tego dwumasu stwierdziłem że luz jest w normie - Przebieg na blacie 234 tys z czego niecałe 50 tys ja zrobiłem. A odkręcenie skrzyni i ewentualna wymiana mnie nic nie kosztuje (oprócz kosztu części :P ) ponieważ robie wszystko sam i co najważniejsze... mam do tego warunki ;)

 

pozdro mniszek.

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wreszcie sie dogadali ;)

 

A jak odczucia z jazdy ?? masz troszku malo mocy i jak sie jezdzi na dluzszych biegach ??

bo mi bylo sie ciezko przyzwyczaic :D bo zmienil sie zakres wrzucania 5i 6 biegu robi sie to teraz przy wyzszej predkosci ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nooo :)

 

Jeździ się super :) tymbardziej że pierwsze 5 biegów mam prawie identyczne jak w starej skrzyni. U Ciebie w starej FRK rozłożenie przełożeń 4 i 5 biegu wzgledem DQS (niż EEN względem DQS) wygląda całkiem inaczej... spójrz sam:

scaled.php?server=840&filename=przeoenia.png&res=landing

 

Także różnice po zmianie skrzyni widzę tylko na 6-tym biegu :) Dla przykładu napiszę że na skrzyni EEN przy 2000 obr na piątce miałem 94km/h a przy skrzyni DQS na tym samym biegu i na tych samych obrotach mam 92km/h. Różnica 2km/h - praktycznie żadna :) Dopiero jak wbiję 6 to przy 2000 obr jest 110. Dane podaję z wyliczeń bo na liczniku wyglada to jeszcze inaczej (jeszcze lepiej dla widoku naszych oczu ;) )

 

Co do mocy... jak robiłem chipa to miałem jeszcze kata. Teraz wyciąłem i wydaje mi się że jakoś inaczej się to jeszcze zbiera. Oczywiście kiedyś (czyt. " niedługo" :P ) wpadnie turbo BRD i korekta ;) Jak każdy z nas wie.... mocy nigdy nie za wiele ;) byle z głową jeździć :)

 

Nie mam za bardzo gdzie... bo bym nakręcił jak się zbiera np do 180. Ale wieżcie mi..... tragedi nie ma ;) Ważne że podróżuje się teraz bardzo komfortowo :)

 

pozdro... jak coś mi się jeszcze przypomni to dopiszę.

 

 

EDIT: jeszcze taka mała ciekawostka:

 

obroty silnika oraz odpowiadające prędkości dla 5 i 6 biegu DQS. W sumie te dwa biegi są najbardziej interesujące ;)

 

scaled.php?server=507&filename=beztytuuxen.png&res=landing

 

Uwaga: wszystkie obliczenia są z uwzględnieniem ogumienia w rozmiarze 205/55/R16. I przypominam... na liczniku bedą predkości odpowiednio zawyżane (myślę że o około 5 km/h) czyli np. na 6-tym biegu przy 3500 obr - całkiem mozliwe że licznik pokaże już około 200 km/h. Ale nie jestem pewien... musiałby ktoś sprawdzić :P:)

 

pozdro.

Edytowane przez mnichu
poprawiłem literówki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja na 6 biegu przy 4000 tys obr mam 200km/h i skrzynia FRK o ile dobrze pamiętam... koła 18/40/225, i wg GPS-u licznik przekłamuje w górę od ok. 140km/h, i przy licznikowych 170km/h GPS pokazywał 167. a znowu na virusie jak byłem było to co pokazywał licznik i hamownia to idealnie się pokrywało. i ja jakoś mam odczucie że skrzynia 6 jest zupełnie inaczej zestopniowana niż 5, ma krótsze biegi, ale to tylko moje zdanie :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W jakich autach była montowana FRK? bo widzę że jest najdłuższa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skrzynia FRK nie jest najdłuższa....

 

ale montowana była w :

> Passat B5 FL z silnikiem AVF - lata produkcji 2001-2003

> Audi A6 z silnikiem AVF - 2001-2004

>Audi A6 AVANT z silnikiem AVF - 2001-2004

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A DQS była tylko w 2,5?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie.

 

w takich autach jak:

> Passat 2.5 AFB 1997-2001

> Passat 2.5 AKN 2001-2003

> Audi A6 2.5 AFB, AKN, AYM

> Audi A4 2.5 AFB, AKN

 

Jak mnie pamięć nie myli to jeszcze FRF ma takie same przełożenia co DQS. Tyle że więcej razy spotkałem się z awariami skrzyń zaczynających się na literę F.. niż DQS. Może DQS poprawiono... ale jest to tylko moje przypuszczenie.... nie poparte niczym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak bede powiedzmy zakładał skrzynie DQS to dwumas i kompletne sprzegło tez podejdzie od V6 bo przeciez on wytrzymalszy chyba i jeszcze czy musze zminiac rozrusznik?? passat 2000rok, modelowo 2001, ARL , skrzynia 6biegowa,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a FRF to nie jest czasem od 4motion-quattro?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy jak bede powiedzmy zakładał skrzynie DQS to dwumas i kompletne sprzegło tez podejdzie od V6 bo przeciez on wytrzymalszy chyba i jeszcze czy musze zminiac rozrusznik?? passat 2000rok, modelowo 2001, ARL , skrzynia 6biegowa,

 

Dwumasa od 2.5 V6 jest montowane na 8 śrób, w 1.9 jest montowane na 6. Jęsli dobrze kojarzę to możesz założyć docisk od V6 ale musisz to sobie jeszcze potwierdzić. Reszta powinna Ci pasować bez problemów.

 

 

 

a FRF to nie jest czasem od 4motion-quattro?

 

Nie :) FRF to skrzynia FWD. W etce występuje nawet pod tym samym numerem co DQS.

Tak samo skrzynie FRK i ELN też występują pod tym samym numerem.

 

A powiedzcie... w 4motion też są takie "krótkie" 6-ki ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A powiedzcie... w 4motion też są takie "krótkie" 6-ki ?
są, bo sam mam taką u siebie ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest i na to rada..... Skrzynia z Audi A6 2.5 V6 Quattro o oznaczeniu EKM ma 6-ty bieg taki sam jak w DQS ;) ale biegi od 1 do 5 zostały inaczej zestopniowane. Nie wiem czy mosty w A6 i Passacie miały takie same przełożenia... ale jakby były te same to... w razie "W" skrzynia EKM byłaby niezłą alternatywą ;) Sam na poczatku chciałem wpakować taką skrzynkę ale nie da się dołozyć quattro w pasku więc dalej tematu nie zagłębiałem.

 

Jeśli będą zainteresowani to mogę wstawić przełożenia tej skrzyni ale dopiero późnym wieczorem bo teraz nie mam za bardzo czasu. (musze jeszcze luknąć FTL ale te skrzynie ciezko dostępne sa)

 

pzdr mniszek.

Edytowane przez mnichu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skrzynia DQT ? jak to wyglada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DQT to faktycznie quattro i przełożenia biegów ma identyczne jak DQS. Różnica jednak jest w przełożeniu głównym które wynosi dla DQS: 3,87 a dla DQT : 4,11. Suma sumarum.... wychodzi że DQT jest tak samo krótsza jak FRK

 

FRK > 3tys/obr > 6-ty bieg > 154 km/h *

DQT > 3tys/obr > 6-ty bieg > 155 km/h *

DQS > 3tys/obr > 6-ty bieg > 165 km/h *

 

i na szybko...... skrzynia z A6 2.5 V6 quattro

 

EKM > 3tys/obr >6-ty bieg > 164km/h *

 

* - dla opon 205/55/R16 /// dla opon 215/55/R16 wynik prędkości przy tych obrotach silnika bedzie wynosił o 3 km/h wiecej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to lyypa, to co tu dobrego do 4x4 wsadzic ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności