Skocz do zawartości
rafal102

[B5][Instrukcja] Wymiana skrzyni z 5 na 6 biegową sprzęgło 240mm

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki Mnichu. U mnie jest jeszcze problem z wałem bo stara skrzynia jest krótsza o 3 cm ale już mam wal od a6 który jest krótszy od mojego o te 3 cm właśnie. Dla potomnych; wal od Passata do 6 skrzyni ma symbol 3b0521101s a od a6 4b0521106f. Z tym ze tych od audi jest więcej na allegro i są tańsze :-D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aha i jeszcze jedno pytanie; czy lapa sprzegla z łożyskiem podejdzie od afna? Bo skrzynia czeka na wymianę ale nie mam do niej lapy. Szukałem w necie i widzę że lapa od 6gang różni się minimalnie od tej z afn wiec jeśli będzie sprzeglo 228 to lapa i łożysko zakładać od afn czy od avf 6 bieg?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poprawka. Wal od audi ma podpore o 3 cm bliżej skrzyni i musiałem dospawać plaskowniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mam taki problem: skrzynia DQS do paska afn już dawno założona. Ale...dałem na sprawdzenie układu paliwowego samochód do zakładu (uszczelnianie pompy itd) i oni przy demontażu rozrządu nie założyli blokady na wał (szok). Twierdzą, że ruszali wałem (nie wiem kur...a po co) i teraz chcą ustawić wał pod znaki na kole zamachowym (wiecie 0 i 1).

Tylko jak wymieniałem rozrząd niedawno to coś mi się zdaje że po zablokowaniu rozrządu z przodu (linijka, blokada pompy) to w okienku skrzyni nie było widać znaków) ale pewien nie jestem.

Bardzo proszę kogoś, kto ma taką skrzynię z takim silnikiem o info czy te znaki na sprzęgle pojawią sie po zblokowaniu rozrządu.

 

Czy istnieje jakaś inna możliwość ustawienia wału? Bez znaków ze sprzęgła w okienku?

 

Samochód stoi rozebrany nie mam czym jeździć proszę o szybką odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podejdzie mi skrzynia od audi a 6 c4 6-biegowa 2.5 tdi 5 cyl. ?? do passata afn? b5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powitac w temacie - dlugo szukalem, az w koncu znalazlem watek o skrzyniach.

 

Ja obecnie mam 174 KM i 396 Nm (goodhope), z uwagi, iz konczyl mi sie dwumas postanowilem przejsc na jednomas. Dorabialem u Radzikowskiego (wzmocniony docisk, tarcz kewlarowa LUK), jak to ktos stwierdzil traci sie komfort, ale ja juz sie przyzwyczailem, a ze chce isc z moca do gory to nie bylo innego wyjscia.

 

Obecnie siadl mi synchronizator 4 biegu, z uwagi, iz nie mam czasu i az tak sie na tym nie znam samemu nie naprawie, a jak mam wyjmowac skrzynie u mechanika i policzyc koszty to juz lepiej wymienic skrzynie - i oto pojawil sie plan (dzieki Wam) na DQS :-P

 

przeczytalem caly temat wczoraj, ale wszystko jest albo o przejsciu z 5 na 6, albo z automatu na manuala, tudziez skrzynia 4\4, a ja mam pytanie: co potrzebuje, aby wymienic moja skrzynie 6 (silnik AVF) na skrzynie 6 DQS ? rozumiem, ze podejdzie moje sprzegielko 240 bez problemu tak ? a reszta ? jakas rzezba, czy plug and play ? :-) jezeli gdzies w temacie bylo, a przegapilem to serdecznie prosze o nakierowanie... (w nocy przerabialem lekture - dzisiaj w robocie ledwo zywy :-) )

 

pozrdowki

Edytowane przez luzipower

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wybierak zmiany biegów do porządnej regulacji/przeróbki lub do wymiany na taki od DQS. Reszta Plug&Play.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki serdeczne - w takim razie niebawem wjedzie nowa skrzynia wraz nowym wybierakiem (wole nie moiec zadnych niespodzianek, czy utrudnien - zamiana musi byc szybka i bezbolesna, bo auto non stop potrzebne...)

 

Dzieki za info :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy kolejny problem ;-/ rozlecialo mi sie lozysko skf w skrzyni, przez co wysralo mi lape i wysprzeglik ! 1000 km bez sprzegla robilem i to jeszcze w korkach.

 

Dla przypomnienia mam sprzeglo lite od Radzikowskiego ze wzmocnionym o 50% dociskiem i mysle, ze przez ten sztywny docisk (pedal jest twardy) powyzsze elementy ktore mi sie rozpadly niewytrzymuja :-( jak wstawialem sprzedlo to wymienilem lozysko i wysprzeglik na nowe - wytrzymalo max 10.000 km.

 

bede wymienial skrzynie na DQS, ale to za jakis miesiac, a obecnie auto potrzebne - czy jak kupie nowe bebechy do mojej skrzyni oryginal od AVF to pozniej bedzie to pasowalo do DQS ? czy nie ? to raz, a dwa, czy ktos sie orientuje co wstawic mocniejszego, aby wytrzymalo ? dzwonilem do Radzikowskiego (nie ma go do poniedzialku) pracownik mówi, ze oni nie wiedza, ze w passacie te rzeczy sa wytrzymale i sie nie rozlatuja (jak m sie rozlecialo...) i ze ludzie jakos sobie radza i mam pomocy na forach szukac - troche to nie halo jak na cene ktora polozylem za sprzeglo i tarcz kewlarowa u nich ;-/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przy 400nm pakowałeś sprzęgło od radzikowskiego ? :D Czy to nie przerost formy nad treścią ?

 

U mnie zestaw z 2.0 TDI (170ps) przenosił 467nm bez jąknięcia.... no i już tak 3 lata albo i więcej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
koledzy kolejny problem ;-/ rozlecialo mi sie lozysko skf w skrzyni, przez co wysralo mi lape i wysprzeglik ! 1000 km bez sprzegla robilem i to jeszcze w korkach.

 

Dla przypomnienia mam sprzeglo lite od Radzikowskiego ze wzmocnionym o 50% dociskiem i mysle, ze przez ten sztywny docisk (pedal jest twardy) powyzsze elementy ktore mi sie rozpadly niewytrzymuja :-( jak wstawialem sprzedlo to wymienilem lozysko i wysprzeglik na nowe - wytrzymalo max 10.000 km.

 

bede wymienial skrzynie na DQS, ale to za jakis miesiac, a obecnie auto potrzebne - czy jak kupie nowe bebechy do mojej skrzyni oryginal od AVF to pozniej bedzie to pasowalo do DQS ? czy nie ? to raz, a dwa, czy ktos sie orientuje co wstawic mocniejszego, aby wytrzymalo ? dzwonilem do Radzikowskiego (nie ma go do poniedzialku) pracownik mówi, ze oni nie wiedza, ze w passacie te rzeczy sa wytrzymale i sie nie rozlatuja (jak m sie rozlecialo...) i ze ludzie jakos sobie radza i mam pomocy na forach szukac - troche to nie halo jak na cene ktora polozylem za sprzeglo i tarcz kewlarowa u nich ;-/

 

Ja na p. Radzikowskim tez się przejechałem niby wszystko fajnie ale.... sprzęgło wytrzymywało 5-10tkm. Ja osobiście z usługi nie byłem zadowolony bo gość nie sprawdził czy stary docisk ma odpowiednią moc docisku tylko wzrokowo stwierdzał za każdym razem że jest prosty wiec jest oki. Po porównaniu zapożyczonego zestawu nowego od avf i BRD zerowałem nastawniki osobiście w nowych i starym docisku, siła włożona w prasę by wyzerować była nieporównywalnie większa w nowych niż w starym.

po 3 próbach regeneracji tarczy włożyłęm komplet od 2.0 ok 5 lat temu i spokój do dziś. I pedał sprzęgła nie dokucza twardością.

400 NM to przeniesie docisk od avf już nie mówiąc od BRD. Tylko mowa o nowym, a nie zmęczonym po 200-500tkm :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam zamiar isc do 500 Nm... wiec pierwszym etapem bylo sprzeglo - na oryginale AVF ciagnie do okolo 400 z tego co sie orientuje...

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

czy znacie odpowiedz na moje pytanie ? co zapozyczyc aby obecnie pasowalo do oryginalu AVF, ale bylo mocniejsze (wysprzeglik itd.) a w przyszlosci do DQS, i czy w ogole bedzie pasowalo... (nowe lozysko skf sie prawie doslownie stopilo...)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wysprzęglik montuj od audi 80 (z 5 biegówki). Jest cały aluminiowy.Z tym że jest na węzyk zakręcany jak przy hamulcach a nie na szybko złączkę więc weżyk tez trzeba kupić... albo cos zakuć. Łapa i łożysko musi wytrzymać ORI ale łożysko kup od BRD (do DQS pasuje).

 

Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie jestem pewien, ale chyba w 2004 roku w AVF był już stosowany ten krótszy rozrusznik i on pasuje, nie trzeba przerabiać mocowania turbiny.

Rozrrusznik nie stanowi problemu przerabialem AFN na 6 biegów,pasowalo,jedyny problem to sanki ale wycialem palnikiem lewe ucho z innych od 5 i wspawalem po prawej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wysprzęglik montuj od audi 80 (z 5 biegówki). Jest cały aluminiowy.Z tym że jest na węzyk zakręcany jak przy hamulcach a nie na szybko złączkę więc weżyk tez trzeba kupić... albo cos zakuć. Łapa i łożysko musi wytrzymać ORI ale łożysko kup od BRD (do DQS pasuje).

 

Powodzenia :)

Czy kto s jest w stanie podac numer VW tego wezyka od wysprzeglika, bo moj mechanik ma z tym problem - nie moze znalezc... skrzynia juz jest i czeka - kupilem z alledrogo po regeneracji z 18 miesieczna gw. chcieli mnie zrobic, bo w opisie nie bylo ani slowa o zwrocie starej skrzyni albo dodatkowo 500 zl, ale postawilem sie twardo i odpuscili...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś może przelozenia skrzyni hve od 3,0 tdi a4 204km?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chcę taka założyć ale nie wiem co zrobić żeby licznik działał. Może da się jakoś zaprogramować żeby z ABSu impulsy przekazać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wysprzęglik montuj od audi 80 (z 5 biegówki). Jest cały aluminiowy.Z tym że jest na węzyk zakręcany jak przy hamulcach a nie na szybko złączkę więc weżyk tez trzeba kupić... albo cos zakuć. Łapa i łożysko musi wytrzymać ORI ale łożysko kup od BRD (do DQS pasuje).

 

Powodzenia :)

 

Szlak mnie trafi !!! do paska wjechało wszystko nowe ! nowy wysprzęglik od audi jak sugerował mnichu, nowa ori łapa i łożysko (od BRD, zrobiłem może 3 tyś km (obecnie na szwaby latam innym autem) i co - wczoraj pedał wpadł w podłogę - nogą wyciągnąłem i dojechałem do chaty 40 km ( na szczęście koło komina awaria) ale sprzęgło już pompka ! jak parkowałem to już się tak ślizgało, że dym ze sprzęgła poszedł :-/

 

ale mam nerwa ! czyli jednak nie wytrzymał ten zestaw ! dzwoniłem do radzikowskiego i odpowiedz - jednomas jest dobrze zrobiony - ludzie zakładają i jakoś sobie radzą, więc panu nie pomogę - musi pan na forach szukać, bo nawet ori od AVF normalnie powinno wytrzymać !

 

no już wiemy że nie wytrzymuje ! poprzednio złożone było na starym, więc nie miałem pewności, czy ze starości się nie rozleciało łożysko itd, ale teraz już pewność jest bo nóweczki wjechały !

 

jakieś pomysły ? rozpacz ! kombinować jeszcze jakiś mocniejszy zestaw, czy przejść na zestaw 2.0 jak u Ciebie Mnichu ? (plug n play) ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Szlak mnie trafi !!! do paska wjechało wszystko nowe ! nowy wysprzęglik od audi jak sugerował mnichu, nowa ori łapa i łożysko (od BRD, zrobiłem może 3 tyś km (obecnie na szwaby latam innym autem) i co - wczoraj pedał wpadł w podłogę - nogą wyciągnąłem i dojechałem do chaty 40 km ( na szczęście koło komina awaria) ale sprzęgło już pompka ! jak parkowałem to już się tak ślizgało, że dym ze sprzęgła poszedł :-/

 

ale mam nerwa ! czyli jednak nie wytrzymał ten zestaw ! dzwoniłem do radzikowskiego i odpowiedz - jednomas jest dobrze zrobiony - ludzie zakładają i jakoś sobie radzą, więc panu nie pomogę - musi pan na forach szukać, bo nawet ori od AVF normalnie powinno wytrzymać !

 

no już wiemy że nie wytrzymuje ! poprzednio złożone było na starym, więc nie miałem pewności, czy ze starości się nie rozleciało łożysko itd, ale teraz już pewność jest bo nóweczki wjechały !

 

jakieś pomysły ? rozpacz ! kombinować jeszcze jakiś mocniejszy zestaw, czy przejść na zestaw 2.0 jak u Ciebie Mnichu ? (plug n play) ?

 

Ja nie wiem jak u kolegi Mniuchu, ale u mnie zestaw BRD z 2.0 TDI 170, nawet po swiezym obiciu kevlarem przenosil max 460 nm.

Jak idziesz w tego typu mody, walnij od razu Sachs Performance i bedziesz mial spokoj. Ja mam u siebie teraz 260/460 i przenosi bez zajakniecia, czekam na pogode lepsza, to jeszcze korekta bedzie i koksowanie, 500 nm moze pyknie :)

 

Mam dwumas od 2.0 TDI BRD, tarcza swiezutko obita kevlarem + docisk Sahcs Performance. (Teoretycznie wg. producenta do 550 nm) ten Sachs powinien wytrzymac. Chyba ze trafisz caly zestaw Sahcs Performance, ale cena nowego kosmos, okolo 3500 zł... za sam docisk placilem okolo 1200 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem caly zestaw z BRD. Dwumas.. tarcza.. docisk. 205ps 467nm i latalo bez problemu przez dlugi czas. Teraz nie wiem ile ma koni bo program wlecial slabszy ale sprzeglo sluzy chyba 4 czy juz 5 rok ;)

 

 

Luzipower.... co tym razem nie wytrzymalo? Łapa czy wysprzeglik? Czy po prostu sprzeglo sie rozsypalo ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności