pawelt102 Zgłoś #1 Napisano 16 Października 2010 mam problem;( nagle zaczęło stukać w alternatorze. Paski są całe a silnik spokojnie chodzi wiec tylko jedno. Co może być przyczyną stukania w alternatorze i ile może kosztować wymiana?? Help Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek870918 Zgłoś #2 Napisano 16 Października 2010 łożysko może miec gdzies luz.a koszt nie powienien byc wielki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oli2008 Zgłoś #3 Napisano 16 Października 2010 Tak jak kolega wyżej napisał łożysko lub gniazdo łożyska(te w obudowie alt.) może być już wyrobione.Ja mam taki alternator z gwarancją za 180 PLN.Jak coś wal na PW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelt102 Zgłoś #4 Napisano 17 Października 2010 dziękować w jutro wpadam do mechanika i jak coś bedę wiedzieć to napisz ;D Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pawelt102 Zgłoś #5 Napisano 23 Października 2010 no i na drugi dzień alternator przestał stukać;/ narazie jest dobrze ale mam nowy problem;/ napisze w nowym temacie, licze na waszą pomoc:dolamam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Thorunczyk Zgłoś #6 Napisano 23 Października 2010 Klego, u mnie jest to samo. Okazało się, że to nie altek a pompa serwa. Weź kawałek pręta stalowego albo plastikowego i na właczonym silniku przyłóż go z góry najpierw do ucha z dolnym końcem po kolei do pompy serwa, pompy wody i alternatora. Usłyszysz co stuka. Rwie Ci paski - sprawdź a dowiesz się, co nawaliło. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #7 Napisano 29 Czerwca 2013 Mi altek nie stuka ale szumią tak łożyska że nie daje mi to spokoju. Łożyska już kupiłem i teraz pytanie mam: dam radę to pod domem zrobić? Imadło będzie ale nie wiem czy ściągacze jakieś są potrzebne? Może ktoś robił i coś podpowie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #8 Napisano 29 Czerwca 2013 Bosch czy Valeo? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #9 Napisano 29 Czerwca 2013 Bosch 90A Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #10 Napisano 29 Czerwca 2013 przecież już Ci odpowiedzieli: http://forum.vw-passat.pl/threads/8398-Rozmiar-lozysk-alternatora?p=790850&viewfull=1#post790850 Tomcio opisał w miarę wszystko ja go troszkę poprawię. Po poluzowaniu koła pasowego wg jego rady, wyjmij regulator napięcia a nie szczotki. mniejsza jak kto to nazywa Gdyby śruby nie chciały poluzować się (bo są na krzyżaka) to z drugiej strony nakręcasz dwie nakrętki, kontrujesz i wtedy śruba puszcza. Warto je zapuścić na chwilę przed rozkręceniem bo są oporne.. tak jak tam napisane, da się ściągnąć łożyska bez ściągacza, ale jak chcesz to w jakiś mały możesz się zaopatrzyć.. Dobierzesz do łożyska mniej więcej... Łożyska wprasujesz imadłem. Tylko sobie sprawdź położenie łożysk, żebyś za daleko nie wprasował... Jeżeli pierścienie ślizgowe będą mocno zjechane, to toczenie czy piłowanie nie wchodzi w grę. Ja podpatrzyłem u gościa który robi alternatory jak się je zmienia ale nie opiszę tego, musiałbym mieć wirnik w ręce.. To chyba tyle z ważniejszych rzeczy.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #11 Napisano 29 Czerwca 2013 Widzisz kiedy kupowałem łożyska, zdążyłem zapomnieć że chciałem je wymieniać... Swoją drogą to wyszukiwarkę masz lepiej opanowaną, dzięki :kumple Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach