Skocz do zawartości
pawelt102

Stukanie w alternatorze

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem;( nagle zaczęło stukać w alternatorze. Paski są całe a silnik spokojnie chodzi wiec tylko jedno. Co może być przyczyną stukania w alternatorze i ile może kosztować wymiana??

 

Help :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał łożysko lub gniazdo łożyska(te w obudowie alt.) może być już wyrobione.Ja mam taki alternator z gwarancją za 180 PLN.Jak coś wal na PW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziękować:D w jutro wpadam do mechanika i jak coś bedę wiedzieć to napisz ;D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i na drugi dzień alternator przestał stukać;/ narazie jest dobrze ale mam nowy problem;/ napisze w nowym temacie, licze na waszą pomoc:dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klego, u mnie jest to samo. Okazało się, że to nie altek a pompa serwa.

Weź kawałek pręta stalowego albo plastikowego i na właczonym silniku przyłóż go z góry najpierw do ucha z dolnym końcem po kolei do pompy serwa, pompy wody i alternatora. Usłyszysz co stuka.

Rwie Ci paski - sprawdź a dowiesz się, co nawaliło.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi altek nie stuka ale szumią tak łożyska że nie daje mi to spokoju. Łożyska już kupiłem i teraz pytanie mam: dam radę to pod domem zrobić? Imadło będzie ale nie wiem czy ściągacze jakieś są potrzebne? Może ktoś robił i coś podpowie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bosch czy Valeo?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przecież już Ci odpowiedzieli:

http://forum.vw-passat.pl/threads/8398-Rozmiar-lozysk-alternatora?p=790850&viewfull=1#post790850

Tomcio opisał w miarę wszystko ja go troszkę poprawię.

Po poluzowaniu koła pasowego wg jego rady, wyjmij regulator napięcia a nie szczotki. ;) mniejsza jak kto to nazywa ;)

Gdyby śruby nie chciały poluzować się (bo są na krzyżaka) to z drugiej strony nakręcasz dwie nakrętki, kontrujesz i wtedy śruba puszcza. Warto je zapuścić na chwilę przed rozkręceniem bo są oporne..

tak jak tam napisane, da się ściągnąć łożyska bez ściągacza, ale jak chcesz to w jakiś mały możesz się zaopatrzyć.. Dobierzesz do łożyska mniej więcej... Łożyska wprasujesz imadłem. Tylko sobie sprawdź położenie łożysk, żebyś za daleko nie wprasował...

Jeżeli pierścienie ślizgowe będą mocno zjechane, to toczenie czy piłowanie nie wchodzi w grę. Ja podpatrzyłem u gościa który robi alternatory jak się je zmienia ale nie opiszę tego, musiałbym mieć wirnik w ręce..

To chyba tyle z ważniejszych rzeczy..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz kiedy kupowałem łożyska, zdążyłem zapomnieć że chciałem je wymieniać...

Swoją drogą to wyszukiwarkę masz lepiej opanowaną, dzięki :kumple

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności