Skocz do zawartości
gumak

Passat 1,6 gaśnie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam was koledzy i zwolennicy passata jestem posiadaczem paska i mam problem od kiedy go nabyłem a mianowicie pasat przy wyluzowaniu potrafi zgasnąć albo żuci go na obrotach jest tych tematów bardzo wiele ale żaden kolega nie napisał tak naprawdę czy udało sie to naprawić i od czego on tak ma silni 1,6 ahl sekwencja lpg przejechane 200 tysi. kiedyś wymieniłem czujnik położenia wału i nie wiem czy było lepiej przed tym czy nie przepustnice tez wymieniłem i nic nie dało ,świece, sondę, przepływke, filtr powietrza, pali mi sie poducha fotela cos z wtyczka bylem na vag-u i nic.

PROSZE WAS O RADE JAK KTOS TO ROZWIAZAŁ.:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja ci mogę poradzić jedynie tyle zanim wydasz pieniądze na następne wymiany części, żeby sprawdził ci ktoś szczelność układu dolotowego. Ja się borykałem z tym problemem już, chodź rozwiązała go któraś już z kolei wizyta u mechanika. I nagle stwierdził, że sprawdzi szczelność. Ja sprawdzałem sam ale nic nie wykryłem, ale mechanik w warsztacie prysnął takim sprayem, i wtedy było widać jak na dłoni, że wciągane jest lewe powietrze z dołu uszczelki łączącej przepustnicę z kolektorem dolotowym. Spróbuj może tego najpierw, bo na pewno to mniejszy koszt niż wymiana jakiejkolwiek części. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy wymieniłeś przepustnicę na nową, czy na inną używkę, ale ja kiedyś w AHL też tak miałem .

Pomogło wyjęcie i wymycie w benzynie , a autko już nigdy nie zrzucilo obrotów poniżej 900 , i było super.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja także miałam problem z obrotami silnika.Pomogło jak kolega wyżej napisał wymycie przepustnicy i wymiana filcu w pochłaniaczu oparów paliwa.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a czy u was jak przepustnica byla zamknieta to bylo widac przeswity czy tez nie..? ja powiem tak tez mam podobny problem z tym i wiem ze po myciu lekko mniej opadaja obroty, niby przepustnice mialem 2 uzywke ale efekty nie widzialem, napewno wiem ze to nie przeplywka, czujnik temp, czujnik walka rozrzadu i kobrowego bo podmienialem, wiec calkiem mozliwe ze tylko przepustnica, ale reki uciac nie dam pozdrawiam i prosze o odp na temat szczeliny w przepustnicy!

PS u mnie wiem ze dolot szczelny bo robilem remat silnika i jak poskrecalem glowice i krecilem walem to slyszalem wszystkie nieszczelnosci jak slabo skrecilem swiece, i obejmy, gdy podokrecalem sykalo tylko w przewodach ;p

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był prześwit przy zamkniętej przepustnicy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i u mnie był, niby te 2 czyscilem benzyknka ekstrakcyjna ale efetk jest taki ze nie gasnie ale lekko obroty spadna na 700:P gdzie wczesniej gasl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobnie w i tez nie wiem co jest grane a nie dawno nabylem passata i nie chce ładować pieniędzy w błoto wczesnie mialem fiata bravo 1.4 12v i wlozylem w niego 3 tysia takze mam dosc:lol2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz sam nie wiem co z nim zrobic czyscilem przepust benzynką ale jeszcze raz to zrobie a z tym nieszczelnym ukladem tez zaraz sie zobaczy a wiecie c gazownik powiedzial mi ze mam przebicie na przewodach jeszcze to sprawdze moze daje gdzies prad na mase i glupijeje co?? a ja ysle caly czas o tym czujniku polozenia walu kupilem nowy prawie 2 lata temu i sklepowy powiedzial ze nie pochodzi moze on cos wali co?? ide szperac w aucie. pozdro, jak cos wynajde to napewno napisze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź stan akumulatora. Ja tak miałem kiedyś też mi gasł na luzie przy tym samym silniku. W ASO czyścili przeustnicę pomogło ale po jakimś czasie ponownie przygasał. Wyskoczył sporadzyczny błąd napięcia. Po wymianie akumulatora wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jezlei wywalio blad ze czujnik jest uszkodzony i wywala go mimo wykasowani to wymien ten czujnik i nie zwlekaj a szlyszalem ze po czyszceniu przepustnicy tzeba zrobic jej adaptacje jest o tym na forum mnostwo jesli bys chcial poczytac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no siemka, wlasnie wracam z garazu rozebralem caly dolot powietrza i sprawdzilem przewody przy okazji znalazlem blad gazowników ale zrobilem co nalezy i nic .A co do aku to nie wiem czy ma to jakis wplyw na prace silnika co nie twierdze ze tego nie sprawdze mam troche male aku , hmmm moze musze do kolesia zadzwonic to wpadnie swoja BMka i sie sprawdzi, narazie dzieki jak co to zaraz pisze neka mie tjeszcze 1 dlaczego tylko w czasie jazdy??? beszczelny jest ......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam!!!

 

ja miałem taki sam problem mój pasior gasł mi na luzie albo obroty wariowały :

mi pomoglo wymiana odmy ,była poprostu pęknieta

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przez pół roku kupe gratów przy silniku,a okazało się że to wina filtra paliwa......

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Volkswagen Passat B5FL sedan
Rocznik 2002
Silnik 1.6 74kW

Witam.
Problem występuje od 3 miesięcy, żaden spec nie mógł zlokalizować problemu, więc uciekam się do burzy mózgów na forum.
Auto ma problem z odpaleniem po postoju ( od 30 minut do 1,5 h, różnie). Gdy wracam do auta po tym czasie, rozrusznik kręci ale silnik nie zaskakuje. Po cofnięciu kluczyka lub kilku próbach, lub po odczekaniu kilku minut odpala i jadę dalej.
Bywa też, że gaśnie podczas jazdy (również tylko po postoju 30 minut do 1,5h) - jadę jadę, gaz w podłodze, a nagle auto zachowuje się tak jakbym pedału gazu w ogóle nie wciskał. Obroty spadają tak jakbym puścił auto na biegu (i tak też jest, na biegu) aż do zera, auto gaśnie i stoję. Wtedy próbuję odpalić na nowo i sytuacja analogiczna - nie chce odpalić, lub odpali po cofnięciu kluczyka czy też odczekaniu kilku minut, nie ma reguły, różnie się zdarza.
PROBLEM dzieje się tylko podczas jazdy lub próby odpalenia PO POSTOJU OD 30 MIN DO 1,5H, GDY PRÓBUJĘ JECHAĆ LUB ODPALIĆ W TEMPERATURZE SILNIKA OK, 60-70 ST NA ZEGARZE. Gdy jest mocno zimny lub mocno ciepły, problemu nie ma.

Co zostało wymienione?
1) Czujnik położenia wału korbowego - najpierw na DELPHI, potem na oryginał BOSCH - brak poprawy.
2) Filtr paliwa.
3) Wkład pompy paliwa.
4) Filtr powietrza
5) Przekaźniki, które wydawały się podejrzane (elektryk wymieniał).
6) 2 przekaźniki przy komputerze (nie wiem od czego niestety)

Proszę o pomoc bo naprawdę brak już wsparcia od nikogo, każdy rozkłada ręce. Niektórzy jeszcze sugerują immobiliser lub cewkę, lub jakiś kabel który nie łączy.
Co jeszcze sprawdzić, co może być przyczyną?
Liczę na pomoc, zaraz 4 miesiąc jak auto gaśnie.

Pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzic wszystko co zwiazane z zaplonem, swiece kable cewka, oraz jego odcieciem np. immo. Czy gdy nie chce odpalic przy przekrecaniu na zaplon slychac pompe ( przekaznik pompy?)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W momencie gdy nie chce odpalić, podczas przekręcania kluczyka na zapłon nie załącza się pompa paliwa. Nie słychac jej, rusza dopiero gdy silnik już kręci i nie chce odpalić. Gdy poczekam kilka minut i załączę zapłon ponownie, pompę słychać i odpala od strzała

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu zmagam się z problemem jakim jest gasnący rozgrzany silnik (1.6 AHL) zarówno na benzynie jak i LPG (nowa instalacja STAG z przebiegiem ok. 8 tyś KM) przy wciśniętym pedale gazu podczas jazdy z obojętne jakimi obrotami silnika, jak i podczas postoju na luzie.

Problem ten pojawia się dopiero, kiedy silnik złapie 90*C. Na zimnym silniku samochód odpala bez najmniejszych problemów, jednak kiedy się już nagrzeje i zgaśnie ciężko go odpalić. Za każdym razem trzeba go kręcić po kilka razy przy czym słychać jak strzela i delikatnie załapuje po czym znowu gaśnie. Silnik odpala za którymś z kolejnych razów dopiero po kilku sekundach i to przy puszczaniu kluczyka w stacyjce- nigdy nie załapie "od strzała". Pewnego dnia komputer wyrzucił dwa błędy:

- czujnik położenia nastawnika przepustnicy,

- czujnik halla (sporadycznie).

Wymieniono czujnik oraz przepustnice po czym samochód nadal gaśnie i zachowuje się jak wcześniej, z tym że teraz komputer nie wyrzuca żadnego błędu. Jakiś czas temu została w nim wymieniona również cewka, świece oraz kable zapłonowe. Dodam też, że samochód nie gaśnie regularnie. Czasami potrafi przejechać 100km bez zgaśnięcia, ale zdarzają się również dni kiedy potrafi zgasnąć kilka razy na odcinku kilku kilometrów. Dodam, że samochód nie stracił mocy oraz nie jest zamulony.

Brakuje mi pomysłów, gdzie dalej szukać przyczyny... Czy może to być czujnik położenia wału (komputer by nie wyrzucał błędu?)?  Któryś z przekaźników? Zabrudzony przepływomierz? Bardzo proszę o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dnia 13.10.2010 o 12:59, gumak napisał:

Witam was koledzy i zwolennicy passata jestem posiadaczem paska i mam problem od kiedy go nabyłem a mianowicie pasat przy wyluzowaniu potrafi zgasnąć albo żuci go na obrotach jest tych tematów bardzo wiele ale żaden kolega nie napisał tak naprawdę czy udało sie to naprawić i od czego on tak ma silni 1,6 ahl sekwencja lpg przejechane 200 tysi. kiedyś wymieniłem czujnik położenia wału i nie wiem czy było lepiej przed tym czy nie przepustnice tez wymieniłem i nic nie dało ,świece, sondę, przepływke, filtr powietrza, pali mi sie poducha fotela cos z wtyczka bylem na vag-u i nic.

PROSZE WAS O RADE JAK KTOS TO ROZWIAZAŁ.:dupablada

Silniczek krokowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt nie miał podobnego problemu? Bardzo proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności