Skocz do zawartości
lafa0

AFN ciężko zapala z rana sensowne odpowiedzi

Rekomendowane odpowiedzi

ze niby jak ??? w adaptacji?? takie zmiany nic nie dają jesli masz na mysli kanał 05 w adaptacji (poza tym na nastawniku jest wieksza mozliwosc regulacji tylko jak zwiekszysz na nastawniku odrazu skoczy spalanie :/) odnośnie cofania sie paliwa napisalem w 1wszym poscie ze jest zalozony wąż przezroczysty i nie widac powietrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zaraz odstawiam auto na warsztat i z rana pomiar kompresji na zimnym silniku bo moje pomysly sie skonczyly z dniem dzisiejszym (nie wiem czy ma to jakis zwiazek z problemem zapalania ale ostatnio auto pali mi wiecej niz zwykle na trasie 6,7litra do 7,2 :debil moc jak zwykle zawirusowany jest od tego czasu zrobione 200tys km) jutro sie okaze czy poleje go benzyna i spale czy cos jeszcze z niego bedzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
dawka zmieniana na nastawniku nic sie nie zmnienia na lepsze ewentualnie gorzej...
Dawke startowa zmienia sie za pomoca vaga:logowanie,adaptacja,kanal 5

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem w AFNie że ciężko palił i spalanie literek w góre. wymiana czujnika temperatury zlikwidowała to w 100%

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie...

Kąt wtrysku ustawiony,dawka,czujnik temp.wymieniony na ori również świece oki...:dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lafa0 wez i zamontuj z alledrogo takie cuś (lub podobne) http://moto.allegro.pl/chip-ulatwiajacy-rozruch-audi-vw-seat-skoda-opel-i1264465472.html

 

z afn'ami i 1Z'etami jest tak ze silniki nie maja juz takiej kompresji i odpalanie ponizej temp 14-10stC staje sie problematyczne bowiem ECU załacza swiece dopiero gdy temp spadnie ponizej 5stC.

 

U mnie w 1Z tez był ten problem, niestety grubo ponad 300 tysiaków nalatane zrobiło swoje, zamontowałem w/w pseudo chip i odpalanie auta w okolicach ponad plus 5 stC przestało byc juz uciazliwe.

 

ten pseudo chip to poprostu układ ktory na czas uruchomienia oszukuje ecu podajac nizsza temp, przez co załaczaja się wczesniej i na dłuzej swiece zarowe. Po odpaleniu wskazania temp wracają do rzeczywistych wartosci.

 

Uzytkuje taki moduł od zeszłej jesieni i jak narazie wszystko jest OK, jak jest silnik ciepły bądz temp na zewnatrz przekracza 15stC nie powinno sie patrzec na kontrolke swiec kiedy zgasnie tylko zaraz odpalac co wyłacza moduł.

Niestety jak ja kupowałem (chyba u tego goscia) to w opisnie nie było montazu do paska (inne kolory kabli) posłałem mu schemat jak połaczyc i powinien juz miec poprawiony opis montazu.

pzdr.

Edytowane przez KrisT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w temacie napisalem jasno "sensowne odpowiedzi" nie wiem czy niektorzy piszą tylko po to zeby pisac czy nie czytają wątku od początku???

 

 

kompresja zmierzona na zimnym silniku ,manometr jakim dysponowalem mial max pomiar okolo 27,5 garnki 1,3i 4 owijały wskazowke na max czyli na pewno jest wiecej niz 27 a garnek drugi lekko mniej.Z tego co rozmawialem z mechanikami powinien palic bez klopotu nawet mając 25 i mniej wiec to raczej nie wina kompresji tym bardziej ze na zimnym silniku zawsze jest mniejsza.

Juz nie wiem czego sie czepic pozostaje chyba tylko wstawic nowa pompe i zobaczyc co bedzie sie dziać :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze wtryski już nie daja ciśnienia sprawdzałeś rozpylanie???

 

Skoro nie stopień kompresji no to faktycznie teraz bym sprawdził rozpylanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak to sprawdzic ??? oddac wtryski do sprawdzenia do bosha czy pompiarza ??? czy wyjąc i na sucho krecac patrzec jak leją ?? w sumie to mam chyba dojscie do wtryskow z SDI na sprawdzenie chyba moga byc :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli się zabierasz za pompę i wtryski jedź do dobrego pompiarza sprawdzi i wyczyści ci wszystkie wtryski i nie wiem ile kosztuje, ale sprawdzi Ci tak samo pompę jakie daje ciśnienie itd. myślę że nie będzie to dużo kosztować a będziesz miał profeske:)

 

u mnie demontaż/montaż wtrysków + ich sprawdzenie i czyszczenie to 250zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najdziwniejsze jest to ze pompa byla robiona tzn uszczelniana calosc nie tylko nastawnik rozebrana czyszczona u dobrego pompiarza niecaly rok temu.Wtryski moge wstawic inne na sprawdzenie :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
najdziwniejsze jest to ze pompa byla robiona tzn uszczelniana calosc nie tylko nastawnik rozebrana czyszczona u dobrego pompiarza niecaly rok temu.Wtryski moge wstawic inne na sprawdzenie :/
To nie ma znaczenia ze pompa czyszczona i uszczelniona. Wtryski wyciagasz wieziesz do pompiarza i na maszynie ci sprawdzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po ustawieniu dawki na nastawniku 3.6/3.8mg/R auto pali z rana jak kiedys narazie jest ok zobaczymy jak dlugo bo narazie temp otoczenia jest lekko powyzej 5stC zobaczymy co bedzie jak zejdzie do zera i nizej :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności