Skocz do zawartości
Marcin79

Passat b5 swap - tdi czy 1.8t

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poradźcie co bardziej się opłaci i od razu dodam, że nie bardzo wchodzi w grę sprzedaż i kupno z takim silnikiem jak chcę bo wiem, że teraz ciężko sprzedać samochód. Tym bardziej, że włożyłem od kupna trochę kasy w zawieszenie i inne pierdoły.

Do tego gdzie się samemu coś zrobi jest fun.

Żeby nie było w poprzednim samochodzie (astra f) zmieniałem diesla na benzynę choć zapewne było mniej elektroniki i dużo więcej miejsca by włożyć ręce pod maską (swap zrobiony bez kanału :bleble ).

Mam passata z 1.8 APT, nie jest to zawalidroga ale w trasie brakuje trochę momentu i niemal postanowiłem, że będzie 1.8T na przyszły rok. Oczywiście istotna jest również ekonomia jazdy stąd też mam instalację gazową i tu jest pies pogrzebany - już wyjaśniam dlaczego. Otóż w planach mam wymianę instalacji na sekwencję bo obecnie mam trzecią generację (landi lis - niby bez kłopotu ale sporo pali). Na dobrych gratach będzie to koszt ok 2000zł z przekładką. Do tego ew. silnik pewnie ok 3000zł za komplet (lub kupno anglika to z 4000zł ale tu by się może coś zwróciło).

Teraz zasadnicza część pytania - a może bardziej opłaciłoby mi się już teraz kupić angola z tdi i przerobić swojego na klekota. Być może koszt każdego kilometra trochę wyższy a i moc mniejsza ale za to moment taki jak trzeba i na przyszłość możliwa kuracja wzmacniająca. I jest jeszcze jeden duży plus w klekocie - po zatankowaniu można na długi czas zapomnieć o wizytach na stacji, obecnie strasznie mnie drażni tankowanie dwa razy w tygodniu.

Doradźcie co zrobić bo mam mały mętlik w głowie. Uwielbiam jeździć benzyniakami i pokręcić sobie pod czerwone pole ale może ktoś rozsądnie mi doradzi co będzie się bardziej opłacić. Z pewnością zmiana na tdi będzie obecnie trochę tańsza biorąc pod uwagę ten mój gaz ale wiem też, że będzie bardziej kłopotliwa. Z drugiej strony może ktoś mi wskaże, który z silników (turbobenyzna czy turbodiesel) jest bardziej awaryjny.

Teść ma w borze tdi 110KM - w sprincie z miejsca wolę mojego passata ale w trasie tdi robi swoje.

Proszę przekonajcie mnie co wybrać.

Z góry dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że 1,8T będzie odpowiedniejszym silnikiem.. Zmiana silnika na TDI wiąże się z poważniejszą przeróbką, cały układ zasilania i podejrzewam, że również cała instalacja(myślę, że w 1,8T jest mniej roboty z instalacją), nie wiem co jeszcze, ale na 100% kupa części, no a zawsze co benzynka, to benzynka..:) Jeździłem Audi A6 z tym motorkiem i powiem że byłem zadowolony, nawet bardziej jak z TDI..:)

 

Jednak na twoim miejscu nie wiem czy by mi się opłacało.. kupno anglika, powiedzmy w całości w przyzwoitym stanie, to koszt 4000-5000zł. Do tego dochodzi koszt przeróbki..

Nikt Ci tego nie zrobi za darmo.. Dobry warsztat który się tego podejmie i zrobi to tak jak powinno być skasuje ok 2000-2500zł, tak myślę.. No chyba, że chcesz sam zmieniać, ale elektryki raczej sam nie ogarniesz i elektryk będzie potrzebny, a dobry elektryk też mało nie skasuje za profesjonalne podejście do sprawy.. Mówię tu o konkretnym elektryku, a nie o jakimś dziadzie, co w stodole skleci instalację, a po jakimś czasie wszystko z dymem pójdzie..:P

 

Kolejna rzecz, to Gaz.. Tu jak napisałeś musiałbyś włożyć kolejne 2000 w najlpeszym wypadku, tak więc całość zamknie się w granicach 8000-10000tys zł..

 

W przypadku diesla musiałbyś wbić w dowód zmianę silnika(choć nie wiem jak to jest z wymianą benzyny na inną benzynę o tej samej pojemności) zmianę pojemność no i zmianę zasilania..a to są kolejne koszty..

 

Krótko mówiąc dla mnie gra nie warta świeczki.. No ale twój wybór..:P Napisz jak się na coś zdecydujesz..

 

Pozdrawiam..:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłbym sobie sam, temat elektryki ogarniam i wcale bym się tego nie obawiał. W astrze wszystko robiłem sam, pomoc miałem tylko przy spawaniu wydechu oraz przy opuszczeniu silnika do komory :bleble więc tutaj koszty odpadają.

Rzuciłem okiem na allegro i z tego co widzę to łatwiej kupić 1.8t niż tdi w cenie ok 4000-5000zł.

Ale faktycznie chyba więcej będzie radochy z 1.8t ;-)

Tak obiektywnie patrząc to oczywiście najprościej byłoby sprzedać swoje auto, dołożyć te 4-5 tys i wyrwać zadbany egzemplarz, który przy okazji pewnie będzie lepiej wyposażony. Jest tylko jedna kwestia, której się obawiam - kto się zainteresuje moim kombi z wolnossącym 1.8 i gazem w trzeciej generacji, a jeśli nawet to za jaką kwotę (w lutym tego roku dałem 14.5k zł a dzisiaj widzę, że trzeba by zejść z ceną poniżej 10k raczej). Tak na poważnie to wtedy nie był to do końca przemyślany zakup (kupowałem od rodziny) - szukałem vectry b ale wszystko było zgnite i tak mnie namówił znajomy na tego passata. Niestety jest również kiepsko wyposażony ale akurat to mnie w sumie cieszy bo uwielbiam dokładać sobie kolejne graty do wyposażenia (w astrze zagościły szybki, centralny na pilota z kluczykiem na scyzoryk, tempomat - oj tak z niego byłem dumny bo nie jest tak łatwo jak w pasku, lampki wnętrza - to też był wyczyn bo fabrycznie były tylko dla 5d a miałem 3d a zmontować zamiennie się nie dało i jeszcze kilka innych całkiem udanych modów hehe). Mnie tak ale z potencjalnym kupcem mogłoby być już inaczej - stąd pomysł swapa. Temat z przkładkami silników mam przećwiczony również w kwestii zmian w dowodzie i nie ma z tym problemu a koszty są pomijalne (ja zmieniałem z diesla na benzynę i gaz w astrze a jeszcze za czasów gdy silnik nie był częścią zamienną zmieniałem w corsie b na silnik, którego fabrycznie w corsie nie było).

 

Może orientujecie się za ile można wyrwać kompletny 1.8T na swap? Czy często zdarzają się takie oferty? Dobrze byłoby z kimś kupić passata na części przy założeniu, że ja potrzebuję silnik i wszystko co w tej kwestii trzeba a ktoś środek, blacharkę itp. Może jakiś chętny z Krakowa?

Edytowane przez Marcin79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz się bawić to wrzuć 2.7 biturbo, wtedy odczujesz przyjemność z jazdy.

Teraz masz 1.8 bez turba, wrzucisz 1.8 z turbiną to szału nie będzie a koszty niemałe.

Mój znajomy ma do sprzedania silnik 2.7 kompletny za 3500 zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylko ze z 2.7 to wieksza zabawa z wiazką, dochodzi skrzynia ktora jest dosc droga i wiecej kombinowania w mocowaniem silnika.,

 

najproscie to wrzucic 1.8T. robisz sobie z tego 200km@300Nm i juz jest w miarę ok. Moment dizla nijak sie ma do momentu benzyny, takze pamietaj o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomysł z turbodieslem odkładam na bok - faktycznie nie ma sensu zwłaszcza, że osobiście wolę mocną wolnossącą benzynę niż tdi o porównywalnej mocy choć wyższym momencie.

Zastanawiam się jeszcze tylko nad jednym - ja mam 2000r., licznik jest już na pewno po CANie (sprawdzałem bo chcę mieć 1/2fis), jeśli kupiłbym passata anglika z rocznika zanim zaczęli stosować CAN to czy będzie problem z podłączeniem sterownika silnika pod ten licznik? Oczywiście optymalnie byłoby kupić podobny rocznik z kompem i wszystko pozmieniać od razu a resztę sprzedać ale różnie może być.

W takim układzie najpewniej w przyszłym tygodniu autko poleci na pierwszą przeróbkę związaną z gazem (graty będą miały rezerwę mocy pod 150-180KM) - jestem już umówiony wstępnie na wymianę z forumowym specem gazownictwa (sam odpuszczam, wolę dać zarobić komuś kto się na tym zna i ew. później go nękać gdyby coś było nie tak hihi).

kac222 2.7 odpada - za ciężkie to wszystko pewnie będzie a i wypić swoje musi, passat to niestety nie rajdówka :dupablada

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja swego czasu robiłem swapa kompletnego z 1.6 AHL na 1.8APT(ADR) sami wiecie co to jest 101 koni a wiec kupiłem po dobrej cenie z anglika silnik kompletny wraz ze skrzynią i półosie i zrobiłem przekładke instalacja mi podeszła bez problemu

 

1.8 T ma elektroniczną przepustnice i ty tez masz nie musisz wymieniac instalacji wewnetrznej pod deską (u mnie było inaczej)a wiec sterownik tez musisz kupic wraz z instalacją silnika ale dochodzi ci jeszcze intercooler i chłodniczka oleju

 

z powodu braku kopa zmieniłem passata b5 97r na passata b6 07r ale 200 koni jak mi bedzie brakowało koników to 80 jeszcze moge dołozyc kupiłem w fajnej cenie i lekko stuknietego a starego sprzedałem za 10.000 zł

 

Szukaj silnika o kodzie ANB wraz z instalacją i sterownikiem jest na can i podejdzie w 100%

 

a propo sterownika patrz na wtyczki bo sa rózne stare i nowe ty masz nową

Edytowane przez romeo9999

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności