Jump to content
Guest pihis

Olej do Passata 2.8 VR6 - rodzaj i ilość

Recommended Posts

jezdzilem na Motulu 10W40, ale aktualnie do testow zalalem GM 10W40 :) za 10zl/litr :rotfl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

chyba 4l wraz z filtrem i mobil 10w/40 polecam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wchodzi 6 l oleju w układ na maximum. Ja zalałem MOTULa 15W50 4100 Turbolight i zauważyłem poprawę, praca jest silnika jest o wiele cichsza i bardziej kulturalna :D Do tej pory jeździłem na 5W40 TEXACO Havoline. Poniżej oleje do VRa

Share this post


Link to post
Share on other sites

kuczlaw, widze, ze moja "szkola" ;) Motul dobra sprawa

 

5,5 litra to srodek zakresu

Share this post


Link to post
Share on other sites
5,5 litra to srodek zakresu

Między min a max jest 1 litr ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pihis

Panowie jeszcze jedna prośba. Zamówiłem filtr oleju do VR-a. Czy w jego przypadku wymianie podlega sam wkład?? Dzisiaj dostałem taki jak na foto. Powiedzcie mi czy ten pasuje bo nie chcę spuszczać starego oleju bo później zostanę unieruchomiony i nie będę mógł go wymienić na właściwy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy w jego przypadku wymianie podlega sam wkład??

Tak.

Ten na zdjeciu wygląda jak do vr6, ja osobiście stosuję filtry/wkłady knecht'a

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pihis

Kuczlaw jeszcze raz wielkie dzięki, jesteś niezastąpiony.

Fiaam to jedyny jaki udało mi się dostać w mojej okolicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pihis, a ktory masz rocznik silnika ?

do VR6 sa 3 rodzaje filtrow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepszy i w miare tani jest Knecht - polecam. Olej Castrol EDGE 10W60. Przejechałem na nim 3 tyś KM i nie znika, jest ciągle tyle ile wlałem,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ostatni post 100 lat temu w tym temacie, ale po co tworzyć nowy temat, skoro wystarczy poszukać ? do rzeczy:

zbieram się za wymianę oleju, napaliłem się na motula, jednak dziś słysząc opinię kilku mechaników, że motul jest dobry, ale do motocykli, już sam nie wiem co wlać. Problem również w tym, że chciałem zrobić jakąś płukankę silnika i co o tym myślicie ?

trzecią sprawą jest rodzaj oleju, poprzedni właściciel twierdzi, że jezdził na mobilu 15w40, więc też by trzeba taki zaaplikować, auto ma niby 130 000 mil, ja jednak obstawiam coś pod 300 000km.

 

Proszę o odpowiedz, bo jutro muszę go wymienić !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rób płukankę, lej pół- lub pełny syntetyk Motul, a tych "mechaników" poślij do wszystkich diabłów, albo na douczenie, bo g... wiedzą o olejach...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem zalany motul 15w50 po 8 tys km stan spadł do min i szklanki zaczęły delikatnie stukać. ostatnio czytałem na forum golfa i polecają valvoline 10w60 vr 1 racing i tak też zrobiłem.jak na razie zrobiłem 200 km i silnik pracuje cicho. Jednak ten olej trochę kosztuje iż tego co wiem wymianę trzeba robić co 6k km.tak więc jak ktoś sporo jeździ to raczej odpada. Ale ten olej lubi wysokie obroty i dlatego też go wybrałem. Z góry przepraszam za ew błędy, pisze z tel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motul jest nadal niszową marką jeśli chodzi o oleje samochodowe, za to wiedzie prym wśród motocykli... Co nie zmienia faktu że to jeden z bardziej polecanych olejów do VR6. Lej 10w40 5w lub nawet 0w!!! Zależy to od stanu licznika i wycieków z jednostki!

 

Jeśli lubisz przypałować motor to postaraj się o oliwę która dobrze odprowadza ciepło (np motul). Jest pare dobrych olejów do VR6, poczytaj na forum golfa w dziele VR6.

 

i nie nadziej się na podróbkę... bierz tylko u oficjalnych dystrybutorów!!! bo potem wychodzą takie kwiatki jak kolega wyżej opisuje... na dobrą opinię trzeba pracować latami, a żeby ją zjebać wystarczy chwila...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję bardzo za odpowiedzi, wymiana nastąpi w najbliższych dniach, bo już wczoraj nie zdążyłem. Problem jeszcze taki, że jak jezdził na 15w, a teraz mu zaleję 10w, to może się rozszczelnić, prawda ? a kto to wie co się stanie w 18letnim aucie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeśli obecnie nic się nie leje to i nie powinno się lać na rzadszym oleju, a jak zacznie to trzeba wymienić odpowiednie uszczelki i będzie ok :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Problem jeszcze taki, że jak jezdził na 15w, a teraz mu zaleję 10w, to może się rozszczelnić, prawda ? a kto to wie co się stanie w 18letnim aucie..

 

:wmorde Ile jeszcze czasu i tłumaczeń trzeba, by ten kretyński mit ludziom z głów wybić....

Jak nie leje, to lał nie będzie, jak leje, to się wymienia uszczelki a nie leje gęstszy olej...

Może w końcu ci "mechanicy" zalali by 80W-90, " bo stary silnik i będzie lał" :lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy