Skocz do zawartości
Bartonero

1,8 TSI - szarpanie 2,3 bieg i dziwny dzwięk

Rekomendowane odpowiedzi

Abstrachując od tematu że TSI ma "sowę" i że silnik czasami się przydławi na wolnych obrotach (bieg jałowy) to mam jeszcze jedno pytanie do użytkowników.

1) Czy zauważyliście taki objaw u siebie, że: jadąc i spokojnie przyspieszając na 2 lub 3 biegu czujecie czasami delikatne szarpanie tak jak by silnik się przydławiał (brak płynności w przyspieszaniu). Nie dzieje się to non-stop ale dosyć często. Różne paliwa stosowałem efekt ten sam.

2) W kabinie od strony kierowcy najczęściej gdy silnik jest zimny słychać oprócz pracy silnika takie delikatne klekotanie jakby odgłoś diesla. Zazwyczaj po kilkudzisięcu km to ustępuje ale nie zawsze. Nie jest to odgłos pukania albo trzeszczenia. Jak dla mnie jest to powiązane z motorem.

 

p.s. czy udłao wam się wyegzekwować w serwisie usunięcia "sowy" oraz drgania na biegu jałowym. Jeśli tak to w jaki sposób.

 

Będę wdzięczny za wskazówki bo chciałbym to usunąc na gwarancji przy najbliższym serwisie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biegu jałowego nie da się wyeliminować, na kompie wychodzi im wszystko świetnie... Z 2 i 3 biegiem, też coś takiego czasem miewam-delikatne szarpanie ale to po pierwszym uruchomieniu, ale czasem też nawet jak silnik i olej jest zagrzany, ale później już raczej tego nie dostrzegam, gdzieś czytałem, że ktoś też tak miał w 1.8 tsi. Niedawno byłem na oględzinach i wszystko w najlepszym porządku wyszło... Dopóki coś nie siądzie, to za nic nie zabiorą :) Silnik ogółem świetny, ale tym drganiem na jałowym jestem zniesmaczony. Ale gdy się nim nie stoi w korku, a jedzie zapominam o tych niedoskonałościach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie te drgania sa wyczuwalne jedynie na zimnym silniku, jak sie rozgrzeje problem znika. Natomiast co tego przerwywania przy przyspieszaniu,szczególnie na niskich biegach- vw ma z tym problem do czego sie nie przyznaje, nie za bardzo umieja sobie z tym poradzic,znam kilka takich przypadków. Jest to sczególnie odczuwalne jak zchipujemy samochód, wtedy jest tragedia,czuc jak by ktos odciał na chwile paliwo. Problem co ciekawe dotyczy tylko niektórych egzemplarzy,nie ma regół,wiec jezeli macie taki to proponuje jechac do ASO i niech mysla,bo to nie jest normalny objaw,a po gwarancji usuniecie tego tanie na pewno nie bedzie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tym przyspieszaniem to mam jak nie jest super w pełni rozgrzany itd. Ty masz drgania na jałowym? W serwisie nic nie zrobią jeśli nie mają pkt. zaczepienia, wszystko wychodzi, że jest w super stanie i tyle mogę usłyszeć. 2 razy z tym byłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie nie zaobserowałem żadnych wymienionych przez was objawów. Samochód ma już przelatane 20 tyś. km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

uff a już myślałem że jestem przewrażliwiony. Może uda mi się coś zdziałać w ASO

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbuj, opisz oczywiście jak coś wskórasz :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj niestety dość często odczuwałem ten brak płynności w przyspieszaniu... To może być coś np. z kołem zamachowym? Na kompie wyskakuje, że jest coś nie tak z nim? Bo na wydrukach w salonie z autem jest wszystko super elegancko, niby :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe, informuj nas jak będziesz coś więcej wiedział.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolo zamachowe niewyjdzie na kompie. niech wgraja nowy soft do sterownika. problem z tym przerywaniem czesto wystepuje po chipie tego silnika. Jak sie przejedzie z podpietym vasem to widac na wykresie wypadajace zaplony,bledow natomiast nie pokazuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A w aso praktykują podpinanie pod kompa i jazde? Bo chce ich o to od razu prosić, bo znowu przyjde odebrać i usłyszę, że wszystko jest super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bartonero byłeś już w serwisie? Ja czekam aż mi ksenony porządnie zaparują bo żeby je wymienić muszą zrobić zdjęcie i dlatego nie mogę nic robić z silnikiem, a denerwuje mnie już praktycznie płynnie ani razu nie przyspiesza... Mam nadzieje, że aktualizacja softu coś pomoże.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz oznaczenie silnika?? Jeśli BZB może to być wina kolektora ssącego, w silnikach z kodem cztero-literowym jest nieco inny i nie ma takich problemów. Może to być też wina pedału gazu lub przepustnicy, należało by ją wyczyścić i zaadoptować na nowo... W ASO nic nie zrobią ponad normę, a jak nie ma błędów to jak szukanie po omacku i w tym wypadku ciężko coś stwierdzić, można silnik na części rozebrać i nic nie znaleźć...

Co do lamp, zdejmij dekle od środka na nockę, a rano ujrzysz parę albo nalej trochę wody strzykawką:dobrze Lampy lepiej niech ci wymienią na gwarancji (koszty) bo te aktualnie montowane nie mają już problemów z samopoziomowaniem, kolejny mankament B6...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Lampy lepiej niech ci wymienią na gwarancji (koszty) bo te aktualnie montowane nie mają już problemów z samopoziomowaniem, kolejny mankament B6...

Witam.

Mógłbyś przybliżyć o jakie problemy chodzi i od kiedy zostały rozwiązane?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do kolektora to sa najnowsze jego wersje u kolegów a co wiecej odepnij wtyczke od niego i zobacz czy odczujesz róznice,odpowiem Ci od razu ze nie,nawet błedu nie złapie,błąd złąpie jak sie zatnie w skrajnej pozycji i wtedy moga byc jakies objawy.

przpepustnica odpada, to sa prawie nowe samochody, skad tam ma byc tyle syfu i w tylu samochodach...to samo pedał gazu...w zbyt wielu 1.8 TSI jest ten problem. Problem drgań, na zimnym silniku szczególnie ,trzeba przyjac jako normalna prace tego silnika(drgan bez przesady oczywiscie) natomiast przerwywania przy przyspieszaniu nie ma prawa byc. Proponuje wgranie nowego softu do sterownika silnika w ASO. Tak jak mówiłem wczesniej vw ma problem z tym szapraniem i przerywaniem tych silników do czego oficjalnie sie nie przyznaje. Znam osobiscie kilka przypadków gdzie nie udało sie wyeliminowac tego problemu wogóle. Serwis szukał pomocy u firmy tuningowej,zeby wgrali indywidualnie zmieniony soft....

silnik 1.4 TSI to inny silnik, z nim generalnie nie ma problemów. Spotkałem sie jedynie z uszkodzeniem pompy paliwa ,tej wysokiego ciśnienia,cena ''tylko'' 1600zł,na podróbie nie chciał jezdzic

Edytowane przez kriss555

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://forum.skodaclub.pl/superb/1-8-tsi-w-superb2-lekkie-drgania-w-trakcie-przy-pieszania-t5483.html

 

Wyszedł niedawno nowy soft, mam nadzieje, że coś to zmieni... Ty krisss555 masz jakieś szarpnięcia na jałowym, ale na rozgrzanym silniku? W sumie to wytrzymam, ale jak nie naprawią tych lekkich drgań przy przyspieszaniu to się załamie, szkoda bo 1.8 tsi miało zadatki na idealny silnik, ale trochę mi to podupada :)

 

A mam jeszcze pytanie do użytkowników tsi. Nie zapaliła mi się kontrolka ale bagnet nie jednoznacznie pokazuje ile tego oleju naprawdę jest-wnioskuję że trochę przymało, ale jest niby troszkę pod środkiem sklai tylko po suchej przerwie wyżej też jest trochę... Na forum octavi wyczytałem, że ludzie w nowych i na wymianach mają zalewane/zalewają na skali na max. Do tej pory przyzwyczaiłem się lać po środku. Czy wy też tak zalewacie/macie? (pod max) Szczerze, nie pomyślałem i nie sprawdziłem ile było przy wyjeździe z salonu, ale być może ubytek oleju miał jakiś tam wpływ na to szarpanie - gdzie czytałem, że komuś dolanie oleju pomogło, dlatego kombinuje.

Edytowane przez theOne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miejmy nadzieję, że VW ogłosi jakąś akcję serwisową na zmianę softu bo poszarpywanie czy "dziura" w przyspieszaniu nie jest przyjemna...

Bagnet jeszcze nie pokazuje realnej sytuacji jaka dzieje się w misce, byłoby to zbyt ryzykowne i jest co najmniej litr zapasu jeszcze poniżej poziomu min. Ja leję pod max. Ale wczoraj postanowiłem sprawdzić poziom i tu zrobiłem wielkie oczy, na bagnecie nieco powyżej minimum gdzie 5tyś. km. wcześniej było max... Czyżby jakiś przepał?? Jak jest u was??

 

Co do 1.4 TSI. Wersja 122 konie jest udana, wersja 160 koni niestety nie do końca, odległości między pierścieniami na tłokach są zbyt małe, przy mocnym "katowaniu" tłok tak się nagrzewa, że pęka w tych miejscach powodując wypadnięcie pierścienia jednego lub dwóch. Efektem są nieregularne cykle spalania na danym cylindrze i brak kompresji z wiadomych względów...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie byłem w ASO, za bardzo nie mam czasu. Co do oleju to racja że bagnet nie pokazuje faktycznej sytuacji (niby jest pusto ale kontrolka się nie świeci). Ja mniej więcej co 2 tys. km dolewam ok 200 - 300 ml oleju żeby było w połowie skali na bagnecie. Ciekaw jestem czy po zmianie softu coś się zmieni (o ile da się ich o to doprosić ).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://forum.skodaclub.pl/superb/1-8-tsi-w-superb2-lekkie-drgania-w-trakcie-przy-pieszania-t5483.html

 

Wyszedł niedawno nowy soft, mam nadzieje, że coś to zmieni... Ty krisss555 masz jakieś szarpnięcia na jałowym, ale na rozgrzanym silniku? W sumie to wytrzymam, ale jak nie naprawią tych lekkich drgań przy przyspieszaniu to się załamie, szkoda bo 1.8 tsi miało zadatki na idealny silnik, ale trochę mi to podupada :)

 

A mam jeszcze pytanie do użytkowników tsi. Nie zapaliła mi się kontrolka ale bagnet nie jednoznacznie pokazuje ile tego oleju naprawdę jest-wnioskuję że trochę przymało, ale jest niby troszkę pod środkiem sklai tylko po suchej przerwie wyżej też jest trochę... Na forum octavi wyczytałem, że ludzie w nowych i na wymianach mają zalewane/zalewają na skali na max. Do tej pory przyzwyczaiłem się lać po środku. Czy wy też tak zalewacie/macie? (pod max) Szczerze, nie pomyślałem i nie sprawdziłem ile było przy wyjeździe z salonu, ale być może ubytek oleju miał jakiś tam wpływ na to szarpanie - gdzie czytałem, że komuś dolanie oleju pomogło, dlatego kombinuje.

u mnie sa wyczuwalne lekkie okresowe drgania na zimnym silniku,tzn jak ma jakies 50-60 stopni. jak sie nagrzeje wszystko znika,brak drgan. natomiast dziury w gazie nie ma wogóle,ciagnie równo do ocięcia. na te drgania duzo osob sie skarzy,ale jak przerywa to cos juz nie tak

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności