Skocz do zawartości
karhu

ogrzewanie postojowe webasto passat b6 2.0 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

To ja powiem wam tak, bo przerabiałem temat u siebie jakis czas temu.

Telestart - Moze byc od T70 w góre, centralki jak i piloty sa ze sobą kompatybilne.

Róznica tylko w wyglądzie.

 

Witajcie

Kupiłem do swojej B6 sterownik do webasta Telestart T91R. Webasto TT-V mam zamontowane fabrycznie i oczywiście wszystko zespolone z klimatronikiem. Bolączka było jedynie, ze nie mogłem go sobie uruchomić z pilota tylko albo rano biegać do samochodu albo bawić się w programowanie a nie zawsze można przewidzieć kiedy będzie potrzebne.

Dzisiaj byłem ze sterownikiem w serwisie i po podłączeniu (tylko trzy kabelki (+12, -12 i sterowanie cyfrowe W-BUS do webasta) oraz zakodowaniu okazało się, że go nie odpala.

Na pilocie dioda świeci na zielono czyl;i zgodnie z instrukcją webasto odpalone a na panelu nie świeci i w piecyku cisza.

Po przeskanowaniu pojawiał się błąd sterownika.

Proszę o informację czy ktoś miał z tym kiedyś do czynienia i czy to może być problem niekompatybilności sterownika z webastem czy raczej jakiś problem ze samym sterownikiem?

W programie do kodowania do wyboru był tylko Telestart T90 albo Telestart T70 - czy T90 ma inny rodzaj kodowania lub wysyła inny sygnał niż T91R?

 

I jeszcze jedno pytanie bo używałem webasta jak było mroźno ale to moja pierwsza zima z tym autkiem i nie wiem czy norma czy coś z moim webastem nie tak: mianowicie nawet jak długo piecyk grzeje (nawet 1/2) godziny to we wnętrzu auta dmucha zimnym powietrzem. Czasem dmuchnie cieplejszym i znowu zimne. Silnik po odpaleniu nie pokazuje żadnej temperatury jak by go w ogóle nie zagrzało a powinno chyba do 70 stopni. Piecyk na pewno grzeje bo go słychać, czuć spaliny i czuć pod maską ciepło a poza tym nie wyskakują żadne błędy więc webasto samo w sobie chyba działa OK. Zastanawiam się tylko czy może jest gdzieś zapowietrzony układ i dlatego nie nagrzewa?

 

A jak już przy temacie webasta to jak mu ustawić czas działania po odpaleniu ręcznym?

Po zaprogramowaniu z kierownicy na FIS'ie działa tyle na ile zostało zaprogramowane a jak się go włączy "z palca" to chodzi tylko 10 min. i się wyłącza...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż tak nie interesowałem się w tym temacie bo mam fabrycznie zamontowane webasto ale...czas grzania ustawiony w FIS jest przypisany jest do (ten sam) włączenia w pilota, programatora (w FIS) i z "palca". Więc jeżeli 30 minut to dla każdej opcji jest to 30 minut. Po tych 30 minutach grzania nawet przy -20 w samochodzie było czuć ciepło (stoi pod chmurką) a i wskazówka od "temperatury silnika" po uruchomieniu silnika drgnęła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Aż tak nie interesowałem się w tym temacie bo mam fabrycznie zamontowane webasto...

 

Moje webasto również jest montowane fabrycznie. Chciałem tylko poza konkursem dołożyć do niego sterowanie z pilota.

Co do czasu grzania to u mnie niestety te czasy nie są analogiczne - na FIS'ie mam

wykle ustawione 30 min. a i tak trzyma jak się włącza z timera ale jak go kliknę "z palca" to działa tylko 10 min. i się wyłącza. Tak mi się wydaje, że musi być zaprogramowany jakiś czas max działania aby np. nie zapomnieć i nie zostawić włączonego na noc.

 

A tak na marginesie to jaki masz u siebie założony sterownik do webasto (Telestart do sterowania radiowego) ?

Edytowane przez pysiek95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

eee a jak mam sprawdzić ten telestart? Pilota mam z "antenką" - resztę jak napiszesz jak mam sprawdzić to rano sprawdzę i odpowiem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
eee a jak mam sprawdzić ten telestart? Pilota mam z "antenką" - resztę jak napiszesz jak mam sprawdzić to rano sprawdzę i odpowiem...

 

Trudno powiedzieć bo chowają go w różnych miejscach...fabrycznie powinien być (niestety) w tylnym zderzaku. Widziałem też włożonego do kokpitu z prawej lub lewej strony - wystarczy otworzyć z boku dojście do bezpieczników i powinno być go widać - taka czarna prostokątna puszka. Ale jeśli Twój pilot jest z antenką to pewnie masz T70. T90, T91 i T91R mają czarnego małego pilota bez antenki.

Napisz może jaki masz typ webasta - powinno być po maską z przodu na takiej naklejce naklejonej na osłonie zderzaka (taka niby tabliczka znamionowa).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w VAG tego nie widać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to ze webasto musi miec sygnal analogowy a nie cyfrowy. Najprosciej kupic telestart starszy. Rozumiem ze wysterowanie webasta z kabla jest dobrze podłaczone? Pojawily się jakies nowe centralki na allegro gdzie ludzie piszą ze nie ma wyjscia analogowego, moze to tego dotyczy. Moze VW cos zmienil w tym wszystkim ? Moje po 30min pracy ma temp na silniku prawie 90st , w srodku troche gorzej bo po to powinien byc ten zawór. On się powinien wyłaczyc jak tem w srodku przekroczy 26st (tyle co climatronic ma) i zacznie grzac silnik, Mi to nie przeszkadza bo bardziej mi na silniku zalezy. Fotele dogrzeją tyłek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyglada na to ze webasto musi miec sygnal analogowy a nie cyfrowy. Najprosciej kupic telestart starszy. Rozumiem ze wysterowanie webasta z kabla jest dobrze podłaczone? Pojawily się jakies nowe centralki na allegro gdzie ludzie piszą ze nie ma wyjscia analogowego, moze to tego dotyczy. Moze VW cos zmienil w tym wszystkim ? Moje po 30min pracy ma temp na silniku prawie 90st , w srodku troche gorzej bo po to powinien byc ten zawór. On się powinien wyłaczyc jak tem w srodku przekroczy 26st (tyle co climatronic ma) i zacznie grzac silnik, Mi to nie przeszkadza bo bardziej mi na silniku zalezy. Fotele dogrzeją tyłek

 

I już nieaktualne :dobrze

 

A jak zajrzałem dzisiaj do sterownika to się złapałem za głowę jakich to mają elektryków w serwisie...ostatni raz u nich byłem...

Pierwsze co zauważyłem jak wyjąłem sterownik to to, że podpięli mi na odwrót kabelki: pin 6 (masa) puścili mi na webasto a pin 2 (sterowanie cyfrowe W-BUS) podpięli do masy....:crazy:

Mieli trzy kabelki do podpięcia a i tak pomieszali. Do głowy mi nie przyszło, że w tym może leżeć problem tym bardziej, że dałem im na karteczce opis pinów w sterowniku...Zamieniłem kabelki i hula aż miło.

Edytowane przez pysiek95

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam chciał bym się podpiąć pod temat mam fabryczne podgrzewanie webasto jak tylko się ochłodziło i temperatura spadła poniżej 6 stopni urządzenie zawsze się załączało ale od jakiegoś okresu a konkretnie od grudnia 2010 jak przyszłe pierwsze mrozy rozładował mi się delikatnie akumulator i urządzenie zaczęło wariować załącza się jak mu się tylko podoba a zwłaszcza jak silnik osiągnie temperaturę około 60-70 stopni i w tym momencie wyłączę samochód i po chwili go uruchomię to z reguły zacznie działać ale nie zawsze się uruchomi? Ale działanie jest dziwne bo przez chwilę wydaje się że samochód płonie tyle dymu że można odnieść takie wrażenie, nie wiem choćby się coś przepalało nadmiar ropy? nie wiem? Byłem u gościa podpiło go pod komputer i wyszło mu jakieś 3 błędy skasował je ale to nic nie pomogło bo w dalszym ciągu nie uruchamia się jak powinien. Błąd jeden był związany z zanikiem napięcia czy miał już ktoś coś podobnego bardzo proszę o jakieś sugestie.. Jutro jadę znowu żeby go sprawdził i odczytał ewentualne błędy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T91R jest montowane od 2010 roku, ale piece są te same nawet od 2006 nadal montowane np w Tiguan 2010 wiec telestart musi z tym zagadac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe kiedy ktoś wpadnie na ten pomysł i uruchomi warsztat samochodowy specjalizujacy się w doposażaniu, tuningu aut w tym naszych passatów. Chętni zapisujacy się na liście kolejkowej i biznes gwarantowany. Bo przecież jak czytamy na forum potrzeby są ogromne i możliwości ulepszeń także. Ja np. w swoim (wersja high line) mam potrzebę zamontowania sterowania webasto z pilota i dobrego sytemu video w zagłówkach przednich siedzeń z możliwoscią ogladania na ekranie (tam gdzie radio i nawigacja-na postoju oczywiście). To na tą chwilę a co jeszcze mógłby zaoferować ten warsztat aby podbajerzyć auto napewno chętnie bym skorzystał. Nie mam warunków do takich przeróbek (kanał, narzędzia), wiedzy i czasu chociaż chętnie bym pomajsterkował przy mądrzejszym. Może przeczyta ten post kolega jarry w forum Tourana, może taki biznes już się kręci tylko w zaciszu. Zachęcam więc "złote rączki" ujawnijcie się - najlepiej we Wrocławiu.

Edytowane przez pawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeciez ASO robi to wszystko. Mysle ze dla własnej satysfakcji nikt nie bedzie tego robiłw cenie części, dlatego kazdy tu robi to dla siebie bo to jego satysfakcja. A jak masz za to zapłącic to ASO wita z otwartymi rękami. Roboczogodziny wszedzie takie same.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odp. Majorowi:

Pewnie masz rację ale roboczogodziny wszędzie te same tylko dlaczego aż 200 zł. Ponadto niektóre usprawnienia, doposażenia ASO proponuje wykonać tak jak u nich "w książce" jest napisane i np. sterowanie webasto z pilota wymaga wymiany szyby (wersja ASO), cały koszt 4500 zł. Najchętniej wymieniano by tam całe podzespoły, myślę że nie byłoby mowy np. wykonać tam czynnosci, które opisuje przywołany już przezemnie powyżej jarry-wymiana płytki w piecyku. Myślę, że taki warsztat tuningu sam wychodziłby z ofertą do klienta i podpowiadał co by tu jeszcze można - na normalnych zasadach rynkowych. Pomysły usprawnień prezentowane na naszym forum byłoby napewno inspirujące dla obydwu stron-warsztat, klient. ASO nie są zainteresowane marketingiem a potem wykonawstwem w tym zakresie, mają i tak co robić-przeglady, naprawy. Moje obserwacje w przywołanym temacie są zaledwie dwu letnie (dot.passata) i takie mam spostrzeżenia.

Edytowane przez pawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po co warsztat jak na forum o tym jest juz tego tyle ze nawet "jarry" którego znam osobiscie ma garaz pod blokiem ze ledwo się tam auto miesci a pojecia o tym zero, a zaimponował mi robiąc to własnie w taki sposób. To wg Ciebie taki warsztat co płytke w sterowniku wymieni i zakoduje to ile powinien za to sobie wziaśc ? Do podłaczenia telestaru naprawde potrzebujesz ASO ? czemu co 3 ,no moze co 5 auto jest modyfikowane tu na własny sposób i nikt nie płacze " czemu nikt tego nie moze zrobic, tylko rusza googlami po necie i szuka" Jak w USA na RabbitOvnerClub (dot MKV Golfa) leniwy amerykanin to zrobił przed domem ,a w Polsce magicy, tunerzy i modyfikatorzy nie potrafią ? ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów,

czy miał ktoś z Was kiedyś do czynienia z zapowietrzonym układem płyny chłodzącego?

Najprawdopodobniej mam zapowietrzony układ bo webasto daje bardzo wysoką temperaturę (pomiar na VAG'u), która nie jest odprowadzana przez płyn chłodzący i webasto się wyłącza po chwili pracy. Jak siedzę w samochodzie to podczas jego rozruchu słychać bulgotanie i za chwilkę webasto gaśnie.

Zrobiło się ciepło więc chciałem się zabrać za jego odpowietrzenie ale nie chcę czegoś skopać i wolę zapytać czy na przewodach są jakieś zaworki do odpowietrzania czy trzeba je zdejmować z webasta no i za, które się zabierać ?

Może ma ktoś jakiś schemat aby wiedzieć gdzie jest wlot a gdzie wylot i gdzie się gromadzi powietrze no i jak się go pozbyć?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam problem z webastem co moze byc (podejrzewam pompke)

 

01406 - No Flame

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 2

Reset counter: 170

Mileage: 161110 km

Time Indication: 0

Date: 2011.01.27

Time: 09:59:13

 

Freeze Frame:

Start

Temperature: 54.0°C

Temperature: 55.0°C

Voltage: 14.24 V

 

03154 - Start aborted due to temperature limit

000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 3

Reset counter: 184

Time Indication: 0

 

Freeze Frame:

Start

Temperature: 71.0°C

Temperature: -48.0°C

Voltage: 11.92 V

objawy załcza sie na chwile i gaśnie na postoju ale podczas pracy silnika działa poprawnie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam problem bo webasto nie startuje z pilota. Bateria w pilocie wymieniona...

Być może telestart "zapomniał" pilota i moje pytanie jak ponownie wgrać pilota. Szukałem telestartu po pod bezpiecznikami z lewej i z prawej strony ale nie znalazłem. Czy jakaś inna wersja wgrywania pilota jest oprócz znalezienia "puszki", odłączenia i po podłączeniu trzymanie "OFF" na pilocie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam.jestem na etapie montażu webasta od podstaw do paska b6,proszę o schemat elektryczny podpięcia do autka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

cześć

 

Mam pytanie trochę z innej beczki. Mam w moim graciku webasto z pilotem T90. Oryginale, fabryczne z przyciskiem na kilmatroniku. Teraz moje pytanie, co trzeba zrobić, aby webasto po załączeniu z pilota zawsze nagrzewało silnik a nie wnętrze. Wnętrze to ja sobie mogę samemu po odpaleniu silnika ogrzać, a mi chodzi o to aby silnik był gotowy do jazdy. Mieszkam obok ruchliwej trasy i aby wyjechać do roboty to niestety trzeba sie dynamicznie poruszać, a wiadomo że zimny silnik tego nie lubi, więc chwiałbym aby webasto zawsze grzało silnik i tylko silnik. Teraz bywa różnie, czasem grzeje silnik do 70*C, a czasem jak przychodzę to silnik zimny a wentylatory wieją na szyby. Idzie to zmienić ? Wie ktoś jak to działa że przełącza się samo na szyby i jak temu zapobiec ?

 

Drugie pytanie, mniej ważne... czytałem że auta z VW maja też grzanie elektryczne, czy jest to w każdym VW, także w takim z webasto ? Jest tam serio jakaś grzałka ? Co ona grzeje i jaki jest warunek jej aktywacji ? Kurka trochę dziwaczne to auto, bo ma jakieś tam bzdety zainstalowane o których nigdzie informacji w instrukcji nie znalazłem, a działa to jakoś śmiesznie... samo decyduje kiedy grzać, jak grzać i co... w dodatku klima sama decyduje kiedy chłodzić i co chłodzić... trochę dziwaczne jak dla mnie że auto myśli za kierowcę a ja za bardzo nie wiem jak wpływać na to.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności