Skocz do zawartości
karhu

ogrzewanie postojowe webasto passat b6 2.0 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

witam

posiadam passata 2.0 diesel silnik bmp z 2006roku

nie mam fabrycznie zainstalowanego ani dogrzewacza ani ogrzewacza

mam zamiar takowe zabudowac w swoim aucie, dlatego potrzebuje pomocy

dotychczas kupilem;

pilot t91

odbiornik telestrart t90

ogrzewacz; http://allegro.pl/vw-passat-cc-b6-webasto-diesel-i1227794418.html

 

1.nie interesuje mnie wlaczenie urzadzenia w samochodzie tylko zdalnie, czy w takim wypadku moge zrezygnowac z zakupu panela climatronika z symbolem ogrzewacza ktory znajduje sie pod wlącznikiem on/off (dodam ze w aucie mam pelem mfa+)

2.Czy dogrzewacz (ten z linku powyzej) ma juz wbudowaną pomkę paliwa czy tez bede musial takowa dokupic-jesli tak prosze napisac jaki typ lub nr. częsci

3.potrzebuje rowniez schemat podlaczenia urządzenia do instalacji samochodu

4.czy istnieje mozliwosc zaprogramowania urzadzenia tak aby np. po osiagnieciu okreslonej temperatury wody w ukladzie wlanczal sie dodatkowo automatycznie dmuchawa/wentylator tak aby ciepla zaczelo plynąc do wnętrza auta

 

 

z gory dziekuje za wszelkie informacje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem na etapie zakładania (tzn prawie wszystko już leży w garażu)

z mojej wiedzy wynika:

 

- panela koniecznie nie potrzebujesz. jest to tylko ręczne załączenie webasto w momencie kiedy siedzisz w samochodzie na wyłączonym silniku

 

- pompka jest montowana zewnętrznie na zbiorniku paliwa niedaleko pompy paliwa. niestety koszt takiego elementu w serwisie to ok 1000 zł!! (nie pomyliły mi się zera). na allegro jak pogrzebiesz to znajdziesz za ok 300 zł ale bez obudowy montażowej i rurek z szybkozłączkami (ja mam bez tego). pamiętaj żeby pytać o pompkę do TERMO TOP V.

 

- żeby założyć urządzenie musisz zdjąć zderzak i najlepiej lampy i minimum odchylić pas przedni z chłodnicami (nie polecam odpinać bo o ile wodę uzupełnisz to odczynnika do klimy już sam nie nabijesz)

 

- potrzebujesz nabyć w serwisie (tylko) nowy zestaw przewodów paliwowych (3 rurki). nie pamiętam dokładnie ile kosztowało ale koszt nie był już tak porażający.

możliwe że jest jakaś opcja podpięcia się do obecnych ale ja nie zamierzam eksperymentować bo pompa paliwa w B6 jest delikatna.

 

- w zestawie z aukcji masz wieszak do webasto który jest także wieszakiem pod zbiornik płynu spryskiwacza jeśli masz xenony ze spryskami. stary wieszak się wywala i montuje toto zamiast. u mnie wcześniej nic takiego nie było i w tym miejscu miałem jakąś tabliczkę przynitowaną. już jej tam nie ma ;-)

 

- w zestawie z aukcji masz także pompę wody ale przewody nie wystarczą. potrzebne będą chyba jeszcze 2 odcinki z którego jeden jest metalowy i kosztuje podobne pieniądze jak i pompka... mnie się udało wyrwać tanio ale musiałem się osobiście udać do koszalina. miał tylko jeden taki zestaw i to musiałem sam go wygrzebać...

 

- zobaczę co mam w garażu ale wychodziły 2 wersje telestartu i każdy z nich miał innego rodzaju pilota. nie wiem czy są zastępcze...

 

- zamiast wpinać się czy rozbudowywać instalację antenową (komunikacja z pilotem jest w obie strony żeby było wiadomo czy webasto wystartowało) to tanią alternatywą jest wpięcie anteny takiej jaką się stosuje w zestawach głośnomówiących temic'a (antena bluetooth)

 

- jeśli tylko podepniesz webasto do sieci CAN to masz możliwość zaprogramowania 2-ch czasów aktywacji i dezaktywacji urządzenia za pomocą MFA+. nie potrzeba wtedy telestartu i niektóre wersje wychodziły bez tego udogodnienia.

 

- jeśli chodzi o połączenia to podeślij mi na PW email to ci wyśle schematy (z tego co pamiętam to pod małe złącze 2-pin masz zasilanie a pod duże komunikację CAN, LIN z telestartem i sygnał dla pompki)

 

- jeszcze jedno na koniec. wyczytałem też w dokumentacji że w niektórych wersjach jest coś takiego jak zawór przeciw przegrzaniowy (czy jakoś tak) ale jeśli on będzie wymagany to się mocno zagęszcza w przewodach wody...

 

- i już zupełnie ostatnia sprawa: teoretycznie VW wypyszcza auta z webasto pracującym jako ogrzewanie postojowe (nie jako dogrzewanie silnika) tylko z obwodem dodatkowego akumulatora (siedzi w bagażniku po prawej stronie). praktycznie nie jest to wymagane ale trzeba pamiętać żeby całkowity czas nagrzewania nigdy nie był większy niż czas ładowania (jazdy) bo się może okazać że ci prądu na rozruch nie wystarczy.

Edytowane przez m3iaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tu masz komplet

http://allegro.pl/vw-passat-b6-caddy-09r-diesel-i1255139930.html

tylko sterownik klimy jest od nowego auta i z podgrzewaną przednią szybą

Edytowane przez m3iaz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odp

 

- pompka jest montowana zewnętrznie na zbiorniku paliwa niedaleko pompy paliwa. niestety koszt takiego elementu w serwisie to ok 1000 zł!! (nie pomyliły mi się zera). na allegro jak pogrzebiesz to znajdziesz za ok 300 zł ale bez obudowy montażowej i rurek z szybkozłączkami (ja mam bez tego). pamiętaj żeby pytać o pompkę do TERMO TOP V.

 

1000pln to moim zdaniem za duzo wiec bede szukal samej pompki.

W zestawie który kupilem mam jeden przewód paliwowy który jest podlaczony z webasto ma ok 50cm dlugosci jest plastikowy i na koncu ma "szybkozlączkę". Zakladając,

ze będe mial juz pompkę z kpl.przewodów to w jaki sposób podlączyć się z samym zbiornikiem paliwa?

Uchwyt do pompki raczej bede robic we wlasnym zakresie, chyba ze dostanę pomkę kompletną z mocowaniem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja powiem wam tak, bo przerabiałem temat u siebie jakis czas temu.

Telestart - Moze byc od T70 w góre, centralki jak i piloty sa ze sobą kompatybilne.

Róznica tylko w wyglądzie.

 

 

Jest jeszcze cos takiego jak zawór lato/zima - steruje on odpowiedno nagrzewaniem albo kabiny tylko albo silnika i kabiny. Jak nie masz tego zaworu bedziesz dogrzewał i silnik i kabine w tym samym czasie.

 

Webasto ma w sobie troche czujników.

Pozomu paliwa - nie odpali się jak masz rezerwe.

napiecia akku, nie odpali się jak za niskie (ponoc ma wystarczyc tylko na odpalecenie silnika)

temp pieca - jak się przegrzej, wyłaczy sie , ew zablokuje.

jelsi nie bedzie działa jakas pompka z obiegu cieczy tez się wyłaczy.

 

 

Climatronic mozna kupic do B6 za 180zł obsługa webasto, trzeba wtedy zamieniac 2 kabel by było w nim stałe zasilanie. Mając org pilot VW bedzie się on właczał i nadmuch bedzie w czasie pracy webasto. A mając pilota Webasto (biało czarny T91) Mozesz kodowac telestart albo na wentylacje, albo na grzeanie. Czas pracy webasto tez kodujesz tym pilotem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jest jeszcze cos takiego jak zawór lato/zima - steruje on odpowiedno nagrzewaniem albo kabiny tylko albo silnika i kabiny. Jak nie masz tego zaworu bedziesz dogrzewał i silnik i kabine w tym samym czasie.

w silniku BKC (mój) ani BMP (autora wątku) nie znalazłem takiego zaworu... podejżewam że się toto nazywa po ang Heater coolant shut-off valve -N279- bo tylko takie dodatkowe cos jest montowane touranie i w niektórych innych silnikach passata 3C, jednak proste tłumaczenie brzmi jak zawór przegrzaniowy??? a nie przełącznik lato zima...

poza tym jak dla mnie to dogrzewanie mnie interesuje tylko w zimie. a bezpieczniej dla silnika jeśli jest zagrzany przed pracą więc...

 

wiem że webasto na lato można przełączyć w tryb samego wentylowania wnętrza. tzn nie nagrzewa się układu chłodzenia a jedynie przewietrza wnętrze. może o to ci chodzi...

 

Webasto ma w sobie troche czujników.

Pozomu paliwa - nie odpali się jak masz rezerwe.

tą informację bierze po CANie. webasto samo w sobie nie ma dodatkowego wejścia ani pływaka montowanego w zbiornik. tak na prawdę dostaje tylko sygnał rezerwy.

 

napiecia akku, nie odpali się jak za niskie (ponoc ma wystarczyc tylko na odpalecenie silnika)

jak najbardziej się zgadzam. prosty układ działający jak pomiar poziomu naładowania baterii w tel komórkowych

 

temp pieca - jak się przegrzej, wyłaczy sie , ew zablokuje.

jelsi nie bedzie działa jakas pompka z obiegu cieczy tez się wyłaczy.

czujniki są wewnątrz urządzenia. pompka też jest jedna w urządzeniu i ją układ kontroluje (druga pompa jest na pasku i pracuje tylko podczas pracy silnika chyba że silnik jest wyposażony w dodatkową pompę wody)

 

Mając org pilot VW bedzie się on właczał i nadmuch bedzie w czasie pracy webasto. A mając pilota Webasto (biało czarny T91) Mozesz kodowac telestart albo na wentylacje, albo na grzeanie. Czas pracy webasto tez kodujesz tym pilotem.

tego nie wiedziałem. myślałem że są 2 rodzaje pilotów tylko (tzw duży - z wyraźną antenką i mały). z tego co wiem to te 2 rodzaje mają tylko przyciski ON i OFF plus diodę sygnalizującą 2-kolorową (wszystkie ustawienia zawsze sądziłem że sie robi za pomocą MFA+). jak masz zdjęcie tego pilota z ustawieniami lub/i instrukcję ustawiania to poproszę tutaj lub na email.

 

pozdro

 

---------- Post added at 18:18 ---------- Previous post was at 18:14 ----------

 

Zakladając,

ze będe mial juz pompkę z kpl.przewodów to w jaki sposób podlączyć się z samym zbiornikiem paliwa?

na pompie paliwowej masz 3-ciego "cycka" który trzeba odślepić ;-) tam się podpina wejście do pompki.

Uchwyt do pompki raczej bede robic we wlasnym zakresie, chyba ze dostanę pomkę kompletną z mocowaniem

zadzwoń do gościa z aukcji którą wkleiłem. powinien jeszcze mieć takie pompki bo dzwoniłem do niego w tej sprawie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam oba piloty, i org VW i org Webasto T91. Starsze modele - z antenką czy bez to poprtostu poprzedni model ze satrszą elektroniką, ale wszytskie wspołpracują z nowszymi centralkami. Pilot od webasto nie steruje natomiast climatroniciem, by to działalo potrzbny moduł IPCU który tez mam bo swego czasu wertowałem temat. IPCU wysyła sygnał CAN na climatronic i załacza się on dzieki temu. Pilota koduje się poprzez nacisniecie ON i OFF jednoczesnie dwa razy jak zapali się zielona dioda - mamy tryb wentylacji, jak czerona to grzania. Do wentylacji uruchamia sie tez przez jakis czas pompka płynu chłodzacego. Czas pracy koduje się tez z pilota. Webasto sprzedaje takie zestawy i nie wnika czy ma się MFA+ czy climatronic z obsługą webasto. VW zaś sprzedaje czarne piloty no i w komplecie powinien byc climatronic z opcją webasto, Wtedy załacza się on automatycznie w obu trybach pracy. Zdjęcia podeślę z rana ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawną oryginalną pompkę udalo mi się nabyć na tej aukcji; http://allegro.pl/pompka-webasto-dog-webasto-i1259808535.html

Mocowanie najprawdopodoniej nie pochodzi od paasata b6 jednak mysle ze da sie je przerobić aby bezpiecznie ją przymocowac na zbiorniku.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia wpięcia się przewodu paliwowego w pompkę zbiornika. Zauwazylem, ze byly montowane rózne wersje pompek i nie wszystkie posiadaly 3-ciego "cycka" który wystarczy obciąc w odpowiednim miejscu aby zalozyć zlączke z przewodem paliwowym. Muszę sprawdzić jaką wersję posiadam.

 

Dzięki uprzejmości uzytkownika m3iaz mam schemat podlączenia tego ukladu;

 

schematpodlaczeniawodnegowebastakopia.jpg

 

przewodyplynuchlodniczegowebasto.jpg

 

Zastanawiam się nad wpięciem przewodów z plynem chlodniczym w obieg lecz bez uzycia oryginalnych rurek które są po pierwsze bardzo drogie (tylko ASO) po drugie cięzko je zdobyc. Myslę, ze przewody oraz plastikowe złączki mozna zastąpic uniwersalnymi (przeciez to tylko węze;) Nie wiem tylko czy czasami częsc z nich nie jest metalowa, co jest spowodowane ich polożeniem np. blisko kolektora wydechowego? lub miejsca które wydziela wielki żar?

Przydaly by się dokladne fotki systemu juz zamontowanego w aucie...

Edytowane przez karhu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a w takim razie do czego służy to:

7E6 - Electric auxiliary air heater

?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w silniku BKC (mój) ani BMP (autora wątku) nie znalazłem takiego zaworu... podejżewam że się toto nazywa po ang Heater coolant shut-off valve -N279- bo tylko takie dodatkowe cos jest montowane touranie i w niektórych innych silnikach passata 3C, jednak proste tłumaczenie brzmi jak zawór przegrzaniowy??? a nie przełącznik lato zima...

poza tym jak dla mnie to dogrzewanie mnie interesuje tylko w zimie. a bezpieczniej dla silnika jeśli jest zagrzany przed pracą więc...

 

wiem że webasto na lato można przełączyć w tryb samego wentylowania wnętrza. tzn nie nagrzewa się układu chłodzenia a jedynie przewietrza wnętrze. może o to ci chodzi...

 

Taki zawór występuje np. w Audi A4 2.5TDI, a w silnikach 4Cyl już nie występuje.

Można wybrać tryb pracy, czy ogrzewanie ma grzać kabinę czy kabinę i silnik.

Chociaż mogę się mylić i to zupełnie inna sprawa;-)

 

Pilot z antenką to T90:

telestart80_16.jpg

Małe "Jajko" to T91:

telestartT91_1.jpg

 

Mnie ciekawi czy jest jakiś sposób upgrade OEM-owego pilota T91 (VW,Skoda) żeby działał jak oryginalny Webasto (ustawianie czasu pracy, zmiana grzanie/wentylacja).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

marekbialek z mojej posiadanej wiedzy jest to elektryczna nagrzewnica która podgrzewa powietrze (nie wodę) tak aby szybcie ogrzać wnętrze kabiny. Temat byl poruszany na forum; http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=63578

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a w takim razie do czego służy to:

7E6 - Electric auxiliary air heater

?

 

To elektryczna grzałka PTC do podgrzewania powietrza w nawiewie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to "jajko" T91 jest używane jako tzw mały pilot do webasto. ja mam takie 2 i zamiast dwu kolorów jest cały czarny plus w miejscu loga "webasto" jest logo VW

 

Rurka oznaczona nr 9 jest metalowa a właściwie są to 2 metalowe rury zespawane ze sobą. pozostałe są zwykłe gumowe.

rury 1 i 2 prawdopodobnie przyjechały ci razem z urządzeniem

szybkozłącze na końcu rury 11 wchodzi w nagrzewnicę (wymiennik ciepła w nagrzewnicy) a w okolicy zacisku 12 w element 9 wpinasz rurę z oryginalnej instalacji wcześniej wpięta w nagrzewnicę.

 

tak to wygląda w oryginale. jak chcesz coś kombinować to pewnie się da ale ja jestem lepszy w elektronice niż mechanice więc wolę zrobić wszystko jak w ori.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piloty mozna pewnie przeprogramowac zczytując zawartośc pamięci, ale po co, kiedy na ORG Webasto nie wzbudzi Ci się climatronic a co za tym idzie nawiewy........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Piloty mozna pewnie przeprogramowac zczytując zawartośc pamięci, ale po co, kiedy na ORG Webasto nie wzbudzi Ci się climatronic a co za tym idzie nawiewy........

 

Po to że oryginał kosztuje majątek, a pilot VW można kupić za psie pieniądze.

U mnie piec załącza panel climatronika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale my tu o 3C rozmawiamy a nie o innym. Ty pewnie masz climatronic podłaczony pod analogowe wyjscie, dlatego CI działa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam webasto w swoim C3 Highline z 2006, kupiony w komisie w Niemczech, nie mam pilota. Steruję przez MFA lub przycisk tam gdzie klima. W ASO powiedzieli, że koszt przeróbki na pilota to ok. 4000 zł i wiąże się z wymianą szyby. Czy można to ominąć aby było taniej? Pozdrawiam

Edytowane przez pawka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instslacja telestartu z antena i okablowaniem to ok 500zł. Szyby nie musisz wymieniac, antenke mozesz przykleic gdzie chcesz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozebrałem swojego paska w weekend i zacząłem instalację.

pierwsze spostrzeżenia:

 

- ciężko jest przeprowadzić przewód paliwowy ponieważ cały tunel na tenże jest zamknięty i w pewnym miejscu zagięty. najlepiej puścić najpierw pilota (w miarę sztywny drut lub specjalnego pilota którego można kupić) od strony komory silnika do zbiornika a dopiero doczepiając do niego wprowadzić przewód paliwowy na miejsce.

 

- są 2 rodzaje pompek paliwa do webasto. z końcówką A i B. A ma na końcu od zbiornika szybkozłącze a B ma przedłużoną rurkę a na jej końcu filterek. w zależności od pompy paliwa która jest w samochodzie stosuje się A lub B. oczywiście ja mam B a potrzebuję A. zabrałem się za przerabianie ale jest to prawie niemożliwe bo fabryczny przewód paliwowy jest bardzo cienki a nagrzewanie go niszczy... muszę pomyśleć nad innym rozwiązaniem...

 

- woda powinna być wprowadzona mniej więcej w miejscu fabrycznego przyłącza bo patrząc na schemat przepływu nigdzie indziej wpiąć się nie da (odległość między chłodniczką EGR-u a nagrzewnicą jest niewielka). co oznacza że konieczne jest zastosowanie minimum tej metalowej rurki fabrycznej.

 

- odległość między elementami ruchomymi (paski rozrządu) a rurkami doprowadzającymi do webasto są na tyle małe że trzeba je dobrze zabezpieczyć przed przemieszczaniem. najlepszy widok jest albo od spodu (z kanału) albo po zdjęciu prawego przedniego koła i nadkola.

 

na tym zakończyłem sobotnie zmagania. nie wiem jak będę stał z czasem w tym tygodniu więc krok następny popełnię pewnie dopiero w najbliższy weekend.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

udało Ci się dokończyć montaż? Masz może instrukcję/schemat połączeń elektrycznych do instalacji passka?

 

Pozdr

Michał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności