Skocz do zawartości
karhu

ogrzewanie postojowe webasto passat b6 2.0 diesel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś montowal ogrzewanie postojowe do passata b6 1.9tdi Bls 2009r. Czy w tym samochidzie można zamontować Webasto żeby wszystko działało porawnie wraz z resztą auta, webasto jakie mam to termo top C analogowe.

Edytowane przez toma
Zmiana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każde webasto analogowe można zamontować do każdego auta. Jedynie czego nie będzie to to że będziesz programować z zegarka a nie z licznika. Zastanawia mnie tylko czy nasz climatronik idzie podłączyć żeby się uruchamiał sam jak się włączy analogowo webasto. Na pewno w B5 tak to działało ale tutaj jest wszystko sterowane CANEM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie ja też nie wiem jak podpiąć się pod klimatronik lub pod sam wentylator żeby pracował np.na 2 biegu czekam na pomoc ze strony forum.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do tego typu instalacji jest moduł IPCU - można użyć oryginalnego Webasto (dość drogi) lub zamiennika. Ważne aby sygnał zasilania do wentylatora nie był podawany do sterownika Climatronic (można użyć diody zabezpieczającej) oraz aby po uruchomieniu auta i/lub Climatronic nawiew był już sterowany panelem, a nie tym sterownikiem dodatkowym.

Może brzmi to skomplikowanie ale wystarczy poszukać "IPCU Webasto" i będzie mnóstwo wyników ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok rozumiem ten moduł ipcu będzie działał z webasto analogowy które podaję + do załączenia wentylatora dmuchawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie dmuchawy już ogarnąłem, teraz mam jeszcze pytanie czy w passat B6 1.9tdi mogę wpiąć się w powrót paliwa przy filtrze żeby zasilać webasto.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,mam b6 TDI z Webasto ori.,miałem problem ogrzewaniem w samochodzie,po wymianie głowicy przestało lecieć ciepło.Okazalo się zapchane były węże nie wiem jak,bo stało się to przez 2 tydonie u mechaników. Po oddaniu odpaliłem samochód żeby sprawdzić Webasto też,zakopcilo na biało i wyłączyło się. Od tamtej pory nie włącza się. Myślałem że akumulator bo był jeszcze ori z 2008roku wymieniłem i dalej lipa. Podpowiecie coś? Jak to ogarnąć? Bezpieczniki w desce i pod maską sprawne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączyła się blokada. Interfejs w dłoń i do dzieła ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
15 minut temu, radekrp90 napisał:

Włączyła się blokada. Interfejs w dłoń i do dzieła ;)

Jeśli możesz to napisz co i jak,moja styczność póki co z vcds chińskim jakiego posiadam w wersji 17.0.1 jest na etapie początkującym z chęcią rozwinięcia jej ale nie kosztem uszkodzeń:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
17 minut temu, radekrp90 napisał:

Istnieje coś takiego jak wyszukiwarka.

https://www.google.com/search?q=webasto vw vcds odblokowanie

Są tematy choćby z forum Tourana gdzie ładnie opisano całą diagnostykę webasto.

Dzięki bardzo, pytam bo zauważyłem taka rzecz że mój kabel coś z drugim samochodem jakim jest octavia z 12 roku i silnikiem CAYC nie działa tak jak to opisane na forum skody,kody do adaptacji nie działają,łączy się czasem ok a czasem wcale. Ale dzięki przejrzeć jeszcze co podeslales :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie Pacjent passat b7 2012 rok 2.0 tdi

mam problem z Webasto, nie włącza się ani z pilota ani z przycisku w aucie, zniknęło menu z fisa. A co gorsza nie mogę VCDS-em wejść w sterownik, klimatronic tylko zgłasza brak komunikacji z ogrzewaniem postojowym. 

Można to jakość jeszcze ugryźć ? 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź zasilanie, tj bezpieczniki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
13 godzin temu, ATi napisał:

Dzięki bardzo, pytam bo zauważyłem taka rzecz że mój kabel coś z drugim samochodem jakim jest octavia z 12 roku i silnikiem CAYC nie działa tak jak to opisane na forum skody,kody do adaptacji nie działają,łączy się czasem ok a czasem wcale. Ale dzięki przejrzeć jeszcze co podeslales :)

Jeśli się raz komunikuje, raz nie to kwestia kabla (najłatwiej sprawdzić jego jakość robiąc autoscany kilka razy pod rząd - najczęściej się wysypie przy drugim). Ale to nie temat o VCDS ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
9 godzin temu, hrabia napisał:

Sprawdź zasilanie, tj bezpieczniki.

Tak zamierzam właśnie zacząć, wczoraj milem trochę roboty w garażu przy innym aucie wiec w B7 skończyło się tylko na podłączeniu kompa już w nocy. A jest ktoś w stanie tak na szybko podpowiedzieć który bezpiecznik najczęściej będzie powodem ? Wiem wiem są google itp itd. Mam za krótka pauzę w pracy i za mało czasu w domu wiec staram się na skróty wszystko ?

mimo wszystko dzieki za każda podpowiedz!!

 

 

Dobra, znalazłem.

zaraz będę grzebał ?

 

Bezpiecznik był spalony, ale 

Gdy wkładam nowy od razu się spala... ktoś ma jakiś pomysł ?

Edytowane przez tomi14101

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że odgrzewam kotleta ale mam problem z webasto w Passacie b6. Webasto się załącza i pracuje ale nie grzeje mi powietrza w kabinie do momentu aż odpalę samochód. Wiatraki pracują wewnątrz auta normalnie. Czyżby pompka v50 była zepsuta i nie pompuje cieczy w układ? Wygląda własnie na taki problem bo po odpaleniu od razu po kilku sekundach leci ciepłe powietrze
Nie wiem jak ją na samochodzie sprawdzić a vcds nie pokazuje żadnego błędu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli pompka od obiegu cieczy jest uwalona i w ogóle nie kręci lub ma urwany wirnik, to płyn w webasto zagotuje się w kilkanaście sekund po rozpaleniu płomienia. Sterownik zgasi płomień z powodu przegrzania. Po kilku próbach rozpalania i awaryjnego gaszenia webasto się zablokuje i będziesz miał jakiś błąd.

pompkę możesz sprawdzić dotykając ja podczas pracy. Jeśli wibruje to  znaczy że silnik elektryczny pracuje. Nie znaczy to że pompuje obieg, bo może się zdarzyć że wirnik jest urwany, a sama elektromechanika działa. Tak czy siak, to najprostszy test, ale bardzo wątpię aby te objawy które opisujesz to uwalona pompka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, ru-dy napisał:

jeśli pompka od obiegu cieczy jest uwalona i w ogóle nie kręci lub ma urwany wirnik, to płyn w webasto zagotuje się w kilkanaście sekund po rozpaleniu płomienia. Sterownik zgasi płomień z powodu przegrzania. Po kilku próbach rozpalania i awaryjnego gaszenia webasto się zablokuje i będziesz miał jakiś błąd.

pompkę możesz sprawdzić dotykając ja podczas pracy. Jeśli wibruje to  znaczy że silnik elektryczny pracuje. Nie znaczy to że pompuje obieg, bo może się zdarzyć że wirnik jest urwany, a sama elektromechanika działa. Tak czy siak, to najprostszy test, ale bardzo wątpię aby te objawy które opisujesz to uwalona pompka.

możliwe... 

dodam że mam błąd klapy v70 ale nie wpływa to jakoś na działania klimatyzacji czy ogrzewania. 

Miałem wcześniej problem z webasto tzn odpalało i gasło po 2 minutach i troche kopciło wskazując błąd "no flame" ale po kilkunastu odpaleniach już startuje normalnie i pracuje co sprawia iż myślę że było tylko zapowietrzone. Niestety webasto chodzi sobie 20 minut bo tak mam teraz ustawione, wiatraki w aucie chodzą a nie leci gorące powietrze. Co ciekawe po odpaleniu auta po tych 20 minutach temp wskazywana cieczy też jest na zero. Dopiero po kilkunastu sekundach zaczyna grzać odczuwalnie w aucie. Może jest to spowodowane, że na dworze nie jest jeszcze bardzo zimno (rano ok 7-10 st).

Chciałbym aby w zimę grzało co jest normalne z uwagi że jak już mam to chce używać ale nie dmucha ciepłym powietrzem.

 

Edytowane przez gagi3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po 20 minutach wskazówka temperatury powinna być zdecydowanie powyżej 50*C przy tej temperaturze, u mnie spokojnie da rade dobić do 90*C wg. wskazań na liczniku, tylko nie pamiętam po jakim czasie, ale w 30 minut to da rade spokojnie. Raczej masz problem z samym webastem i być może trop z pompką jest poprawny. Webasto samo siebie rozgrzewa, ale płyn nie jest wymieniany z silnikiem. Te objawy z kopceniem to typowe objawy zagaszenia płomienia. Nasłuchuj wtedy czy słychać gotujący się płyn w piecyku i czy widać "bąble" w zbiorniczku od płynu. Jak ja miałem uwaloną pompkę to na silniku wszystko działało, a gdy startowałem bez silnika to było gotowanie się płynu i kopcenie. Po kilku takich restartach piecyk był zablokowany. O ile pamiętam samo webasto nie pokazywało żadnego błędu wskazującego na awarię pompki.

Sama pompka jest dosyć droga, ale wymiana i diagnoza jest bardzo prosta. To najprostsza awaria jaką możesz załapać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak piszesz. U mnie też kopciło i się wyłączało. Czasem szybciej, czasem później. W środku zimno. Winna była pompka wody (ta za halogenem przeciwgielnym). Koszt ok 500pln, ale od tego czasu webasto działa bez zarzutu. VCDSem można wymusić sprawdzenie wszystkich elementów i u mnie czasem pompka chodziła, a czasem nie. Błędy jakie znajdziesz nie robiąc testu po kolei, to co najwyżej "no flame". Na 99,9% u kolegi jest uwalona pompka.

 

Edytowane przez mkpol
nie cytuj posta pod którym bezpośrednio odpowiadasz ...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności