sooper Zgłoś #21 Napisano 20 Stycznia 2016 A w jaki sposób sprawdzić czy elektryczny nagrzewacz działa? Pewnie najprościej podpiąć pod komputer... Ale czy jest jakaś "domowa" metoda żeby to sprawdzić?? Na Climatroniku wcisnąć ECON + NAWIEW W GÓRĘ lewym pokrętłem ustawić na kanał 20 jak w prawym okienku jest 1 to znaczy że dogrzewanie działa jak 0 to nie działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #22 Napisano 20 Stycznia 2016 u mnie akurat nie ma econ a klimatronik nowszy model tak wiec w ten sposób nie do sprawdzenia u niektórych posiadaczy aut . ja wiem że mam napewno po tym ze po minucie leci ciepłe powietrze a wiadome ze przy -15 silnik po minucie nie daje zadnego ciepła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brati85 Zgłoś #23 Napisano 20 Stycznia 2016 Dzięki kolego za info. Sprawdziłem i wyszło mi w prawym okienku "0". Czyli nie działa.... A jak można to ustrojstwo naprawić lub wymienić?? I ewentualnie jak sprawdzić którą wersję posiadam? A auto to B6 z 2007 roku, 1,9 TDI Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #24 Napisano 20 Stycznia 2016 Nie we wszystkich autach nie ważne czy to benzyna czy diesel była montowana grzałka elektryczna. Najprościej sprawdzić to zaglądając czy jest zamontowana fizycznie. Jak jest do podpiąć pod kompa. 2007 to już chyba były na przekaźnikach z końcówką F i te się nie psuły. Można sprawdzić w blokach pomiarowych ECU kanał 16 jak dobrze pamiętam czy działa. u mnie akurat nie ma econ spr. AC + NAWIEW W GÓRĘ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
prezess7 Zgłoś #25 Napisano 20 Stycznia 2016 Żeby dogrzewanie działało, funkcja Econ musi być wyłaczona - czyli przycisk nie świeci... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #26 Napisano 22 Stycznia 2016 U mnie w B6 (kombinacja AC + nawiew do gory, kanal 20) w prawym oknie pojawia sie 01 czyli grzalka jest. Tak samo mam w B7 - tez 01. Jednak tylko w B7 szybko robi sie cieplo w aucie a w B6 dopiero jak sie silnik zagrzeje. Bledow brak. Co moze byc przyczyna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
popiolek4 Zgłoś #27 Napisano 23 Stycznia 2016 Może w b6 nie masz webasto jako dogrzewacza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #28 Napisano 23 Stycznia 2016 (edytowane) Ja nie mam webasto ani w B6 ani w B7 tylko to elektryczne dogrzewanie wnetrza. Ale w B6 nie dziala a nie widze zadnych bledow Tak wyglada blok 16 w pomiarach Edytowane 23 Stycznia 2016 przez user78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #29 Napisano 25 Stycznia 2016 Ja nie mam webasto ani w B6 ani w B7 tylko to elektryczne dogrzewanie wnetrza. Ale w B6 nie dziala a nie widze zadnych bledow Tak wyglada blok 16 w pomiarach http://forum.vw-passat.pl/threads/129298-Uszkodzony-element-grzejny-ogrzewania-dodatkowego-Z35 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #30 Napisano 25 Stycznia 2016 http://forum.vw-passat.pl/threads/129298-Uszkodzony-element-grzejny-ogrzewania-dodatkowego-Z35 A skad wiadomo, ze jest uszkodzony? Nie mam zadnych bledow w vcds. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #31 Napisano 25 Stycznia 2016 "Przyczyna: Grzałka zbudowana jest z trzech sekcji. Każda sekcja sterowana jest oddzielnie przez tranzystor mocy. Z pomiarów można przypuszczać że, jedna sekcja nie grzeje. Skoro grzałka pobiera: 51A na max 80A i wydaje z siebie 672W na max 1000W to widać, że grzeje tylko 2/3 (ok. 70%). " a u Ciebie jesli dobrze widze i sie nie myle daje 252 i chodzi na 27% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #32 Napisano 25 Stycznia 2016 Ja nie mam go w liście CAN widocznego i nie widzę żadnych błędów. U mnie ta grzałka jest sterowana przez ECU silnika. Czy naprawa polega na tym samym co w przypadku tych grzałek po CAN? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Orson Zgłoś #33 Napisano 25 Stycznia 2016 przeczytales caly tamten watek ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
user78 Zgłoś #34 Napisano 25 Stycznia 2016 Tamtem wątek dotyczy naprawy tych po CAN Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #35 Napisano 25 Stycznia 2016 grzałki bez CAN czyli numer 1k0963235F nie psują się. Naprawa w warsztacie dotyczy tych po CAN. Nie wiem dlaczego w bloku 20 na CLIMIE masz 1, być może dlatego że masz nowszy panel, ale wydaje mi się że możesz nie mieć tej grzałki. Sprawdź czy w skrzynce bezpieczników A, czy masz bezpiecznik SA7 powinien być 60 A pod warunkiem że skrzynka jest w wersji LOW: Bezpiecznik odpowiada za grzałkę PTC lub drugi akumulator od VVebasto 252 w bloku pomiarowym to nie wydajność grzałki, a jej status. Tak wyglądał u mnie blok a okazało się że nie maiłem dogrzewacza elektrycznego w ogóle zamontowanego. Grzałki sterowane przez ECU wymagają dodatkowego warunku do spełnienia czyli temp. zewnętrznej poniżej 5°C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adriano007 Zgłoś #36 Napisano 26 Stycznia 2016 I ja przetestowalem funkcje dogrzewanie. Mianowicie przez dwa dni z rana po wejściu do zimnego pojazdu po odpaleniu silnika wyłączyłem tryb econ ( dioda zgasła) i po przejechaniu zaledwie ok 400 m z nawiewow zaczęło dmuchać ciepłe powietrze. Czy według Was tak działa to dogrzewanie? Dodam ze wcześniej nie wykonywałem takich prób i przy włączonym trybie econ ciepłe powietrze zaczęło dmuchać po przejechaniu ok 6 km aż silnik chwycil temperaturę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #37 Napisano 26 Stycznia 2016 Tak działa dogrzewanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adriano007 Zgłoś #38 Napisano 26 Stycznia 2016 Tak działa dogrzewanie. No i to mnie cieszy. Kolejny raz pozytywnie zaskakuje mnie mój passat. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bbbb Zgłoś #39 Napisano 23 Lutego 2016 Pewnego pięknego dnia scanowałem auto i wyskoczyły jakieś błędy(te co zawsze związane z nieoryginalnym radiem). Uruchomiłem kasowanie błędów i zaskoczył mnie nowy błąd: Adres 7D: Dogrzew.wnętrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Komponent: PTC-Element 0404 Weryfikacja: 00800000 Numer seryjny: Kod serwisu: WSC 00000 000 00000 VCID: 2D5B7225B44F4A70BAA Znaleziono 1 błąd: 00361 - Element grzejny dodatkowego ogrzewania (Z35) 014 - wadliwy Tego błędu niestety nie mogłem skasować. Zacząłem więc od najprostszej rzeczy czyli bezpieczników i tu kukułka. W miejscu gdzie powinny być bezpieczniki są puste miejsca!!! Ale gdy ruszyłem okazało się, że po przejechaniu ok.200-300 m z nawiewów leci ciepłe powietrze, czyli wniosek, że dogrzewanie działa. Nie wiem co mam o tym myśleć i czy w ogóle zabierać się za tą grzałkę, tym bardziej, że dojście do niej i jej wymiana to niezła dłubanina. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
infoset Zgłoś #40 Napisano 23 Lutego 2016 Pewnego pięknego dnia scanowałem auto i wyskoczyły jakieś błędy(te co zawsze związane z nieoryginalnym radiem). Uruchomiłem kasowanie błędów i zaskoczył mnie nowy błąd:Adres 7D: Dogrzew.wnętrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 E HW: 1K0 963 235 E Komponent: PTC-Element 0404 Weryfikacja: 00800000 Numer seryjny: Kod serwisu: WSC 00000 000 00000 VCID: 2D5B7225B44F4A70BAA Znaleziono 1 błąd: 00361 - Element grzejny dodatkowego ogrzewania (Z35) 014 - wadliwy Tego błędu niestety nie mogłem skasować. Zacząłem więc od najprostszej rzeczy czyli bezpieczników i tu kukułka. W miejscu gdzie powinny być bezpieczniki są puste miejsca!!! Ale gdy ruszyłem okazało się, że po przejechaniu ok.200-300 m z nawiewów leci ciepłe powietrze, czyli wniosek, że dogrzewanie działa. Nie wiem co mam o tym myśleć i czy w ogóle zabierać się za tą grzałkę, tym bardziej, że dojście do niej i jej wymiana to niezła dłubanina. Na VCDS sprawdź z jaką mocą grzeje - to jest dostępne w testach z tego co pamiętam - ona jest "modułowa" i nawet uszkodzona jako tako pracuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach