poldeczek1 Zgłoś #1 Napisano 1 Października 2010 Witam pisze ponieważ gdy temperatura spadla u mnie akurat ponizej 4 stopni okazlo sie ze zaraz po odpaleniu auta i przejechaniu moze 100 metrow z nadmuchów leci cieple powietrze (nawet jesli auto stało całą noc)wiec nie ma mowy ze silnik jeszcze nie ostygł Moje pytanie na jakiej zasadzie to działa czy to jest elektryczne czy spalinowe jesli spalinowe to gdzie to cudo jest showane bo nigdzie tego nie widze pzdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bonk Zgłoś #2 Napisano 1 Października 2010 coś już było na forum, że 2.0TDI mają jakieś dogrzewacze żeby szybciej osiągnąć optymalną temperaturę pracy, odpowiada za to układ podobny do webasto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m3iaz Zgłoś #3 Napisano 1 Października 2010 zależy... w standardzie w każdym dieslu VW daje podgrzewacz elektryczny. jest zamontowany w nagrzewnicy i mieści się zaraz za wymiennikiem ciepła płynu chłodniczego. dodatkowo zgłasza się toto w sieci CAN jako jeden z ostatnich podzespołów. słyszałem że w krajach chłodniejszych (czyt. skandynawia) VW sprzedaje samochody z dogrzewaniem płynu chłodzącego - czyli tak na prawdę z webasto - ale działa tylko przy pracującym silniku i niskiej temperaturze zewnętrznej i płynu chłodniczego. typowy kierowca nie zdaje sobie sprawy z tego że to ma. oznaczone jest pod maska czarną tabliczką z logiem webasto podejrzewam że u ciebie jest ten elektryczny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #4 Napisano 1 Października 2010 Podłączę się do tematu właśnie zakupiłem passata b6 2,0 TDI i mam pytanie jest to mój pierwszy samochód z klimatyzacją i mam pytanie robi się chłodno więc żeby ogrzać wnętrze ustawiam klimatronik na żądaną temp. np. 22 st. i dmucha mi ciepłym czy nie włącza się klimy jak jest chłodno tylko nawiew ciepłego powietrza? sory jeżeli pytam o podstawowe rzeczy ale tak jak wyżej pisałem wcześniej użytkowałem sam. bez klimy tym bardziej w zimie nie wiem jak to powinno wyglądać żeby było mi ciepło. A dodam że nie mam instrukcji po polsku bo zakupiłem ppaska we Francji Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #5 Napisano 1 Października 2010 Ja zimą jeżdżę bez klimy, czyli samo auto, bez ac. Raz w miesiącu staram się odpalić klimę. Jak jest za zimno na dworze to chociaż w garażu na kilka minut. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jozef76 Zgłoś #6 Napisano 1 Października 2010 Ja zimą jeżdżę bez klimy, czyli samo auto, bez ac.Raz w miesiącu staram się odpalić klimę. Jak jest za zimno na dworze to chociaż w garażu na kilka minut. acha bo słyszałem opinie żeby jeździć z klimą w zimie bo szyby nie parują i takie tam acha czyli samo auto i dmucha ciepło to wypróbuje tak ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pikopiko Zgłoś #7 Napisano 1 Października 2010 Jak wbijesz auto to będzie chodzić z kompresorem klimy. Musisz go rozłączyć w sposób odpowiedni do tego jaki masz panel sterowania. Ja mam guzik AC i muszę go nacisnąć, żeby zgasła dioda na nim. Przez pierwszy dzień po włączeniu i wyłączeniu klimy szyby mogą parować. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Majosa Zgłoś #8 Napisano 2 Października 2010 Ja tam jeżdżę cały rok z włączonym agregatem. Jakoś nie widzę specjalnie powodu, żeby go wyłączać. Cały rok się elegancko smaruje, nic nie tęchnie w przewodach wentylacyjnych itd... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #9 Napisano 3 Października 2010 Cały rok się elegancko smaruje Nie smaruje się cały rok, bo poniżej + 3° Celsjusza sprężarka klimatyzacji nie włącza się. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
poldeczek1 Zgłoś #10 Napisano 3 Października 2010 Koledzy nie wiem czy zauwazyliscie ale temat jest o dogrzewaniu wnetrza a nie jego chłodzeniu !!!:manga Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adamq Zgłoś #11 Napisano 3 Października 2010 Koledzy nie wiem czy zauwazyliscie ale temat jest o dogrzewaniu wnetrza a nie jego chłodzeniu !!! http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=41655 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Beldamor Zgłoś #12 Napisano 27 Grudnia 2010 Z tego co wiem to sprężarka włączy się nawet przy ujemnych temperaturach. Ważne jest jaką temp. masz w samochodzie. Jak będzie na zew. -5 stopni, a auto ogrzejesz do 25 stopini, to po ustawieniu temp 16 stopni sprężarka się włączy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #13 Napisano 27 Grudnia 2010 (edytowane) A to nie jest przypadkiem zabezpieczenie przed przymarznięciem układu? PIerwszy raz słyszę, żeby to zależało od temperatury wewnątrz. Byłoby to bezsensu, bo sprężarka nien służy tylko do chłodzenia, ale również osuszania powietrza wewnątrz. Poza tym jak ktoś miał manualną klimę to wie jak to wygląda. U mnie w golfie IV mogłem sobie dusić przycisk AC do woli, a i tak się nie zapalił przy temperaturze poniżej 3 stopni. Nie wiem dlaczego climatronic włącza kontrolkę, jak i tak nie zapala sprężarki. Edytowane 28 Grudnia 2010 przez genesis Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomek_glw Zgłoś #14 Napisano 28 Grudnia 2010 Z tego co wiem to sprężarka włączy się nawet przy ujemnych temperaturach. Ważne jest jaką temp. masz w samochodzie. Jak będzie na zew. -5 stopni, a auto ogrzejesz do 25 stopini, to po ustawieniu temp 16 stopni sprężarka się włączy Nie włączy się. Sprawdzałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jolly Zgłoś #15 Napisano 19 Stycznia 2016 Podłącze sie do tematu,jeżeli chodzi o ten podgrzewacz elektryczny,może mi ktoś doradzi jak on się właściwie załącza? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BociekCC Zgłoś #16 Napisano 19 Stycznia 2016 Podłącze sie do tematu,jeżeli chodzi o ten podgrzewacz elektryczny,może mi ktoś doradzi jak on się właściwie załącza? Ale w jakim aucie? W aucie z opisu czy z działu B6? W B5 były świece żarowe (chyba 3 sztuki) wkręcone w króciec wodny wychodzący w stronę nagrzewnicy, po odpaleniu woda wychodząca z bloku w stronę nagrzewnicy była nimi o kilka stopni podgrzewana. W B5 FL była już nagrzewnica elektryczna ( farelka) zaraz za nagrzewnicą wodną we wnętrzu pojazdu, sterowana była przekaźnikami. Po odpaleniu auta przekaźniki podawały napięcie na nią zamiast na świece jak w poprzedniej wersji. Plus taki że ciepło leciało już po kilku chwilach lub kilku kilometrach. Minus taki że w poprzedniej wersji silnik szybciej łapał temperaturę bo nagrzewała się woda a nie powietrze. Miałem B5 i B5 FL i zimą zauważałem różnicę. W B6 występuje też nagrzewnica elektryczna, są jej dwa rodzaje. Ta z końcówką E jest na canie, jest awaryjna ponieważ całą elektronikę ma na sobie. Występują tam wysokie temperatury i rozlutowują się pewne elementy. Naprawa prosta i opisana na forum. Drugi typ elektrycznej nagrzewnicy ma literkę F i jest na przekaźnikach jak w starym sprawdzonym B5FL . Po problemach z tą z literką E zaczęto montować tą z literką F. Nie pamiętam tylko od którego rocznika. Ta z literką F musi mieć dodatkowo wiązkę z przekaźnikami i podłącza się ją pod sterownik silnika. Ta z literką E podłącza się tylko pod gruby stały plus po bezpieczniku, gruby stały minus i dwa cienkie kabelki can pod sieć can. B6 posiada jeszcze w zależności od wyposażenia webasto, ustawiane z zegara w liczniku lub uruchamiane zdalnie na pilota. Webasto podgrzewa płyn chłodzący więc startujemy z ciepłym silnikiem i wnętrzem pojazdu. Jak jest elektryczna nagrzewnica to nie ma webasta i odwrotnie, jak jest webasto to nie ma elektrycznej nagrzewnicy. Ja miałem webasto a elektryczną sobie dołożyłem żeby nie korzystać non stop z webasta. B7 to w sumie to samo co B6 więc tam też będzie webasto lub elektryczna nagrzewnica, ciekawe jaką tam wsadzali, tą z canem czy już na przekaźnikach. Wszystkie dodatkowe ogrzewania o ile się nie mylę załączają się automatycznie poniżej 5 stopni Celsjusza na zewnątrz. Działają do momentu osiągnięcia przez płyn chłodzący silnik temperatury roboczej czyli ok 80 stopni. Miałem tak w B5, B5FL i mam tak w B6 . Dodatkowe dogrzewacze elektryczne są popularne w dieslach, benzyna szybko łapie temperaturę więc tam chyba czegoś takiego nie stosowano. Stosowano jedynie webasta. Napisałem ogólnie dla prostego zrozumienia, jak coś przeoczyłem to sorki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zima18 Zgłoś #17 Napisano 19 Stycznia 2016 Aby system ogrzewania elektrycznego w samochodzie zadziałał w normalnych warunkach muszą zostać spełnione pewne warunki: - temp. zewnętrzna poniżej 5 st C - temp płynu chłodniczego poniżej 80 st C - napięcie akumulatora powyżej 11,0 V - obciążenie alternatora nie większe niż 50% - prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sooper Zgłoś #18 Napisano 20 Stycznia 2016 w elektrycznej nagrzewnicy po canie 1k0963235e temperatura zewnętrzna nie ma wpływu na jej uruchomienie. Mam właśnie taką i grzeje też w lato, tak samo w blokach pomiarowych VCDS w warunkach które należy spełnić aby się załączyła, nie ma wpisanej minimalnej temperatury zewnętrznej. Grzałka wraz ze wzrostem temperatury silnika płynnie zmniejsza swoją wydajność. Po przekroczeniu 75°C wyłącza się całkowicie. Co innego dogrzewacz paliwowy Webasto ten faktycznie włącza się poniżej 5 lub 4°C. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Brati85 Zgłoś #19 Napisano 20 Stycznia 2016 A w jaki sposób sprawdzić czy elektryczny nagrzewacz działa? Pewnie najprościej podpiąć pod komputer... Ale czy jest jakaś "domowa" metoda żeby to sprawdzić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wiesiok81 Zgłoś #20 Napisano 20 Stycznia 2016 jak odpalisz auto i po powiedzmy minucie zaczyna z nawiewów lecieć ciepławe powietrze to masz, a jak trzeba przejechać z 10km aby było coś czyć z nawiewów to napewno nie masz el nagrzewnicy. ja mam gdy kończe prace odpalam auto po 5min jak wszystko pozamykam przychodze i w aucie juz fajnie ciepławo. minusem jest to że na krótkich odcinkach strasznie rozdupca akumulator, pobór prądu jest duży grzalki cały czas chodza i nie wyłączą sie aż nie złapie temp roboczej,czyli jakdac 5-10km w mocnym mrozie napewno sie nie wyłącza i aku dostaje po dupie niestety bo na takim odcinku tez nie zdoła sie doładować bo odbiorników prądu jest jeszcze znacznie wiecej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach