Skocz do zawartości
KOLABOR43

Blokowanie hamulców

Rekomendowane odpowiedzi

Tłoczek ciężko wcisnąć młotkiem, ściskiem stolarskim ciężko idzie, więc to nie to. Wyczyść prowadnice, przez nie często blokuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wyczyść prowadnice, przez nie często blokuje.

 

Tak też zrobiłem wczoraj. Prawa strona mogła blokować. Jest chyba lepiej. Może spalanie trochę spadnie. Dzięki za odpowiedź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam do tematu.

Od jakiegoś czasu hamulce mi nie odbijają do końca.

To znaczy hamuję, puszczam pedał a tu dalej trochę przyciera.

Gdy zgaszę silnik - hamulce puszczają.

Co to może byc?

Pompa i regulator siły hamowania wymienione na nowe, serwo na używane.

Nie mam ABS-u

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wracam do tematu.

Od jakiegoś czasu hamulce mi nie odbijają do końca.

To znaczy hamuję, puszczam pedał a tu dalej trochę przyciera.

Gdy zgaszę silnik - hamulce puszczają.

Co to może byc?

Pompa i regulator siły hamowania wymienione na nowe, serwo na używane.

Nie mam ABS-u

wężyki gumowe do kół drożne tłoczki nie zapieczone??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie są zapieczone, a przewody muszą byc drożne, bo jak gasze silnik to normalnie samochód się toczy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A może to miec cos wspólnego z vacum pompą?

Z tego co widzę ona się trzyma tylko na 2 śrubach.

 

Może moje pytanie się wyda laickie, ale jeśli ją będę wymieniał to nic nie przestawię (np. rozrząd, albo kąt wtrysku- chodzi mi o ten wielokliny co z niej wychodzi).

Czy wymieniając tę pompę hamulce się nie zapowietrzą?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Może moje pytanie się wyda laickie, ale jeśli ją będę wymieniał to nic nie przestawię (np. rozrząd, albo kąt wtrysku- chodzi mi o ten wielokliny co z niej wychodzi).

Nic nie przestawisz ;)

Czy wymieniając tę pompę hamulce się nie zapowietrzą?

Nie.

 

Ale sprawdź najpierw prowadnice w zaciskach i ruch tłoczka w zacisku. Sprawdź też, które koło robi się cieplejsze po tym zablokowaniu hamulca - będziesz wiedział z którym kołem jest problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Prawe przednie jest ciepłe.To samo koło przy mocniejszym naciśnięciu pedału sie blokuje wcześniej niż inne.

Ja nie rozumiem dlaczego te hamulce puszczają jak zgaszę silnik, a na zapalonym trzeba z 2-3 minuty poczekac. Nie sądzę żeby ciężko chodzący zacisk mial tu znaczenie jeśli puszcza przy zgaszeniu silnika.Ale mogę się mylic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich serdecznie!!!Jeśli można podłączył bym się do wątku gdyż mam podobny problem z blokującymi hamulcami a mianowicie tak jak poprzednik pisał po przejechaniu około 10 km po mieście częstym używaniu hamulca koła zaczynają blokować:doh im dłużej jadę tym blokują mocniej, ale gdy odłączę ten sztywny przewód od serwa to syknie powietrzem i hamulce się odblokowują.Co koledzy o tym myślicie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co koledzy o tym myślicie?

Wygląda to na nie odbijający pedał, ale zacznij od wymiany przewodów elastycznych przy zaciskach...mają już swoje lata.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przewody były wymienione 2 lata temu ale spróbuję je wymienić może któryś był felerny ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś podczas wymiany przewodów elastycznych okazało się że padła pompa hamulcowa:( no i auto zostało uziemione na warsztacie do poniedziałku.Mam nadzieje że po wymianie będzie tak jak być powinno;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja z wczoraj

 

Coś zaczęło trzeć , pierwszy pomysł to klocek dociska, ale tarcza nie była gorąca, drugi łożysko. Okazało się, że pierścien ABS sie skrzywił i tarł o czujnik abs. Wczoraj w Gdańsku mocno padało, podejrzewam, że kałuża dała po pierścieniu i się dlatego wygiął. By dojść do pierścienia trzeba zdjąc tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności