hamulcesklep Zgłoś #61 Napisano 3 Sierpnia 2015 No niestety hamulce już mają to do siebie, że nieużywane niszczeją. Praktycznie każde dobre tarcze i klocki będą się ścierały równo bez rowków, pod warunkiem, że zaciski działają prawidłowo. Bo ostatnio przyjechał do nas taki jeden gigant właśnie B5, któremu mechanik wymienił tarcze i klocki przód, pisk niesamowity, po 5k km spore zużycie, rowy na tarczach. Co się okazało to ten "mechanik" nawet nie zauważył, że zacisk się zacinał na suwakach No ale jeśli chodzi o zestaw najlepszy to tarcze Zimmermann + klocki Ferodo lub Zimmermann Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
baryl Zgłoś #62 Napisano 3 Sierpnia 2015 No niestety hamulce już mają to do siebie, że nieużywane niszczeją. Co się okazało to ten "mechanik" nawet nie zauważył, że zacisk się zacinał na suwakach O właśnie! Temat rzeka... smarowanie trzpieni, rowków w jarzmie i tyłu klocków. Używam ATE Plastilube, ale są opinie, że smary miedziane itd. są lepsze. To jak to w końcu jest? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hamulcesklep Zgłoś #63 Napisano 4 Sierpnia 2015 Plastilube jest w miejsca gdzie klocki są osadzone w jarzmie, do sworzni jest co innego, do tłoczków jeszcze co innego Miedzi nie wolno używać, to wymysł "mechaników" - bo taniej. Smar miedziany przyśpiesza korozję elektrochemiczną czyli daje porządany efekt na chwilę a potem jest coraz gorzej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #64 Napisano 4 Sierpnia 2015 Miedzi nie wolno używać, to wymysł "mechaników" - bo taniej. Smar miedziany przyśpiesza korozję elektrochemiczną czyli daje porządany efekt na chwilę a potem jest coraz gorzej. Dokładnie:victory Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach