Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

 

http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183

 

W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>?

 

dzieki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

 

Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

 

http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183

 

W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>?

 

dzieki

z linku słychać rolkę napinacza która piszczy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podciagnij jeszcze pasek i powinno zniknac :) jak go napinales poprostu sie po czasie ulozyl i troche slizga a wina pewnie tkwi w kolkach . jaki tam masz pasek ? byc moze ktores kolko paska jest juz wyjechane i nawet na nowym pasku bedzie slizgac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tzn to jest ta na wysokości alternatora?

 

Trzeba ją wymienić?

 

Coś mi grozi? Nie jeździć daleko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mielke to jest b2 ona chyba napinacza nie miala tyko zwykla srube do napinania . nic ci nie grozi jazda z tym sprobuj jeszcze troszke napiac pasek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pasek mi warsztat zmieniał, sam nie znam sie na tym. czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska)

sprawdź gdzieś dokładnie tą wartość

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
z linku słychać rolkę napinacza która piszczy

Tak, ciekawe skąd wzięła się tam rolka napinacza.

zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska)

A kolega to pojechał po bandzie. Ciekawe co ma wspólnego napinacz paska rozrządu z piszczącym paskiem klinowym alternatora, i od kiedy pasek alternatora ma obudowę?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

Ewidentnie pisk paska alternatora. Po wymianie powinno się skontrolować jego napięcie po jakimś czasie. max ugięcie paska to 5 mm o ile dobrze pamiętam.

czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam

Klucz 13 mm i 22 albo 24 mm (teraz już nie pamiętam)

Jak znajdę jakieś sensowne info z fotkami to podrzucę, bo nie wiem jak Ci to objaśnić tak najprościej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że nazwy pasek klinowy i pasek alternatora = to samo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że nazwy pasek klinowy i pasek alternatora = to samo

Tak to to samo, generalnie jest to pasek klinowy napędzający alternator, ale możesz jeszcze mieć dodatkowy pasek do pompy wspomagania (też klinowy)

 

---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:46 ----------

 

A tutaj info jak naciągnąć pasek =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29935

I to by było wszystko co powinieneś wiedzieć w temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie był problem ze ściągnięciem paska od napędu pompy wody, bo pomiędzy pompą a kołem gdzie przychodził pasek był jakiś wspornik idący od silnika do przedniego pasa. Najpierw trzeba było go odkręcić i dopiero mogłem zmienić pasek. A co do klinowego to już nie było takiej filozofii;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://img129.imageshack.us/img129/816/naciagpaskaei2.jpg

 

Podeślę za dnia zdjęcie. Ale mi wygląda, że ja mam wg rysunku z prawej 2.96

Jest taka zębatka.\Ale problem ze śrubami oznaczonymi 1. ta górna się zgadza, ale dolna to nie jest śruba.

Tylko jakieś dziwne zakończenie ma...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z rys. 2,96 i tak ważniejsza jest śruba nr 2, bo to nią i zębatą podkładką pod nią regulujesz naciąg paska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli tej dolnej 1 nie muszę odkręcać?

Nie, nie musisz, właściwie nie wiem czemu taka informacja tam się znalazła. Alternator przestawi się nawet jak nie ruszysz tej dolnej śruby. BTW to jest śruba na inbus (chyba 6mm)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wg Twojego rys. luzujesz 2 na tyle, żeby naciągnąć pasek. 1 na dole to druga śruba mocująca alternator. Ja jej chyba nigdy nie luzowałem do naciągu, ale jak ją poluzujesz to na pewno nie zaszkodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co tu gadac nie ma rolki napinacza naciagasz pasek i smigasz dalej zadnej filozofi tam nie ma :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli regulujesz wszystko górną śrubą;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czyli regulujesz wszystko górną śrubą;)

Mniejszą popuszczasz a większą kręcisz=robisz naciąg.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności