Skywalker Zgłoś #1 Napisano 24 Września 2010 Witam Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał? Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183 W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>? dzieki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #2 Napisano 24 Września 2010 Witam Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał? Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183 W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>? dzieki z linku słychać rolkę napinacza która piszczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #3 Napisano 24 Września 2010 podciagnij jeszcze pasek i powinno zniknac jak go napinales poprostu sie po czasie ulozyl i troche slizga a wina pewnie tkwi w kolkach . jaki tam masz pasek ? byc moze ktores kolko paska jest juz wyjechane i nawet na nowym pasku bedzie slizgac Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #4 Napisano 24 Września 2010 Tzn to jest ta na wysokości alternatora? Trzeba ją wymienić? Coś mi grozi? Nie jeździć daleko? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #5 Napisano 24 Września 2010 mielke to jest b2 ona chyba napinacza nie miala tyko zwykla srube do napinania . nic ci nie grozi jazda z tym sprobuj jeszcze troszke napiac pasek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #6 Napisano 24 Września 2010 pasek mi warsztat zmieniał, sam nie znam sie na tym. czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mestiner Zgłoś #7 Napisano 24 Września 2010 zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska) sprawdź gdzieś dokładnie tą wartość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 24 Września 2010 z linku słychać rolkę napinacza która piszczy Tak, ciekawe skąd wzięła się tam rolka napinacza. zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska) A kolega to pojechał po bandzie. Ciekawe co ma wspólnego napinacz paska rozrządu z piszczącym paskiem klinowym alternatora, i od kiedy pasek alternatora ma obudowę? Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku Ewidentnie pisk paska alternatora. Po wymianie powinno się skontrolować jego napięcie po jakimś czasie. max ugięcie paska to 5 mm o ile dobrze pamiętam. czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam Klucz 13 mm i 22 albo 24 mm (teraz już nie pamiętam) Jak znajdę jakieś sensowne info z fotkami to podrzucę, bo nie wiem jak Ci to objaśnić tak najprościej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #9 Napisano 25 Września 2010 Rozumiem, że nazwy pasek klinowy i pasek alternatora = to samo... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #10 Napisano 25 Września 2010 że nazwy pasek klinowy i pasek alternatora = to samo Tak to to samo, generalnie jest to pasek klinowy napędzający alternator, ale możesz jeszcze mieć dodatkowy pasek do pompy wspomagania (też klinowy) ---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:46 ---------- A tutaj info jak naciągnąć pasek http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29935 I to by było wszystko co powinieneś wiedzieć w temacie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #11 Napisano 25 Września 2010 U mnie był problem ze ściągnięciem paska od napędu pompy wody, bo pomiędzy pompą a kołem gdzie przychodził pasek był jakiś wspornik idący od silnika do przedniego pasa. Najpierw trzeba było go odkręcić i dopiero mogłem zmienić pasek. A co do klinowego to już nie było takiej filozofii;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #12 Napisano 25 Września 2010 http://img129.imageshack.us/img129/816/naciagpaskaei2.jpg Podeślę za dnia zdjęcie. Ale mi wygląda, że ja mam wg rysunku z prawej 2.96 Jest taka zębatka.\Ale problem ze śrubami oznaczonymi 1. ta górna się zgadza, ale dolna to nie jest śruba. Tylko jakieś dziwne zakończenie ma... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #13 Napisano 25 Września 2010 Z rys. 2,96 i tak ważniejsza jest śruba nr 2, bo to nią i zębatą podkładką pod nią regulujesz naciąg paska. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #14 Napisano 25 Września 2010 czyli tej dolnej 1 nie muszę odkręcać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #15 Napisano 25 Września 2010 czyli tej dolnej 1 nie muszę odkręcać? Nie, nie musisz, właściwie nie wiem czemu taka informacja tam się znalazła. Alternator przestawi się nawet jak nie ruszysz tej dolnej śruby. BTW to jest śruba na inbus (chyba 6mm) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #16 Napisano 25 Września 2010 Wg Twojego rys. luzujesz 2 na tyle, żeby naciągnąć pasek. 1 na dole to druga śruba mocująca alternator. Ja jej chyba nigdy nie luzowałem do naciągu, ale jak ją poluzujesz to na pewno nie zaszkodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #17 Napisano 25 Września 2010 co tu gadac nie ma rolki napinacza naciagasz pasek i smigasz dalej zadnej filozofi tam nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Skywalker Zgłoś #18 Napisano 26 Września 2010 http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10185 Tak to wygląda na żywo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #19 Napisano 27 Września 2010 Czyli regulujesz wszystko górną śrubą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 27 Września 2010 Czyli regulujesz wszystko górną śrubą Mniejszą popuszczasz a większą kręcisz=robisz naciąg. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach