Jump to content
Skywalker

Pasek klinowy?

Recommended Posts

Witam

 

Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

 

http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183

 

W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>?

 

dzieki

Share this post


Link to post
Share on other sites
Witam

 

Po padzie paska klinowego. Przejechałem niewiele kilometrów i pojawił się po starcie dziwny dźwięk, przy dodawaniu gazu. Chyba taki, jakby pasek się ślizgał?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

 

http://share.ovi.com/media/gregland.ajmad/gregland.10183

 

W linku powinny być to słyszalne, nie mam w tej chwili możliwości sprawdzenia, czy lnk jest ok, ale chyba tak>?

 

dzieki

z linku słychać rolkę napinacza która piszczy

Share this post


Link to post
Share on other sites

podciagnij jeszcze pasek i powinno zniknac :) jak go napinales poprostu sie po czasie ulozyl i troche slizga a wina pewnie tkwi w kolkach . jaki tam masz pasek ? byc moze ktores kolko paska jest juz wyjechane i nawet na nowym pasku bedzie slizgac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tzn to jest ta na wysokości alternatora?

 

Trzeba ją wymienić?

 

Coś mi grozi? Nie jeździć daleko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mielke to jest b2 ona chyba napinacza nie miala tyko zwykla srube do napinania . nic ci nie grozi jazda z tym sprobuj jeszcze troszke napiac pasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

pasek mi warsztat zmieniał, sam nie znam sie na tym. czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska)

sprawdź gdzieś dokładnie tą wartość

Share this post


Link to post
Share on other sites
z linku słychać rolkę napinacza która piszczy

Tak, ciekawe skąd wzięła się tam rolka napinacza.

zdejmujesz obudowę paska klinowego blaszka rzuci ci się w oczy i szukasz takiego kółka http://www.motoneo.pl/t/z1/SNRGT357.02 jest to rolka napinacza i podkręcasz tak aby pasek miał do 2 cm luzu (z tego co pamiętam po 1 cm od położenia paska)

A kolega to pojechał po bandzie. Ciekawe co ma wspólnego napinacz paska rozrządu z piszczącym paskiem klinowym alternatora, i od kiedy pasek alternatora ma obudowę?

Jak się już silnik rozgrzeje, to nie ma tego dźwi eku

Ewidentnie pisk paska alternatora. Po wymianie powinno się skontrolować jego napięcie po jakimś czasie. max ugięcie paska to 5 mm o ile dobrze pamiętam.

czy to jakos trudne jest? klucze w sumie mam

Klucz 13 mm i 22 albo 24 mm (teraz już nie pamiętam)

Jak znajdę jakieś sensowne info z fotkami to podrzucę, bo nie wiem jak Ci to objaśnić tak najprościej

Share this post


Link to post
Share on other sites
że nazwy pasek klinowy i pasek alternatora = to samo

Tak to to samo, generalnie jest to pasek klinowy napędzający alternator, ale możesz jeszcze mieć dodatkowy pasek do pompy wspomagania (też klinowy)

 

---------- Post added at 08:52 ---------- Previous post was at 08:46 ----------

 

A tutaj info jak naciągnąć pasek =>http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=29935

I to by było wszystko co powinieneś wiedzieć w temacie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie był problem ze ściągnięciem paska od napędu pompy wody, bo pomiędzy pompą a kołem gdzie przychodził pasek był jakiś wspornik idący od silnika do przedniego pasa. Najpierw trzeba było go odkręcić i dopiero mogłem zmienić pasek. A co do klinowego to już nie było takiej filozofii;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://img129.imageshack.us/img129/816/naciagpaskaei2.jpg

 

Podeślę za dnia zdjęcie. Ale mi wygląda, że ja mam wg rysunku z prawej 2.96

Jest taka zębatka.\Ale problem ze śrubami oznaczonymi 1. ta górna się zgadza, ale dolna to nie jest śruba.

Tylko jakieś dziwne zakończenie ma...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z rys. 2,96 i tak ważniejsza jest śruba nr 2, bo to nią i zębatą podkładką pod nią regulujesz naciąg paska.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyli tej dolnej 1 nie muszę odkręcać?

Nie, nie musisz, właściwie nie wiem czemu taka informacja tam się znalazła. Alternator przestawi się nawet jak nie ruszysz tej dolnej śruby. BTW to jest śruba na inbus (chyba 6mm)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wg Twojego rys. luzujesz 2 na tyle, żeby naciągnąć pasek. 1 na dole to druga śruba mocująca alternator. Ja jej chyba nigdy nie luzowałem do naciągu, ale jak ją poluzujesz to na pewno nie zaszkodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

co tu gadac nie ma rolki napinacza naciagasz pasek i smigasz dalej zadnej filozofi tam nie ma :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy