Angelus Zgłoś #1 Napisano 23 Września 2010 Witam od paru dni na zimnym silniku słyszalne są stuki po dodaniu gazu jeszcze bardziej słychać. jak się rozgrzeje to stuki ustępują. stuki występują od strony rozrządu. miał ktoś podobne objawy?? proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego działu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pomidor Zgłoś #2 Napisano 24 Września 2010 Bardzo mozliwe, ze sa to szklanki zaworowe, jezeli pukanie slychac tylko nad silnikiem, jezeli zejdziesz pod neigo i tez mocno stuka, to moga byc panewki. wystarczy zdjac dekiel i walki i bedzie sprawa jasna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #3 Napisano 28 Września 2010 Ja bym obstawiał na koniec dwumasy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
paveli Zgłoś #4 Napisano 28 Września 2010 dokładnie. koniec dwumasy, miałem tak samo na zimnym silniku Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #5 Napisano 28 Września 2010 Może podepnę się pod temat. Ja u siebie również słyszę dziwne stuki. Tak jakby gdzieś na jakiejś metalowej pokrywie były nakrętki lub śruby i podskakiwały obijając się o tą pokrywę - taki dziwny, trochę metaliczny dźwięk. Słyszę go już ponad pół roku i żaden mechanik, u którego byłem nie był pewien co to może być za dźwięk. Też obawiałem się o dwumasę, ale silnik chodzi równo, żadnych drgań nie wyczuwam. Może jedynie bardzo delikatne drgania pod pedałem sprzęgła po niewielkim wciśnięciu go tak na 10-20% zakresu. Przejechałem tak już ok 30k km i dźwięk, ani się nie nasila, ani nie słabnie. Czy Wy przy dwumasach mieliście podobne objawy? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Trokadero Zgłoś #6 Napisano 28 Września 2010 Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #7 Napisano 28 Września 2010 Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) . potwierdzam z autopsji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
servee79 Zgłoś #8 Napisano 28 Września 2010 Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) . Jak powinna zachowywać się dwumasa kwalifikująca się do wymiany? Z tego co piszecie wnioskuję, że mogę jeszcze na niej trochę pojeździć, ale z drugiej strony nie chcę, aby samochód rozkrzaczył mi się w trasie w ciemnym lesie w środku zimy . Czy jeśli padnie mi całkowicie, to może mi uszkodzić inne elementy silnika? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
s27 Zgłoś #9 Napisano 28 Września 2010 kilka lat wstecz miałem styczność z 1.9 AGR w którym koło dwumasowe było padniete i podczas odpalania auta gdy rozrusznik działa na wieniec zębaty przestawiał się wał korbowy, silnik musiał łapać pewnie lewe obroty lub coś podobnego bo strasznie w nim tłukło, szybko cofałem kluczyk i gasiłem silnik, następne uruchomienie i OK, miałem taką sytuację kilka razy, przy wymianie rozrządu zauważyłem że koło wałka rozrządu było przestawione o jeden ząbek, ustawiłem zgodnie ze znakami i gdy powtórzyła się sytuacja to szybko sprawdziłem rozrząd, było znowu przestawione, doszedłem do wniosku że to wina dwumasowego koła zamachowego, na szczęście nic więcej nie zostało uszkodzone, odczuwalnym objawem było wyczucie podczas odpalania tak jak by był żle ustawiony zapłon - kont wyprzedzenia wtrysku, Nie słychać żadnego tłuczenia podczas gaszenia i odpalania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo-MK Zgłoś #10 Napisano 28 Września 2010 mam to samo, tyle że po dodaniu gazu nie słychać tego, jedynie na wolnych obrotach tak do ok.1200 obrotów. jak się nagrzeje lub pochodzi z 5 min - znika. I na pewno to nie dwumasa - nie ma żadnych objawów typowych dla tego elementu, więc co??- Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #11 Napisano 28 Września 2010 Skąd twierdzenie że: nie ma żadnych objawów typowych dla tego elementu? (chodzi o dwumase). Jak byś czytał kilka tematów poruszanych na tym forum to właśnie wszyscy piszą, że jest to pierwszy objaw kończącej się dwumasy. Poza tym duuuuuużo o tym było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo-MK Zgłoś #12 Napisano 29 Września 2010 Jak byś czytał kilka tematów poruszanych na tym forum właśnie czytałem, a to nie jest regułą, że to pierwszy objaw kończącej się dwumasy niestety Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
azrael Zgłoś #13 Napisano 29 Września 2010 że to pierwszy objaw kończącej się dwumasy zobaczymy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Angelus Zgłoś #14 Napisano 29 Września 2010 Koledzy stuki w moim autku niewystępują zawsze czasmi tego mie ma. a cykanie/stukot słychać od strony prawej czyli tam gdzie jest rozrząd. jak dodam gazu tak na 2 tyś to idealne to słychać byłem w serwisie z tym i stał 2 dni i usterka nie wystąpiła. ostatno przez tydzień wystąpiło to 3 razy. wkurza mnie to trochę ale jak znajde pare dni to go znów im oddam niech sie bawią myslę o dwóch rzeczach albo jest to szklanka ale bardziej bym się skłaniał iż jest napinacz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dereszko Zgłoś #15 Napisano 30 Września 2010 ja jednak obstawiałbym dwumasę .... mam to samo od ponad 11 tys. km, w lecie jest słabsze stukanie, a zimą troszkę się nasila ... jako ciekawostkę podam, że moja dwumasa ma 227 tys. km bez wymiany Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POPEK Zgłoś #16 Napisano 25 Lutego 2014 I jak Angelus poradziłeś sobie z tym ? Bo mam to samo. A może ktoś już tak miał i wymieniał dwumas i czy to pomogło ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
betagoo Zgłoś #17 Napisano 26 Lutego 2014 Zobacz czy nie podskakuje napinacz paska. To taka aluminiowa łapa, widać ją z lewej strony silnika stojąc do niego przodem, nie trzeba nic zdejmować. Jest dokładnie po prawej stronie auta. Jak się kończy i zaciera to potrafi podskakiwać na pasku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POPEK Zgłoś #18 Napisano 26 Lutego 2014 Pasek jest w ASO i sprawdzali paski napinacze rolki i nic coś w środku tak cyka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
38slaw Zgłoś #19 Napisano 28 Lutego 2014 ja jednak obstawiałbym dwumasę .... mam to samo od ponad 11 tys. km, w lecie jest słabsze stukanie, a zimą troszkę się nasila ... jako ciekawostkę podam, że moja dwumasa ma 227 tys. km bez wymiany moja ma 346 tys. i juz dala znak na wolnych obrotach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
trasek Zgłoś #20 Napisano 8 Marca 2014 Moja ma 206k i czeka ją wymiana. Jak lekko naciskam czuć drgania na pedale sprzęgła, jak na zimnym silniku odpalam auto i naciskam pedał sprzęgła i puszczam słychać głośno dźwięk dziwny (ciężko określić), jak kilka razy nacisnę - ustępuje... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach