Skocz do zawartości
Angelus

stuki na zimnym silniku w b6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam od paru dni na zimnym silniku słyszalne są stuki po dodaniu gazu jeszcze bardziej słychać. jak się rozgrzeje to stuki ustępują. stuki występują od strony rozrządu. miał ktoś podobne objawy??

proszę moderatorów o przeniesienie do odpowiedniego działu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mozliwe, ze sa to szklanki zaworowe, jezeli pukanie slychac tylko nad silnikiem, jezeli zejdziesz pod neigo i tez mocno stuka, to moga byc panewki. wystarczy zdjac dekiel i walki i bedzie sprawa jasna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym obstawiał na koniec dwumasy .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dokładnie. koniec dwumasy, miałem tak samo na zimnym silniku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może podepnę się pod temat.

Ja u siebie również słyszę dziwne stuki. Tak jakby gdzieś na jakiejś metalowej pokrywie były nakrętki lub śruby i podskakiwały obijając się o tą pokrywę - taki dziwny, trochę metaliczny dźwięk. Słyszę go już ponad pół roku i żaden mechanik, u którego byłem nie był pewien co to może być za dźwięk. Też obawiałem się o dwumasę, ale silnik chodzi równo, żadnych drgań nie wyczuwam. Może jedynie bardzo delikatne drgania pod pedałem sprzęgła po niewielkim wciśnięciu go tak na 10-20% zakresu. Przejechałem tak już ok 30k km i dźwięk, ani się nie nasila, ani nie słabnie. Czy Wy przy dwumasach mieliście podobne objawy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) .

potwierdzam z autopsji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Znam paski które na grzechoczącej dwumasie przejechały 80tyś tylko dźwięk staje się silniejszy i coraz dłużej trwa ( nie tylko jak jest zimny ale jak się też nagrzeje ) .

Jak powinna zachowywać się dwumasa kwalifikująca się do wymiany? Z tego co piszecie wnioskuję, że mogę jeszcze na niej trochę pojeździć, ale z drugiej strony nie chcę, aby samochód rozkrzaczył mi się w trasie w ciemnym lesie w środku zimy :).

Czy jeśli padnie mi całkowicie, to może mi uszkodzić inne elementy silnika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kilka lat wstecz miałem styczność z 1.9 AGR w którym koło dwumasowe było padniete i podczas odpalania auta gdy rozrusznik działa na wieniec zębaty przestawiał się wał korbowy, silnik musiał łapać pewnie lewe obroty lub coś podobnego bo strasznie w nim tłukło, szybko cofałem kluczyk i gasiłem silnik, następne uruchomienie i OK, miałem taką sytuację kilka razy, przy wymianie rozrządu zauważyłem że koło wałka rozrządu było przestawione o jeden ząbek, ustawiłem zgodnie ze znakami i gdy powtórzyła się sytuacja to szybko sprawdziłem rozrząd, było znowu przestawione, doszedłem do wniosku że to wina dwumasowego koła zamachowego, na szczęście nic więcej nie zostało uszkodzone, odczuwalnym objawem było wyczucie podczas odpalania tak jak by był żle ustawiony zapłon - kont wyprzedzenia wtrysku,

Nie słychać żadnego tłuczenia podczas gaszenia i odpalania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam to samo, tyle że po dodaniu gazu nie słychać tego, jedynie na wolnych obrotach tak do ok.1200 obrotów. jak się nagrzeje lub pochodzi z 5 min - znika. I na pewno to nie dwumasa - nie ma żadnych objawów typowych dla tego elementu, więc co??-

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Skąd twierdzenie że: nie ma żadnych objawów typowych dla tego elementu? (chodzi o dwumase). Jak byś czytał kilka tematów poruszanych na tym forum to właśnie wszyscy piszą, że jest to pierwszy objaw kończącej się dwumasy. Poza tym duuuuuużo o tym było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak byś czytał kilka tematów poruszanych na tym forum

właśnie czytałem, a to nie jest regułą, że to pierwszy objaw kończącej się dwumasy

niestety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
że to pierwszy objaw kończącej się dwumasy

zobaczymy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy stuki w moim autku niewystępują zawsze czasmi tego mie ma. a cykanie/stukot słychać od strony prawej czyli tam gdzie jest rozrząd. jak dodam gazu tak na 2 tyś to idealne to słychać byłem w serwisie z tym i stał 2 dni i usterka nie wystąpiła. ostatno przez tydzień wystąpiło to 3 razy. wkurza mnie to trochę ale jak znajde pare dni to go znów im oddam niech sie bawią myslę o dwóch rzeczach albo jest to szklanka ale bardziej bym się skłaniał iż jest napinacz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

ja jednak obstawiałbym dwumasę .... mam to samo od ponad 11 tys. km, w lecie jest słabsze stukanie, a zimą troszkę się nasila ... jako ciekawostkę podam, że moja dwumasa ma 227 tys. km bez wymiany :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I jak Angelus poradziłeś sobie z tym ? Bo mam to samo. A może ktoś już tak miał i wymieniał dwumas i czy to pomogło ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy nie podskakuje napinacz paska. To taka aluminiowa łapa, widać ją z lewej strony silnika stojąc do niego przodem, nie trzeba nic zdejmować. Jest dokładnie po prawej stronie auta. Jak się kończy i zaciera to potrafi podskakiwać na pasku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek jest w ASO i sprawdzali paski napinacze rolki i nic coś w środku tak cyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja jednak obstawiałbym dwumasę .... mam to samo od ponad 11 tys. km, w lecie jest słabsze stukanie, a zimą troszkę się nasila ... jako ciekawostkę podam, że moja dwumasa ma 227 tys. km bez wymiany :)

moja ma 346 tys. i juz dala znak na wolnych obrotach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moja ma 206k i czeka ją wymiana. Jak lekko naciskam czuć drgania na pedale sprzęgła, jak na zimnym silniku odpalam auto i naciskam pedał sprzęgła i puszczam słychać głośno dźwięk dziwny (ciężko określić), jak kilka razy nacisnę - ustępuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności