Patryk_ Zgłoś #21 Napisano 3 Stycznia 2011 Pokrętło CAL na reflektometrze służy to wyregulowania drugiego wskaźnika - na którym odczytuje się SWR, natomiast moc pokazywana jest na pierwszym wskaźniku.Zresztą jadę jutro do jakiegoś serwisu cb żeby zestroić antenę, może 'machiery' coś wymyślą. Podejrzewam jeszcze, że te zakłócenia w większości biorą się z silnika. Pokrętło CAL służy do kalibracji wskazówki :hmm, a jak reflektometr ma jeden wskaźnik ?? Wartości odczytujesz na jednej skali.Do przełączania pomiędzy SWR i mocą służy przełącznik FWD/REF Jak chcesz mieć dokładnie opisane to looknij tu http://www.cb-radio.info.pl/cb_radio_poradniki/67.html bo nie chce mi się tego pisać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saxten Zgłoś #22 Napisano 3 Stycznia 2011 Pokrętło CAL służy do kalibracji wskazówki - czyli jak nie skalibrujesz wskazówki, to odczytasz 8 Watów z ręczniaka.... nie chce mi się tego pisać - nie trzeba chcieć, trzeba rozumieć.... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #23 Napisano 3 Stycznia 2011 (edytowane) - czyli jak nie skalibrujesz wskazówki, to odczytasz 8 Watów z ręczniaka.... Jak nie wyregulujesz CAL'em to wyjdą kwiatki-ot co Naciskasz gruchę na nadawanie i regulujesz tym pokrętłem tak,aby wskazówka była równiótko na końcu skali. - nie trzeba chcieć, trzeba rozumieć.... Nie musisz się o mnie martwić jeżeli o to Ci chodzi-dosyć CB się w pracy naustawiałem Z resztą nadal ustawiam... Pzdr. Edytowane 3 Stycznia 2011 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saxten Zgłoś #24 Napisano 3 Stycznia 2011 Z resztą nadal ustawiam... - to ustawiaj dalej. Jak udzielasz porad, to nie odnoś się w kontekście jednej wypowiedzi, ale do całego wątku. Bo jak nie to wyjdą kwiatki-ot co vy 73 ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
m@jk Zgłoś #25 Napisano 3 Stycznia 2011 Panowie ja mam taką SWR'kę: Jak się kręci potencjometrem kalibruje się prawy wskaźnika, a moc się odczytuje z lewego bez względu na to co pokazuje prawy wskaźnik (nie ważne czy jest skalibrowany czy nie). Jakieś pojęcie o strojeniu anten mam, już kilka wcześniej sobie zestroiłem. Chciałbym się podpiąć z zasilaniem bezpośrednio pod akumulator, ale dopóki nie zrobi się ciepło nie mam szans na takie roboty we własnym zakresie niestety, zostaje mi więc tylko zapalniczka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saxten Zgłoś #26 Napisano 3 Stycznia 2011 Kalibrujesz miernik w pozycji FWD (fala padająca). Wskazówka na pozycję SET. Po przełączeniu na REF (fala odbita) -odczytujesz na lewym moc, na prawym SWR. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #27 Napisano 4 Stycznia 2011 (edytowane) a jak reflektometr ma jeden wskaźnik ?? Ten reflektometr, którego fotkę wstawiłeś nie ma możliwości pomiaru mocy. Mam miarkę z jedną wskazówką, ale do pomiaru mocy potencjometr ma zaskok z napisem PWR, ew. niektóre mają przełączniki SWR-PWR. Wtedy można odczytać moc w watach. To ze zdjęcia jest tylko do sprawdzenia SWR. Edytowane 4 Stycznia 2011 przez pszemek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saxten Zgłoś #28 Napisano 4 Stycznia 2011 Ten reflektometr, którego fotkę wstawiłeś nie ma możliwości pomiaru mocy. - wstawiłem jako fotkę poglądową... Teraz OK ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #29 Napisano 4 Stycznia 2011 Ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #30 Napisano 4 Stycznia 2011 (edytowane) Odpuszczam temat Zostaję przy swoim. Chodziło mi o to,że włączasz kalibracje czyli fwd-naciskasz nadawanie w radiu i ustawiasz potencjometrem CAL strzałkę na koncu skali potem przełączasz na ref i odczytujesz swr Edytowane 4 Stycznia 2011 przez Patryk_ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #31 Napisano 8 Lutego 2011 Podpinam się pod temat. Alan 48 Plus + Lemm Eagle AT 1000 - problem : bardzo wysoki SWR ok 5 !! Antena jest zamontowana na masce w Sprinterze.Wcześniej nie miałem problemu ze zestrojeniem tego zestawu,tyle ,że na uchwycie z ocynku na kabinie ciężarówki.Gdzieś słyszałem kiedyś ,że w strojeniu tej anteny (uzyskaniu niskiego SWR) pomaga wyciągnięcie jakiegoś bolca zwierającego z cewki.Szczerze nie wiem jak się za to zabrać ,żeby czegoś nie sknocić a do fachowców nie mam czasu jeździć tygodniu.Będę wdzięczny za rady Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
saxten Zgłoś #32 Napisano 8 Lutego 2011 Będę wdzięczny za rady Trudno cokolwiek zdiagnozować nie widząc sposobu montażu anteny. Zobacz tu: http://picasaweb.google.com/KShutov/20091118Lemm2001TurboUpgrade# Z czasem połączenia będą się utleniać i trzeba wszystko poprawić. Żadnych bolców nie szukaj, bo jak już jest cewka w antenie, to ma być - bo tak ją zaprojektowano. Tak jak "Saszka" zrobił - posprawdzaj połączenia - powinno pomóc... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemek Zgłoś #33 Napisano 9 Lutego 2011 Tak wysoki SWR nie jest kwestią złego dostrojenia, na bank gdzieś nie ma kontaktu. Trzeba "przedzwonić" przewód i sprawdzić antenę tak jak pisał saxten. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #34 Napisano 9 Lutego 2011 Trudno cokolwiek zdiagnozować nie widząc sposobu montażu anteny Antena jest prawidłowo zamontowana posprawdzaj połączenia Tak zrobię bo to najlogiczniejsze Dziękuje Panowie Saxten i Pszemek za radę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Leonisko Zgłoś #35 Napisano 9 Lutego 2011 Alan 48 Plus + Lemm Eagle AT 1000 - problem : bardzo wysoki SWR ok 5 !!Antena jest zamontowana na masce w Sprinterze.Wcześniej nie miałem problemu ze zestrojeniem tego zestawu,tyle ,że na uchwycie z ocynku na kabinie ciężarówki. Ja obstawiam brak masy i od tego bym zaczął poszukiwania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Patryk_ Zgłoś #36 Napisano 9 Lutego 2011 Ja obstawiam brak masy i od tego bym zaczął poszukiwania. Dokładnie-brak masy,powodem tak wysokiego SWR'a może także być uszkodzona cewka. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #37 Napisano 12 Lutego 2011 Miałem taką antenę i potwierdzam, sprawdź masę jak i "wyczyść" wszystkie połączenia szczególnie przy antenie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mieszkoc Zgłoś #38 Napisano 13 Lutego 2011 Połączenia mam "czyste" bo były w takim stanie przez rudą ,że musiałem je powymieniać Muszę w takim razie za mase się zabrać... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach