Jump to content
1marko

jak sprawdzić sprzegło alternatora

Recommended Posts

wiec uszkodzenie napinacza można wykluczyć/? dziś tez zauwazylem ,ze jak zgasze motor to alternator od razu prawie staje a chyba powinien chwile chodzic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Może ktoś z Was mi doradzi.

Mam passata b5 z silnikiem 1.8 20v ARG z 99 r. i wydaje mi się że rolka alternatora w moim pasku niewłaściwa a mianowicie jest cała plastikowa, podobna to tych z silnika TDI AFN.

 

Nie wydaje mi się żeby miała jakieś sprzęgiełko.

Nie wiem czy tak powinno być? Czy może ktoś wcześniej włożył jakiś zamiennik? Czy powinienem to zmieniać?

Czy coś może się stać? Jestem obecnie za granicą. W grudniu mogę dopiero podjechać do mechanika.

 

Napinacz paska wielorolkowego troszkę podskakuję, i przy skręcie kierownicą na maxa lekko coś zawyje.

 

Proszę o pomoc.

Edited by ratoschlaff

Share this post


Link to post
Share on other sites
Benzyny chyba bardzo rzadko miały sprzęgła...

 

rzadko? czyli czasem były? a od czego mogło to zależeć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobiście nie widziałem w benzynie, ale nie zapewniam, że nie było...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam czy uszkodzone sprzęgło alternatora może dawać oznaki w takiej sytuacji

 

 

przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu na 2-3 biegu zapala się kontrolka ładowania potem się wyłącza ,

 

przy wyłączeniu auta alternator zatrzymuje się razem z silnikiem pasek nie kręci się dalej jak to ktoś pisał że tak niby powinno być ,

 

w alternatorze wymieniony regulator napięcia - rolka sprzęgiełko wymienione było 3 lata temu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może dawać takie oznaki. Sprawdź czy wirnik również zatrzymuje się na sztywno z paskiem. Nie powinien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wygląda to tak po zgaszeniu może zrobi wirnik z 1 lub 1,5 obrotu i szybko staje dęba nie kręci się tak jak np. wentylator z wisko na chłodnicy

 

mam teraz wyjazd wakacyjny w piątek i nie wiem co robić bo altek jak mi robili parę dni temu dokładnie podobno cały sprawdzili , a może napinacz jest słaby i przy mocnym wciśnięciu gazu pasek się uślizguje ? no ale w sumie żeby go poluzować jak zdejmowałem pasek musiałem klucz przez przedłużkę naciągnąć żeby popuścił więc chyba dobrze trzyma , starym sposobem jeszcze pasek mogę obrócić o 90 stopni bez problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sprzęgło działa jak powinno. CIekawe jakie obciążenie altka widzi komp w chwili gdy zaświeca się kontrolka... Aczkolwiek ja bym reklamował skoro robili. Napinacz bym wykluczył bo wtedy szybciej wspomaganie by klękło...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a w którym miejscu w vcdsie mogę sprawdzić stan ładowania czy ogólnie alternator ? podłączył bym i skontrolował sytuację mam akurat PL wersję w domu

Share this post


Link to post
Share on other sites

15 albo 16 blok pomiarowy w kategorii silnik w vag com 311.2 jest tam obciążenie alternatora jak i ładowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem. Passat B5 1,9 TDi AVB. Znika ładowanie, objawy jak na filmiku. Wymieniony regulator napięcia ze szczotkami, podmieniona na drugą rolka alternatora w końcu cały alternator ale bez zmian, co ciekawe na chwilę obecną pomogło odpięcie na chwilę przewodu z alternatora na pracującym silniku auto zrobiło 1000 km i problem powrócił

https://www.dropbox.com/s/mzht5x54tw5t2rf/2016-05-04%2015.35.23.mp4?dl=0

 

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Odogrzewam żeby nie tworzyć nowego tematu. Czy to objaw sprzęgiełka alternatora?

Edited by KubaS1888

Share this post


Link to post
Share on other sites
20 minut temu, KubaS1888 napisał:

Witam. Odogrzewam żeby nie tworzyć nowego tematu. Czy to objaw sprzęgiełka alternatora?

Kolego, chyba kilka dni temu pytałeś o to samo w innym dziale!! Czytałeś podpowiedzi?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje. Wrzucałem juz raz posta w temacie o wspomaganiu. Komentarze przeczytane. Pójdzie do wymiany napewno pasek i pewnie sprzęgiełko bo jeżdżę paskiem 7lat i w tym czasie nie było ruszane. W ciemno pompy ruszał nie będę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy