marcin6622 Zgłoś #21 Napisano 12 Listopada 2014 wiec uszkodzenie napinacza można wykluczyć/? dziś tez zauwazylem ,ze jak zgasze motor to alternator od razu prawie staje a chyba powinien chwile chodzic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ratoschlaff Zgłoś #22 Napisano 26 Listopada 2014 (edytowane) Witam. Może ktoś z Was mi doradzi. Mam passata b5 z silnikiem 1.8 20v ARG z 99 r. i wydaje mi się że rolka alternatora w moim pasku niewłaściwa a mianowicie jest cała plastikowa, podobna to tych z silnika TDI AFN. Nie wydaje mi się żeby miała jakieś sprzęgiełko. Nie wiem czy tak powinno być? Czy może ktoś wcześniej włożył jakiś zamiennik? Czy powinienem to zmieniać? Czy coś może się stać? Jestem obecnie za granicą. W grudniu mogę dopiero podjechać do mechanika. Napinacz paska wielorolkowego troszkę podskakuję, i przy skręcie kierownicą na maxa lekko coś zawyje. Proszę o pomoc. Edytowane 26 Listopada 2014 przez ratoschlaff Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #23 Napisano 27 Listopada 2014 Benzyny chyba bardzo rzadko miały sprzęgła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ratoschlaff Zgłoś #24 Napisano 27 Listopada 2014 Benzyny chyba bardzo rzadko miały sprzęgła... rzadko? czyli czasem były? a od czego mogło to zależeć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #25 Napisano 27 Listopada 2014 Osobiście nie widziałem w benzynie, ale nie zapewniam, że nie było... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #26 Napisano 29 Sierpnia 2015 Witam czy uszkodzone sprzęgło alternatora może dawać oznaki w takiej sytuacji przy gwałtownym wciśnięciu pedału gazu na 2-3 biegu zapala się kontrolka ładowania potem się wyłącza , przy wyłączeniu auta alternator zatrzymuje się razem z silnikiem pasek nie kręci się dalej jak to ktoś pisał że tak niby powinno być , w alternatorze wymieniony regulator napięcia - rolka sprzęgiełko wymienione było 3 lata temu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #27 Napisano 30 Sierpnia 2015 Może dawać takie oznaki. Sprawdź czy wirnik również zatrzymuje się na sztywno z paskiem. Nie powinien. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #28 Napisano 30 Sierpnia 2015 wygląda to tak po zgaszeniu może zrobi wirnik z 1 lub 1,5 obrotu i szybko staje dęba nie kręci się tak jak np. wentylator z wisko na chłodnicy mam teraz wyjazd wakacyjny w piątek i nie wiem co robić bo altek jak mi robili parę dni temu dokładnie podobno cały sprawdzili , a może napinacz jest słaby i przy mocnym wciśnięciu gazu pasek się uślizguje ? no ale w sumie żeby go poluzować jak zdejmowałem pasek musiałem klucz przez przedłużkę naciągnąć żeby popuścił więc chyba dobrze trzyma , starym sposobem jeszcze pasek mogę obrócić o 90 stopni bez problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
polonez15 Zgłoś #29 Napisano 30 Sierpnia 2015 No to sprzęgło działa jak powinno. CIekawe jakie obciążenie altka widzi komp w chwili gdy zaświeca się kontrolka... Aczkolwiek ja bym reklamował skoro robili. Napinacz bym wykluczył bo wtedy szybciej wspomaganie by klękło... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
falla_x Zgłoś #30 Napisano 30 Sierpnia 2015 a w którym miejscu w vcdsie mogę sprawdzić stan ładowania czy ogólnie alternator ? podłączył bym i skontrolował sytuację mam akurat PL wersję w domu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dev14 Zgłoś #31 Napisano 30 Sierpnia 2015 15 albo 16 blok pomiarowy w kategorii silnik w vag com 311.2 jest tam obciążenie alternatora jak i ładowanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bogu1009 Zgłoś #32 Napisano 26 Czerwca 2016 Panowie może ktoś z Was spotkał się z takim przypadkiem. Passat B5 1,9 TDi AVB. Znika ładowanie, objawy jak na filmiku. Wymieniony regulator napięcia ze szczotkami, podmieniona na drugą rolka alternatora w końcu cały alternator ale bez zmian, co ciekawe na chwilę obecną pomogło odpięcie na chwilę przewodu z alternatora na pracującym silniku auto zrobiło 1000 km i problem powrócił https://www.dropbox.com/s/mzht5x54tw5t2rf/2016-05-04%2015.35.23.mp4?dl=0 Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KubaS1888 Zgłoś #33 Napisano 17 Marca 2019 (edytowane) Witam. Odogrzewam żeby nie tworzyć nowego tematu. Czy to objaw sprzęgiełka alternatora? 20190314_073653.mp4 Edytowane 17 Marca 2019 przez KubaS1888 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mazigt1 Zgłoś #34 Napisano 17 Marca 2019 20 minut temu, KubaS1888 napisał: Witam. Odogrzewam żeby nie tworzyć nowego tematu. Czy to objaw sprzęgiełka alternatora? 20190314_073653.mp4 Kolego, chyba kilka dni temu pytałeś o to samo w innym dziale!! Czytałeś podpowiedzi? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KubaS1888 Zgłoś #35 Napisano 18 Marca 2019 Masz racje. Wrzucałem juz raz posta w temacie o wspomaganiu. Komentarze przeczytane. Pójdzie do wymiany napewno pasek i pewnie sprzęgiełko bo jeżdżę paskiem 7lat i w tym czasie nie było ruszane. W ciemno pompy ruszał nie będę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach