Skocz do zawartości
kzarczyn

Coś huczy przy skręcie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

W czasie jazdy na skręconych kołach coś mi huczy, tak jakby w okolicy lewego przedniego koła.

Tak jakby opona o coś obcierała - taki dźwięk.

Nie jest to łożysko bo im się szybciej jedzie to huk się nie wzmaga.

Najlepiej słychać przy małych prędkościach.

Nie wiem dlaczego ale przy włączonym radiu ewidentnie to słychać, a jak się wyłączy radio i jest cisza to prawie nie słychać.

Tak jakby dźwięk się po karoserii przenosił.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziwne masz objawy w swoim samochodzie. Na początek zdejmij koło i sprawdź czy np. sprężyna amortyzatora jest cała i osłona przegubu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

i tak na wszelki wypadek sprawdz stan plynu od wspomagania :) bo z tym cos moze byc :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystko i nie widać przyczyny.

Przy dużych prędkościach nic nie słychać, ładnie się prowadzi nie ma luzów.

Wygląda mi na to że lewy przegub przy skręcie w prawo huczał.

Założyłem go prawie rok temu, tylko że był to jakiś zamiennik.

Czy padający przegub może objawiać się huczeniem, a nie klikaniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze jakis magik ustawiał zbieżność i końcówka drążka trze w felge:) zobacz mi kiedys tak ustawili:P

 

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

a z tym radiem to nie wiem, być moze jakis przewód gdzies masuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś obcierała taka blacha która osłania tarcze hamulcową od strony silnika. Wystarczyło ja minimalnie podgiąć. A tarła o felge chyba właśnie podczas skręcania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A moze jakis magik ustawiał zbieżność i końcówka drążka trze w felge:) zobacz mi kiedys tak ustawili:P

 

---------- Post added at 20:58 ---------- Previous post was at 20:56 ----------

 

a z tym radiem to nie wiem, być moze jakis przewód gdzies masuje

jak koncowka drazka moze trzec o felge ???

 

sprawdz nadkole moze jest luzne i ociera o kolo > sprawdz blachy ktore sa w zaciskach i trzymaja klocki moze sa luzne i sie wysunely i ocieraja o kolo sprawdz oslony metalowe tarczy i czy masz poziom plynu wspomagania bo jak kola dasz na maksa pompa bedzie wyc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam jak mają nasze paski ale są auta w których końcówki są prawe i lewe - można założyć na odwrót i przy pełnym skręcie będzie ci tarło o felgę (sam tak kiedyś założyłem w maluchu - tam były krótkie i długie- długie na zewnątrz by nie obcierało felgi)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystko w okolicy kół i było OK.

Zauważyłem że na podniesionym samochodzie lewe koło ma minimalne luzy na piaście.

Dokręciłem nakrętkę przegubu (o dziwo o ćwierć obrotu) i luzy zniknęły.

Przestało też huczeć na zakrętach. Teraz huczy cały czas, i m szybciej się jedzie tym głośniej.

Czyli mam lewe łożysko do wymiany.

 

A teraz ankieta, co mogło być przyczyną?

1. Nakrętka przegubu była słabo dokręcona i spowodowało to zużycie się łożyska?

2. Łożysko padając spowodowało odkręcenie się nakrętki?

3. Łożysko tak bardzo się wypracowało że powstał luz pozwalający dokręcić nakrętkę?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
2. Łożysko padając spowodowało odkręcenie się nakrętki?

 

Stawiam na to, jako najbardziej prawdopodobne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ankieta, hah wybieram 4 ,

 

a Piotr ma racje wyżej, łożysko padło i spowodowało luz, i nakretka udało sie dokrecic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
co mogło być przyczyną?

To..

Wygląda mi na to że lewy przegub przy skręcie w prawo huczał.

Założyłem go prawie rok temu

Nie dokreciłeś piasty i łozysko szlag trafił, tą środkowa śrubę dokręca sie wiekszym momentem niz śruby koła...potocznie "na chama".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli metrowa rurka to za mało to czym to niby dokręcać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dynamometr nastawiony na 300 Nm i wtedy jest pewność że jest OK. Bo jeśli dokręci się je zbyt mocno to też może je szlag trafić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jak koncowka drazka moze trzec o felge ???

 

sprawdz nadkole moze jest luzne i ociera o kolo > sprawdz blachy ktore sa w zaciskach i trzymaja klocki moze sa luzne i sie wysunely i ocieraja o kolo sprawdz oslony metalowe tarczy i czy masz poziom plynu wspomagania bo jak kola dasz na maksa pompa bedzie wyc

jak koncowka drazka moze trzec o felge ???
Jeżeli koncowki sa profilowane na lewa i prawa to jak je ktos stronami zamieni to moze trzec

 

---------- Post added at 22:47 ---------- Previous post was at 22:44 ----------

 

Stawiam na to, jako najbardziej prawdopodobne.
Wymieniaj łozysko i sie nie krempój. Jak miales niedokrecona nakretke mozlwe uszkodzenie rowniez piasty

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Byłem z paskiem u mechaniora i wymienił mi łożysko (SKF) i piastę.

Tylko że teraz to huczy głośniej i cały czas.

W poniedziałek jadę z reklamacją.

Czy jest możliwe aby nowe łożysko było walnięte?

Ewentualnie co można spieprzyć przy wymianie łożyska aby huczało?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj przełożyć koła lewe na prawą prawe na lewą strone.

Ja z powodu opony, wymieniłem prawie całe zawieszenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wygląda mi na to że lewy przegub przy skręcie w prawo huczał.

Założyłem go prawie rok temu, tylko że był to jakiś zamiennik.

Czy padający przegub może objawiać się huczeniem, a nie klikaniem?

- może huczeć , a ile zrobiłeś na tym przegubie , zakładałeś sam czy ktoś ?, może ktoś był mało ostrożny i przy montażu dostał się piach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przegub wymieniałem sam, nawet ziarenko piasku mi się nie dostało.

Łożysko wymieniłem bo pojawił mi się odgłos tarcia metalu o metal.

Po wymianie łożyska huczy cały czas tylko głośniej, nie jestem pewien czy to samo.

W trasie przy większych prędkościach silnik zagłusza to huczenie.

Zostawiłbym to i poczekałbym aż coś się samo rozpadnie, ale nie chcę jakiegoś drzewa zaliczyć jak mi się łożysko zblokuje.

Mechanik jest sprawdzony, zna się na rzeczy. Tylko że trzeba mu powiedzieć co wymienić bo sam to by po kolei wymieniał a koszty rosną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze dokręciłeś nakrętkę piasty?,siła jej dokręcenia to coś około 300Nm a np. śruby koła dokręca sie siłą90 Nm.

Klocki hamulcowe są w zadowalającym stanie?

A najlepiej to lewarkiem do góry , klocek pod podłogę,wrzucasz dwójkę i lokalizujesz co hałasuje ....może tylko osłona o coś przyciera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności