Skocz do zawartości
DAMIAN_VWTURBO

Śruby łączące kolektor z turbiną.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mój problem polega na tym że po wymianie turbiny na nową średnio co ok 300-400km odkręcają mi się te trzy śruby które mocują turbo z kolektorem,dodam że śruby były dane nowe.Wyczuwalny jest też spadek mocy po tym jak śruby się poluzują. Czy ktoś miał może już taki przypadek i co z tym można zrobić bo na dzień dzisiejszy jak są poluzowane to zawsze z rana dokręcam je na zimnym silniku. Passat 1.8T Variant 99r AEB.

DSC_7092.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze tak podkładki sprezynujace załozyc to cos pomoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo :/ Klej odpada ze względu na wysoką temperaturę. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
małe smarknięcie z migomatu :)

Smyknac migomatem to se mozesz zeby kiepa odpalic....

 

Kolego do tego cely sluza specjalne kleje do gwintow ktorych uzywa sie do kolektorow I wydechow.

Bron boze nie spawaj lub nie dawaj podkladek sprezynujacych bo sie zdziwisz co sie stanie.

 

Sa jeszcze specjalne nakretki do kolektorow. W dobrym sklepie (nie inter cars bron boze) beda wiedzieli o co chodzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nakrętek nie potrzebuję ,bo tutaj przechodzi śruba która wkręca się w turbo. W dokumentacji mam napisane, aby tą śrubę dokręcać momentem 35Nm (tak dokręciłem). Czy coś się stanie jeżeli dokręcę trochę większą siłą np 45-50Nm?? Z jaką siłą w ogóle dokręcacie takie śruby przy turbo? Stare turbo dokręcałem dużą grzechotką ile dało się i zastanawiam się czy popękana muszla była od tego dokręcania czy wada fabryczna tych turbin( z tego co czytałem).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nakrętek nie potrzebuję ,bo tutaj przechodzi śruba która wkręca się w turbo. W dokumentacji mam napisane, aby tą śrubę dokręcać momentem 35Nm (tak dokręciłem). Czy coś się stanie jeżeli dokręcę trochę większą siłą np 45-50Nm?? Z jaką siłą w ogóle dokręcacie takie śruby przy turbo? Stare turbo dokręcałem dużą grzechotką ile dało się i zastanawiam się czy popękana muszla była od tego dokręcania czy wada fabryczna tych turbin( z tego co czytałem).
Siemka ja miałem podobny problem z tymi śrubami:padaka ,ponieważ mam ten sam silnik co ty kolego zastosowałem jeden z produktów LOCKAITA do blokowania gwintów i powiem ci,że pomogło.Spróbuj co ci szkodzi:zecoPowodzenia:gwizdze:bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
...zastosowałem jeden z produktów LOCKAITA do blokowania gwintów i powiem ci,że pomogło.Spróbuj co ci szkodzi:zecoPowodzenia:gwizdze:bry2

 

Czyli zastosowałeś zwykły klej loctite, który jest niby nie jest odporny na wysokie temperatury ??

 

Na razie znalazłem na +230 stopni http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+620-50ml+(mocowanie+części+współosiowych)+(IDH.246662)_t836.htm , ale przecież to dużo za mało.

 

A co z tą siłą dokręcania ? :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wydaje ci ,że będzie za słaby to wpisz GOOGLACH kleje do metalu wysokotemperaturowe,tam znajdziesz pełną ofertę ,która ciebie zadowoli:ok:cool:ziomalpowodzenia w naprawie////////////

 

---------- Dodano o 22:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:45 ----------

 

Zapomniałem dopisać o dokręcaniu do oporu a później pół obrotu i będzie :kciuk powodzenia:bry2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie przesadz. 35nm ci stayknie (o ile juz nie ukrecisz gwintu przy 30nm). Sprzeglo sie dokreca z sila 25nm I powyzej tego juz sie gwint w dwumasie rwie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kolego nie przesadz. 35nm ci stayknie (o ile juz nie ukrecisz gwintu przy 30nm). Sprzeglo sie dokreca z sila 25nm I powyzej tego juz sie gwint w dwumasie rwie;)

Kokego 35nm to nie jest sporo. Tam chyba trzeba uzyc nieco wiekszej siły. Co mowi na ten temat wujek google, jaki moment dojrecania tych trzech śrub iraz srub kolektora? Swoja droga ja co tydzień musze dokrecac. W aucie wstawiono nowe turbo lecz zostawili stare sruby. Mam tez problem z szarpaniem i z mułem oraz dziwny dzwiek podczas obciazenia. Jak poluzowane byly ostro te sruby to az piszczalo podczas przyspieszania. Do tego spalanie. Czy tu tylko oryginaly? Jak je dokrecic czym zabezpieczyc? Podejrzewam tez uszczelke bo jak tak to poluzowane bylo pewnie odksztalcila sie. Da rade wymuenuc taka uszczelke bez zdejmiwania turbiny? Mize da rade odkrecic sam kolektor bez zdjecia turbo i potem znowy wpasowac czy konieczny demontaz turbo. Chce id razu wymienic uszczelke kolektora i przyjrzec mu sie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności