DAMIAN_VWTURBO Zgłoś #1 Napisano 13 Września 2010 Witam mój problem polega na tym że po wymianie turbiny na nową średnio co ok 300-400km odkręcają mi się te trzy śruby które mocują turbo z kolektorem,dodam że śruby były dane nowe.Wyczuwalny jest też spadek mocy po tym jak śruby się poluzują. Czy ktoś miał może już taki przypadek i co z tym można zrobić bo na dzień dzisiejszy jak są poluzowane to zawsze z rana dokręcam je na zimnym silniku. Passat 1.8T Variant 99r AEB. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin09 Zgłoś #2 Napisano 13 Września 2010 A moze tak podkładki sprezynujace załozyc to cos pomoze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #3 Napisano 13 Września 2010 Albo moze cos takiego http://www.eriks.co.uk/threadlock/eriks.asp?title=Loctite-248-Threadlock-Adhesive&pageid=871 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #4 Napisano 10 Października 2013 U mnie jest to samo Klej odpada ze względu na wysoką temperaturę. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #5 Napisano 10 Października 2013 małe smarknięcie z migomatu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #6 Napisano 10 Października 2013 małe smarknięcie z migomatu Smyknac migomatem to se mozesz zeby kiepa odpalic.... Kolego do tego cely sluza specjalne kleje do gwintow ktorych uzywa sie do kolektorow I wydechow. Bron boze nie spawaj lub nie dawaj podkladek sprezynujacych bo sie zdziwisz co sie stanie. Sa jeszcze specjalne nakretki do kolektorow. W dobrym sklepie (nie inter cars bron boze) beda wiedzieli o co chodzi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 11 Października 2013 Nakrętek nie potrzebuję ,bo tutaj przechodzi śruba która wkręca się w turbo. W dokumentacji mam napisane, aby tą śrubę dokręcać momentem 35Nm (tak dokręciłem). Czy coś się stanie jeżeli dokręcę trochę większą siłą np 45-50Nm?? Z jaką siłą w ogóle dokręcacie takie śruby przy turbo? Stare turbo dokręcałem dużą grzechotką ile dało się i zastanawiam się czy popękana muszla była od tego dokręcania czy wada fabryczna tych turbin( z tego co czytałem). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #8 Napisano 11 Października 2013 Nakrętek nie potrzebuję ,bo tutaj przechodzi śruba która wkręca się w turbo. W dokumentacji mam napisane, aby tą śrubę dokręcać momentem 35Nm (tak dokręciłem). Czy coś się stanie jeżeli dokręcę trochę większą siłą np 45-50Nm?? Z jaką siłą w ogóle dokręcacie takie śruby przy turbo? Stare turbo dokręcałem dużą grzechotką ile dało się i zastanawiam się czy popękana muszla była od tego dokręcania czy wada fabryczna tych turbin( z tego co czytałem).Siemka ja miałem podobny problem z tymi śrubami:padaka ,ponieważ mam ten sam silnik co ty kolego zastosowałem jeden z produktów LOCKAITA do blokowania gwintów i powiem ci,że pomogło.Spróbuj co ci szkodzi:zecoPowodzenia:gwizdze:bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 12 Października 2013 ...zastosowałem jeden z produktów LOCKAITA do blokowania gwintów i powiem ci,że pomogło.Spróbuj co ci szkodzi:zecoPowodzenia:gwizdze:bry2 Czyli zastosowałeś zwykły klej loctite, który jest niby nie jest odporny na wysokie temperatury ?? Na razie znalazłem na +230 stopni http://www.loctite-kleje.pl/Loctite+620-50ml+(mocowanie+części+współosiowych)+(IDH.246662)_t836.htm , ale przecież to dużo za mało. A co z tą siłą dokręcania ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #10 Napisano 12 Października 2013 Jeśli wydaje ci ,że będzie za słaby to wpisz GOOGLACH kleje do metalu wysokotemperaturowe,tam znajdziesz pełną ofertę ,która ciebie zadowoli:ok:cool:ziomalpowodzenia w naprawie//////////// ---------- Dodano o 22:48 ---------- Poprzednia wiadomość o 22:45 ---------- Zapomniałem dopisać o dokręcaniu do oporu a później pół obrotu i będzie :kciuk powodzenia:bry2 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Lenin Zgłoś #11 Napisano 13 Października 2013 Kolego nie przesadz. 35nm ci stayknie (o ile juz nie ukrecisz gwintu przy 30nm). Sprzeglo sie dokreca z sila 25nm I powyzej tego juz sie gwint w dwumasie rwie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lukaszLDZ Zgłoś #12 Napisano 15 Października 2016 Kolego nie przesadz. 35nm ci stayknie (o ile juz nie ukrecisz gwintu przy 30nm). Sprzeglo sie dokreca z sila 25nm I powyzej tego juz sie gwint w dwumasie rwie;) Kokego 35nm to nie jest sporo. Tam chyba trzeba uzyc nieco wiekszej siły. Co mowi na ten temat wujek google, jaki moment dojrecania tych trzech śrub iraz srub kolektora? Swoja droga ja co tydzień musze dokrecac. W aucie wstawiono nowe turbo lecz zostawili stare sruby. Mam tez problem z szarpaniem i z mułem oraz dziwny dzwiek podczas obciazenia. Jak poluzowane byly ostro te sruby to az piszczalo podczas przyspieszania. Do tego spalanie. Czy tu tylko oryginaly? Jak je dokrecic czym zabezpieczyc? Podejrzewam tez uszczelke bo jak tak to poluzowane bylo pewnie odksztalcila sie. Da rade wymuenuc taka uszczelke bez zdejmiwania turbiny? Mize da rade odkrecic sam kolektor bez zdjecia turbo i potem znowy wpasowac czy konieczny demontaz turbo. Chce id razu wymienic uszczelke kolektora i przyjrzec mu sie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach