Skocz do zawartości
PeterX

wibracje od ok. 120 km/h

Rekomendowane odpowiedzi

Rozpedzilem nawet bez kola. I nawet wtedy wszystko wibruje... przypomne ze polosie z przegubami wynienione.

 

Nowe ... nie zawsze znaczy sprawne - ale do rzeczy.

Jak zawieszenie wisi bo auto podniesione to przeguby pracują w nienaturalnym położeniu. Podeprzyj auto od zwrotnicę, rozpędź i ... szukaj wibracji. Przydał by Ci się stetoskop żeby ustalić źródło wibracji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zadziwiające jest to, że ta przypadłość pojawia się w zarówno w dieslach jak i benzyniakach. Na zdrowy rozsądek skrzynie odpadają bo są inne. Przeguby wewnętrzne (na które osobiście obstawiałem) odpadają , półosie, koła też. Zaczynam się zastanawiać czy to nie jest błąd konstrukcyjny zawieszenia np. wahacza, który w określonych warunkach wpada w rezonans.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W moim B6 przyczyną drgań przy 120 km/h była wywalona poduszka skrzyni biegów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W moim B6 przyczyną drgań przy 120 km/h była wywalona poduszka skrzyni biegów.

 

Poduszkę wymieniłem na nowa. Efekt? Nie ma odgłosu trzepotania, wibracje pozostały. Nie mam pojęcia co robić z tym fantem. Ostatnio chodzi mi po głowie wymiana poduszek amortyzatorow a może i samych amorów - tylko nie wiem jak sprawdzić czy są wybite, uszkodzone.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Nowe ... nie zawsze znaczy sprawne - ale do rzeczy.

Jak zawieszenie wisi bo auto podniesione to przeguby pracują w nienaturalnym położeniu. Podeprzyj auto od zwrotnicę, rozpędź i ... szukaj wibracji. Przydał by Ci się stetoskop żeby ustalić źródło wibracji...

 

Jakiś czas temu rzeczywiście sprawdzałem wibracje na podnośniku zmieniając przy tym obciążenie, czyli do facto pochylenie przegubów. Jeśli dobrze pamietam to w zależności od ułożenia/obciążenia drgania się zmieniały. Nie wiem tylko co z tego, skoro w naturalnym ułożenia wibracje są. Jakieś pomysły?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chłopie masz samochód z 2009 roku czyli 7 letni. Naprawdę jesteś do niego tak przywiązany że wymienisz połowę części żeby Cię zadowalał?

Lubię jeździć w pełni sprawnym autem ale takie postepowanie to tylko prezent dla następnego kupca - no chyba że to jest twoja babcia :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie miałem taki sam problem,

Przy rozpędzaniu auta najpierw przy 75-80 i pozniej przy ok 120km/h tak jakby trzepotalo przodem tak jakby kola były nie wyważone, sprawdziłem 3 różne typy i rozmiary kół wszedzie to samo dopiero pomogła wymiana przegubów wewnętrznych, skrzynia dsg 2.0 tdi 340tys km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Chłopie masz samochód z 2009 roku czyli 7 letni. Naprawdę jesteś do niego tak przywiązany że wymienisz połowę części żeby Cię zadowalał?

Lubię jeździć w pełni sprawnym autem ale takie postepowanie to tylko prezent dla następnego kupca - no chyba że to jest twoja babcia :)

To forum służy do dzielenia się informacjami i pomocy innym użytkownikom. Opinie światopoglądowe to chyba inny adres był... Mamy coś do powiedzenia w temacie - piszemy. Nie mamy nic w zanadrzu - milczenie jest złotem

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tak miałem tylko z letnimi conti sport a nokiany zimowe idealnie gładziutko ale ... sprawdziłem ciśnienie w conti miałem wszystkie 3.0 po wyjeździe na wakacje nie zmniejszyłem ciśnienia , w nokianach miałem 2,6 a jak w conti zrobiłem 2,6 problem zniknął nie wibrują może ciuteńkę przy przejściu przez 130km/h -ale to może być moje doszukiwanie się dziury w całym .

ogólnie opony to delikatny problem bo łatwo je popsuć szczególnie w mieście ,wystarczy że zerwie przyczepność na jednym z kół i może bić w tym miejscu , pęknięte druty i wzmocnienia w oponie na dziurach to też normalne uszkodzenia na wyważarce nie do zdiagnozowania

z doświadczenia : źle wyważona opona ujawnia bicie w przedziale 95- 105 km/h , wyząbkowana do 40km/h -

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

pytanie do Peterx czy rozwiazales problem bo mam ten sam problem, wymienione wszystko co mozna bylo i nadal jest tupanie pod podlogą ale w przedziale predkosci 40 -60 km/h. Chyba ze któryś z szanownych kolegów rozwiązał problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem w poście z marca, u mnie to była sprawa opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sorki ale juz od tych wszystkich tematow gdzies umknela mi ta odpowiedz. Natomiast ja mam nowe opony piloty 4 i raczej odpadaja. Gdzies na forum czytalem ze moze to byc tez przyczyna magla, ale nie mam zadnego luzu. Chyba ze takie objawy daje uszkodzony magiel. Sam nie wiem co tam moze byc nie tak. Mechaniory mowia ze to moze byc tez wina silnika padaly rozne pomysly a to korbowod lozyska korbowodu itp. Skrzynia odpada bo po remoncie. Moze ktos rozwiazal ten problem. Pozostaje szukac dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzales zaciski hamulcowe(sam tłoczek?)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam tak ze mam drgania na kierownicy powyżej 90 km do 160 ... Zawieszenie tył przód wymienione przed chwilą opony i Felgi sprawdzone dwa razy i wszystko ok . Szlak mnie trafia... Został magiel albo przeguby wewnętrzne może mają za sucho

 

Wysłane z mojego LG-H815 przy użyciu Tapatalka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zaciskow nie sprawdzalem, natomiast nie bardzo rozumiem co moze miec wspolnego zacisk do tupania walenia pod podloga. Takie wlasnie efekty czuc podczas jazdy.Zauwazylem ze to sie dzieje nieraz od pierwszego startu a wiekszosci po przejechaniu okolo 15- 20 km a nawet wczesniej. Przeguby tez sa nowe wew i zewn.

Jeszcze jak bimbol podpowiedziales o tych zaciskach to przetestuje czy po czestym uzyciu hamulca bedzie wystepowalo wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaciskow nie sprawdzalem, natomiast nie bardzo rozumiem co moze miec wspolnego zacisk do tupania walenia pod podloga. Takie wlasnie efekty czuc podczas jazdy.Zauwazylem ze to sie dzieje nieraz od pierwszego startu a wiekszosci po przejechaniu okolo 15- 20 km a nawet wczesniej. Przeguby tez sa nowe wew i zewn.

Jeszcze jak bimbol podpowiedziales o tych zaciskach to przetestuje czy po czestym uzyciu hamulca bedzie wystepowalo wczesniej.

Tak się teraz zastanawiam, czy u mnie ten problem tez nie nasila się w miarę jazdy. Jak na zimno ruszę i rozpędzę to jest chyba lepiej niż jak np. Jadę dłużej w trasie... Tak czy inaczej to jakaś porażka jest.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zaciskow nie sprawdzalem, natomiast nie bardzo rozumiem co moze miec wspolnego zacisk do tupania walenia pod podloga. Takie wlasnie efekty czuc podczas jazdy.Zauwazylem ze to sie dzieje nieraz od pierwszego startu a wiekszosci po przejechaniu okolo 15- 20 km a nawet wczesniej. Przeguby tez sa nowe wew i zewn.

Jeszcze jak bimbol podpowiedziales o tych zaciskach to przetestuje czy po czestym uzyciu hamulca bedzie wystepowalo wczesniej.

miałem ostatnio dwa podobne ciężkie przypadki. W jednym wymieniłem łożyska kół przednich, tarcze klocki przód, kompletne wahacze przód oraz kompletne zaciski hamulcowe wraz z jarzmami. Drugi wyważenie kół, oczyszczenie układu ham p+t oraz poduszka pod silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do wibracji mialem te same obiawy co wszyscy. 120-140 km/h zaczynaly sie wibracje. Upierdliwe indenerwujace !!! Zdemontowalem oslone by wykluczyc jej drgania. Powod drgan ? Banalny. Zbiezność !! Podcięte opony sprawialy , ze auto drgalo. Roznice w zbieznosci byly naprawde minimalne !!! Po wywazeniu opon (nowe) i ustawieniu zbieznosci 190km/h i po klopocie !!!

 

Mam nadzieje , ze komus pomoglem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znacie jakiś zakład w Warszawie lub okolicach, który mógłby się podjąć identyfikacji przyczyn drgań? Chodzi mi o kogoś kto ma pojęcie i jest w stanie rzeczowo podejść do tematu. Wróżbitów, tych co im się wydaje, albo innych magików nie szukam. Profesjonalista potrzebny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam podobnie-auto drga od ok. 130 km/h. Jestem przed sprawdzeniem zbieżności. Opony nówki. Ale przypuszczam,że pada mi dwumasa. Czy drgania to może być także wynik siadającej dwumasy? Oprócz tego przy lekkim (płytkim) wciskaniu sprzęgła słyszę klekot w okolicach lewego koła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy Wasze drgania pojawiają się po naciśnięciu pedału gazu? Ja lecę 80-90 i więcej- naciskam gaz to drży, odpuszczam i jest cisza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności