Jump to content
PeterX

wibracje od ok. 120 km/h

Recommended Posts

Witam szanownych forumowiczow. Otoz mam problem jak w temacie z moin cc 2.0 tsi przebieg 48 kkm. Objawy typowe jak dla wybulonej opony lub padajacego przegubu wewnetrznego, czyli wibracje wyraznie wyczuwalne na podlodze, pedelach, kierownicy. Zmienilem juz opony przod na tyl plus wywarzenie i nic nie pomoglo. Nie chce mi sie wierzyc ze to przegub przy tak malym przebiegu ale kto wie. Wielka prosba o jakies rady, moze ktos mial cos podobnego. Pozdrawki. PETER.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź tarcze być może któraś jest zwichrowana. Czy trzęsienie nasila się przy hamowaniu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nie chce mi sie wierzyc ze to przegub przy tak malym przebiegu

Kolego jak nie opony i nie tarcze , to pozostaje jeszcze wlasnie magiel.

Przebieg wprawdzie maly ,ale wszystko zalezy od stylu jazdy i przygod po drodze ( bez obrazy) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz zbieżnośc Miałem tak kiedyś Teraz jak kupuję autko najpierw sprawdzam ustawienie kół.Miałem z Niemiec trzy stuki i zawsze było złe. Ale to tylko sugestia. Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie szarpie przy hamowaniu, więc tarcze raczej odpadają, poza tym szarpałoby kierownicą na boki, a tu są objawy bliższe podskakiwaniu, waleniu w podłogę.... styl jazdy bez wygłupów, auto nie było draśnięte, mam je od nowości, jeśli to przegub to ja się poddaję, strach myśleć co będzie po gwarancji :/

Edited by PeterX

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja mam 13,000 przebiegu i tez czuje wibracje ale tak przy 140km/h.... jak zaloze zimowe felgi to zobacze czy dalej tak bedzie. kazdy mowi ze to felgi lub opony ale zakladalem nowki w kwietniu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

również odczuwam drgania na kierownicy coś w podobieństwie żle wyważonych kół i nasila się od 130km/h, byłem już raz u chłopaków by mi poprawili wyważenie kół ale w tym samym warsztacie ( alufelgi i ciężarki klejone od wewnątrz ) mam zamiar podjechać do starego warsztatu gdzie gość już 15 lat zajmuje się tylko kołami,

 

możliwe że układ przeniesienia napędu na przednie koła, sztywne zawieszenie ma swój wpływ ale wcześniej jeżdziłem Vectrą C i taki sam objaw od 130km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

sory za wcinke do tematu, ale mowiąc o kóńcu gwarancji, mi sie ona kończy w grudniu 2010, auto właśnie jest w servisie na gwrancyjnej naprawie drzwi trzy sztuki-wułazi rdza (punktowo) nazywaja to fachowo perforacja powłoki lakierniczej, w piątek byłem na myjni i kole który mył samochód pokazał mi kolejne wykwity na tylnej klapie o średnicy 5mm- jak ktoś nie wierzy moge podesłać fotki, a tak poza tym silnik szarpie przy 1200 obr/min na pierwszym i drugim biegu, reklamowana była wcześniej tylna klapa która tarła o zderzak, poszycie tylnego fotela było wymieniane bo niby skóra (derma- jak dla mnie cerata) sie przetarła od rolety bagażnika, na szczęście jakoś wibracji w swoi egzemlażu nie odczywam, ale marzę o ozbyciu sie tego grata a mam przejechane 39000 km

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej już miałem w dwóch autach problem ze zużytym przegubem wewnętrznym, objawy były identyczne jak teraz. Tylko, że to było przy 260 i 290 kkm. Kto wie, może przeguby w passku nie wytrzymują momentu obrotowego, który z drugiej strony nie jest jakiś wielki. Ludziska tuningują przecież 2,0TSI/TFSI, a nie słyszałem, żeby mieli z przegubami jakieś problemy :/

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz go od nowości i jest bezwypadkowy?Variant czy limuzyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest hankes
Witam szanownych forumowiczow. Otoz mam problem jak w temacie z moin cc 2.0 tsi przebieg 48 kkm. Objawy typowe jak dla wybulonej opony lub padajacego przegubu wewnetrznego, czyli wibracje wyraznie wyczuwalne na podlodze, pedelach, kierownicy. Zmienilem juz opony przod na tyl plus wywarzenie i nic nie pomoglo. Nie chce mi sie wierzyc ze to przegub przy tak malym przebiegu ale kto wie. Wielka prosba o jakies rady, moze ktos mial cos podobnego. Pozdrawki. PETER.

Piotr,

 

Cześć

mam ten sam problem z moim paskiem.

czy rozwiazałeś już problem jak tak daj znać co to było i ile kosztowało:(

Edited by hankes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Odgrzeję kotleta, bo mam wrażenie, że temat jest powszechny w passatach. Zresztą podobna historia pojawiła się na a4 klubie, tyle ze tam jest zawieszenie wielowachaczowe. Tak czy inaczej problemem okazały się tuleje w wachaczach, za małe, za twarde.

 

Mam passata cc od 3ch lat, od dwóch walczę z drganiami. Jeździłem na 3ch rożnych kompletach kół, felg, opon. Zero luzów w zawieszeniu. Wymieniłem wszystkie tarcze na nowki. Kupiłem półosie z przegubami, zmieniłem. Wymieniłem tez tuleje przy belce pod silnikiem, dodatkowo gumowa tuleje w samej belce, nowe łapy trzymające skrzynię biegów. Poszedłem tropem z a4 klubu i zakupiłem poliuretanowe tuleje wachaczy plus gumy stabilizatora, tez poliuretan. Geometria robiona w najlepszych zakładach. Robiłem dynamiczne wyważanie. Efekt? Lepiej, ale nie tak jak być powinno. Wibruje podłoga i kierownica. Samochód bezwypadkowy.

 

Czy ktoś z Was ma jakieś pomysły? Ktoś przeszedł podobną walkę?

 

Ps. Żaden mechanik nie wie co to. Aso tez nie wie. Niektórzy podejrzewają skrzynie, ale przecież by się rozpadła. Przejechałem tak już 50tys km.

Edited by Pawelp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo Pawelp. Zapomniałem o tym poście jako jego autor :) ale skoro odgrzałeś kotleta to powiem od siebie, że te wibraje w moim przypadku nie były powodowane żadnym defektem mechanicznym, a po prostu defektem opon, które są wykańczane dynamiczną miejską jazdą. Mam już trzeci komplet /za każdym razem inna marka/ i w każdym przypadku było identycznie, tj. po ok 30 kkm życia opony zaczynają się wibracje przekraczjąc 140 km/h. Oczywiście maszayna pokazuje "koło wyważone", ale siła odśrodkowa przy dużej prędkości coś znimi jednak robi. Najdłużej wytrzymały zimówki Falkeny, które mam od 2009r. i które "dostały" dopiero tej zimy, ale to i tak już kres ich życia.

Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony raczej odpadają w moim przypadku. Przetestowałem je na rożne sposoby. Kupiłem tez nowy komplet pilot sport 3.

Nie wiem czy wszystkie samochody tak maja, ale jak rozpędzam koła na podnośniku to wszystko drży w tych samych zakresach prędkości co w czasie jazdy. Jak zdejmę koła, to tez drży, wiec to coś innego. Mam jeszcze plan odkręcić półosie i rozpędzić na podnośniku sama skrzynie/ mechanizm różnicowy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, przechodzę do ofensywy.

Właśnie zakupiłem na Allegro czujnik zegarowy z podstawa magnetyczna. Rozbiorę ten zaodrzański cud techniki do samej skrzyni. Naprawie, pomaluje na zielono i wstawię w pokrzywy co by się w oczy nie rzucał !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Np i duuuuu..a.

Zmierzyłem tarcze, piasty i mocowania przy przegubie wewnętrznym. Wachania Max 0,5mm.

Problem nadal nie rozwiązany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbuj rozpędzić na podnośniku z samą felgą, bez opony. Może to ci coś podpowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozpedzilem nawet bez kola. I nawet wtedy wszystko wibruje... przypomne ze polosie z przegubami wynienione.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy