Skocz do zawartości
Vipergti

Brak reakcji pompy paliwa po wymianie silnika - Problem rozwiązany!

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że miałem w swoim pasku silnik na wykończeniu(pęknięty blok), postanowiłem zrobić mu mały remoncik.. Silnik wyciągnąłem, rozebrałem, a mając drugi to z dwóch zrobiłem jeden(przerzuciłem dół od dawcy, a góra i reszta została z mojego paska) Silnik poskładałem na nowych uszczelniaczacz, uszczelkach, i wszystkim nowym, co wymagało wymiany.. A jako że miałem wyciągnięty silnik i pustą komorę silnika postanowiłem uporządkować przewody idące w komorze i owinąć je Parcianą taśmą izolacyjną.. część przewodów była poprzecierana, niektóre naderwane, więc polutowałem i wszystko ładnie w koszulki termokurczliwe.. Jako że mam gaz, gaziarz wpiął mi pomiędzy jeden z przewodów idących do kostki wtrysku przekaźnik.. Niestety jakość wykonania była niezbyt ciekawa, więc poprawiłem gaziarza, polutowałem wszystko tak jak było i na to koszulki, a na wierzch taśma parciana na całość.. poukładałem przewody w komorze tak jak mają być, włożyłem silnik, poskładałem wszystko do kupy, chciałem odpalić, a tu Zonk.. Pompa paliwa nie daje oznak życia.. A powinna zacząć pompować, przez chwile zawsze słyszałem w kabinie takie bzzzz.. pompka nabiła paliwa i palił.. teraz jest cisza, jakby wogóle nie działała..:( Nie wiem co się mogło stać, samochód palił do samego końca.. Jeżeli ktoś się zna w tym temacie, prosiłbym o pomoc, bo już nie mam pomysłu.. czy może któraś z wtyczek przy wtrysku jest odpowiedzialna za pracę pompy?? Będę wdzięczny za każdą pomoc..:kumple

Edytowane przez Vipergti

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Idz do bagaznika, przylutuj sobie igly do sond woltomierza i wbijaj sie w kabel zasilajacy co jakis odcinek i szukaj napiecia. Cofaj sie od bagaznika w kierunku silnika. W koncu ustalisz, w ktorym miejscu pradu brakuje ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy napięcie dochodzi na pompkę po przekręceniu kluczyka i zapaleniu się kontrolek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To będę miał sporo zabawy..:( Ja w bagażniku mam butlę z LPG.. I akurat zakrywa ona okienko do pompy paliwa..;( no nic, jakoś będę musiał zaradzić..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego zacznij od najprostszej sprawy....bezpiecznika. Jest on pod nr 15. Nie oceniaj tylko wzrokowo ale także omomierzem. Następnie przetestuj przekaźnik (zdemontuj go i sprawdź najpierw opornośc pomiędzy stykiem 30 i 87 (powinna byc nieskończonośc czyli przerwa:fajny). Następnie na styk 85 podaj masę a na 86 plus i rezystancja na stykach jak wyżej powinna wynosic 0. Kolejny eltap- napięcie na wtyczce przy pompie paliwa- podczas kręcenia rozrusznikiem na styku z kablem czerwono-brązowym (skrajny przewód we wtyczce 4 pinowej) powinno pojawi się napięcie. Jeżeli jest a pompka dalej nie działa, to podaj napięcie na gniazdo elektryczne wystające ze zbiornika (czyli + na styk gdzie przychodzi przewód czerwono-brązowy, a masę na drugi styk skrajny w gnieździe). Jeżeli pompka się odezwie to trzeba będzie jeszcze sprawdzi czy masa jest podawana na pompę paliwa. Sprawdź najpierw te rzeczy...jak będzie dalej źle to przewałkujemy dalszą procedurę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam.mam problem z moim passatem b3.nie pali mi na benzynie tylko na gazie.koles od ktorego kupilem samochod powiedzial ze jedna pompka paliwowa jest zatkana tylko ze sam on nie wie gdzie ona sie znajduje wie tylko gdzie jest jedna ktora wymienil i niec to nie dalo, bo ta druga prawdopodobnie jest zatkana. czy wie ktos gdzie ona sie znajduje?? i jaki bylby koszta jej wymiany??

 

Czlowieku, nie podpinaj sie do tematu, ktory jest w toku!

Poza tym- w B3/B4 jest jedna pompa paliwa, w baku pod podloga. Odkrecasz takie "okienko" na wysokosci prawego amorka a potem juz sobie poradzisz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bezpiecznik ma nr 18

Wyjmij przekaźnik, zobacz czy po zapłonie dochodzi +12V na zacisk 2

na zacisku 6 powinien być stały +

na 3 masa z ECU i stawiam piwko że jej właśnie brakuje (pod maską szukaj lutowanego żółto-niebieskiego kabla)

w zależności od rocznika może też mieć kolor czerwono-żółty lub żółto-czarny)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koliedzy, odręciłem butlę z gazem, wcale nie było trudno..:) dobrałem się do pompy i wyciągnąłem wtyczkę.. bezpiecznik to była pierwsza rzecz jaką sprawdziłem.. odkryłem, że na przewodzi masowym mam/miałem wyłącznik pompy, który szedł do przełącznika koło włącznika świateł to pomyślałem, pewnie nie ma masy, bo plus we wtyczce był prawie 10v.. podłączyłem więc wtyczkę i odpiąłem ori masę(na tym łączeniu) i chciałem już podpiąć masę z budy, ale natchnęło mnie, żeby miernikiem posprawdzać gdzie jest napięcie.. no i wyszło, że gdy wtyczka jest podpięta do pompy, na przewodzie masowym pojawia się plus..:/ ma ktoś pomysł czym to może być spowodowane?? czyżby pompa paliwowa sama w sobie robiła zwarcie??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma być za odbiornikiem? zero? :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Chyba źle się wysłowiłem..Chodzi mi o to, że jak wtyczka jest podpięta i ta masa, tak jak to powinno być, napięcie mierzone na bezpieczniku wynosi jakieś 2V (jak ta masa była odpięta, to napięcie na bezpieczniku 10v ponad), a jak odciąłem masę i do przewodu masowego co z kostki wychodzi i podpiąłem miernik, to pokazało się napięcie ponad 8V.. więc wydaje mi się, że to sama pompa musi zwarcie robić, bo chyba tam nie powinno być tego napięcia..dobrze kminię??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, jako że ogarnąłem problem, podzielę się z wami przyczyną.. Otóż po mozolnym grzebaniu w przewodach, odpinaniu wtyczek, sprawdzaniu miernikiem przejść i napięć na przewodach poszedłem skonsultować się ze znajomym elektronikiem.. Ten doradził mi, aby sprawdzić czy masa jest dobra..Po zmierzeniu miernikiem wyszło, że na masie napięcie wynosiło ponad 11,5v.. No i po kolejnej konsultacji z elektronikiem ten stwierdził, że komputer silnika nie żyje.. Polecił, aby w miejscu łączenia mas dołożyć jeden przewód, i podłączyć go do budy, albo do minusowej klemy.. Efekt był taki, że gdy wsiadłem do autka, przekręciłem zapłon, pompa od razu odezwała się!, także przyczyną okazała się błahostka, a ja straciłem 3 dni na lataniu i kombinowaniu.. No ale warto było..:) Serdecznie dziękuję wszystkim kolegom za pomoc!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności