wladek1181 Zgłoś #61 Napisano 21 Sierpnia 2011 no cóż jam mam dojście do rozsądnych cenowo podkładów do plastiku ( bo bez tego nie ruszy), nie próbowałem jeszcze z jednoskładnikowym podkładem do plastiku który jednocześnie trzyma się plastiku i ma barwę. Póki co najpierw kładę podkład do plastiku (oczywiście po obróbce powierzchni), potem na lekko wilgotny podkład nakładam normalny podkład akrylowy ale cienką warstwę po doschnięciu odpylam i robię hydrografikę, potem kilka warstw bezbarwnego i po krzyku. Tylko odpylam z tego powodu bo zauważyłem że jak się oszlifuje na gładko podkład to dzieją się cuda w trakcie nakładania folii, problem podejrzewam leży w przyczepności folii. Nie mówię tu że ma być tarka, ale lustro czyli idealnie gładka powierzchnia trochę utrudnia pracę. Co do skomplikowanych elementów wszystko zależy od kąta wkładania przedmiotu do wanny i w zależności od wgłębień i kształtów przedmiotu. Na pewno trzeba przed zanurzeniem każdego przedmiotu, opracować inną technikę zanurzania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #62 Napisano 21 Sierpnia 2011 Skoro tak twierdzisz to tak chyba jest. Z moich doświadczeń wynika jednak, że im gładsza powierzchnia tym lepiej wychodzi....ale umówmy się, że technika technice nierówna. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #63 Napisano 2 Września 2011 jeśli nie będzie pożądanego efektu zmywamy nitrem i zaczynamy od nowa Kolego nitrem to po pierwsze dobra folia nie schodzi a po drugie wchodzi w reakcję i rozpuszcza plastik ( chodzi o typ plastiku wykonany z ABS lub PP) z plastiku wychodzi guma i nie sposób tego potem naprawić, jeśli nie wyjdzie polecam użyć najprostszego zmywacza do paznokci dla większości plastików nie groźny a a grafika schodzi aż miło. Fakt że w zmywaczu do paznokci jest zawarty aceton jednak w mniejszej stężeniu niż w zwykłym rozpuszczalniku acetonowym. Aha nie polecam absolutnie żadnych komponentów z allegro, to chińska podróba dobrego produktu, ani folia ani aktywator nie spełnia swojego zadania. Z folii zamiast żelu robi się bezużyteczna maź, której nie sposób nałożyć a jeśli się nawet uda to po wyschnięciu folia ma poważne problemy z przyczepnością, odchodzi pod paznokciem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #64 Napisano 3 Września 2011 (edytowane) No nieźle powiedziane!! Ale to oczywiste że plastik trzemy papierem ściernym, a nie nitro czy acetonem. A jak temat "Wybór wzoru pokrycia elementów wnętrza hydrografiką " bo tam coś ci przycichło a jestem ciekaw efektu szczególnie okolice miejsca na kubki. "Ci z was, którzy myślą, że wiedzą wszystko, są bardzo irytujący dla tych z nas, którzy rzeczywiście wszystko wiedzą." Nikogo tu nie bronie i nie krytykuje. A ile metrów filmu( foli ) już położyłeś? Edytowane 3 Września 2011 przez connekt Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #65 Napisano 3 Września 2011 A efekty są a jakże na pierwszy ogień poszły plastiki z drugiej klasy, w poniedziałek jeszcze delikutaśna polerka. Oto efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #66 Napisano 3 Września 2011 No no nieźle pełen szacun. A zderzak mi zrobisz? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #67 Napisano 3 Września 2011 nie miałbym gdzie go zanurzyć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #68 Napisano 3 Września 2011 A ja mam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #69 Napisano 3 Września 2011 A ja mam to gratulejszyn :-),cóż tak mi się to spodobało że sam sie zacząłem rozglądać za czymś fachowym do zanurzania, a co do tych plastików - skąd to wiem - bawię się lakiernictwem i z doświadczenia wiem co jaki plastik toleruje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #70 Napisano 3 Września 2011 Dzięki rada mała przy zakupie wanny, gdyż to przerabiałem nie kupuj małej.Kup taką aby zderzak mógł ci wejść, bo możesz żałować jak stracisz paru klientów z powodu małej wanny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #71 Napisano 3 Września 2011 dobrze wiedzieć jak coś to będę dopytywał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
connekt Zgłoś #72 Napisano 3 Września 2011 Ok nie ma problemu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość motodesign Zgłoś #73 Napisano 29 Września 2011 Hydrografika - nowe oblicze tuningu Firma Motodesign świadczy usługi z zakresu hydrografiki. Nasze możliwości można zobaczyć w programie telewizyjnym Pimp my ride, w którym braliśmy udział. W każdym samochodzie, który prezentowany jest w programie można zobaczyć technologię hydrografiki w pełnej okazałości. Głównym celem oraz misją firmy jest sprostanie wszystkim oczekiwaniom i wymaganiom klienta, tak aby produkt końcowy dawał pełną satysfakcję oraz zadowolenie. Hydrografika to technologia transferowego nakładania wzorów, nadruków na elementy o powierzchni trójwymiarowej, nieregularnej bez względu na materiał z którego jest wykonany. Posiadamy ogromną wiedzę fachową oraz niezwykle zaangażowaną załogę, która sprosta każdemu zamówieniu klienta. Jakość naszych usług stoi na najwyższym poziomie. W procesie produkcyjnym korzystamy tylko z markowych surowców znanych producentów, dzięki czemu każdy nasz klient otrzymuje produkt ekskluzywny oraz trwały. W naszej ofercie znajduje się bogaty wybór wzorów, gdzie każdy znajdzie coś wyjątkowego dla siebie. Dołożymy wszelkich starań, aby współpraca z nami przyczyniła się do podniesienia standardu życia każdego naszego klienta. Zapraszamy do szczegółowego zapoznania się z naszą ofertą dostępną na stronie www.hydrografika.pl. Poniżej zdjęcia z programu Pimp my ride w którym braliśmy udział. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pobs Zgłoś #74 Napisano 1 Października 2011 mogliście już wybrać inny wzór bo leci to trochę \ plus za odwagę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #75 Napisano 12 Listopada 2011 Witam Panowie , potrzebuję waszej pomocy dotyczącej hydrografiki . Mam trochę plastików pod maską które chciałem tą metodą zrobić . Bo obejrzeniu filmiku (parę postów wcześniej ) mam kilka pytań . 1 . Mamy przygotować powierzchnię / zmatowić - jaki papier do tego będzie najlepszy i to ma być bardzo matowe ? 2. po ogarnięciu 1 punktu i wyczyszczenie i odtłuszczenie jest lakierowanie - jakim to lakierem trzeba ogarnąć ? 3. Po nanoszeniu foli jak ciepłą wodą to spłukać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wladek1181 Zgłoś #76 Napisano 12 Listopada 2011 1) umyj elementy w ciepłej wodzie najlepiej z dodatkiem jakiegoś detergentu 2) zmatuj elementy może być papier 500 na wodę, jeśli chcesz usunąć tą gumową farbę z plastików wnętrza użyj najpierw grubszego papieru (większą ziarnistość może być nawet 240) 3) po powyższym zabiegu odtłuść elementy zmywaczem do sylikonu ( w żadnym wypadku rozpuszczalnikiem do akrylu i innymi rozpuszczalnikami uszkadzają plastik) 4) nałóż podkład do plastiku ( koniecznie, inaczej nie będzie się trzymał podkład akrylowy) nie nakładaj grubo w przypadku tego podkładu gruba warstwa nie ma najmniejszego znaczenia on tylko zwiększa przyczepność podkładu akrylowego, odczekaj po jego nałożeniu ok 5 minut. 5) nałóż podkład akrylowy, zalecany jest czarny ( wtedy efekt jest praktycznie taki sam jak wzór), możesz użyć szarego lub nawet białego jednak wtedy wzór folii będzie dużo jaśniejszy ( chodzi o efekt końcowy). 6) odczekaj do wyschnięcia podkładu, następnie papierem na wodę najlepiej 800 spoleruj na gładko 7) ponownie po papierze odtłuść w tym wypadku ja stosuję zwykły zmywacz do paznokci ( warunek podkład musi być dobrze wyschnięty), robię to tuż przed zanurzeniem elementu w żelu folii. 8) zasadniczo woda do hydrografiki ma mieć 30C, moze być delikatnie więcej nigdy mniej, jesli coś ci nie wychodzi wylazł bąbel z powietrzem lub jakikolwiek inny defekt folii do zmycia użyj wacika do makijarzu i zmywacza do paznokcii. 9) do płukania z pozostalości żelu używaj ciepłej wody, nie ma tu określonej temperatury, możesz obmywac też w zimnej, jednak w ciepłej lepiej schodzi pozostałość po żelu. 10)Po minimum godzinie od umycia można lakierować, tylko i wyłącznie akrylowym. Jesli jeszcze masz pytania pisz na moje PW, chętnie pomogę Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M@T! Zgłoś #77 Napisano 12 Listopada 2011 1) umyj elementy w ciepłej wodzie najlepiej z dodatkiem jakiegoś detergentu2) zmatuj elementy może być papier 500 na wodę, jeśli chcesz usunąć tą gumową farbę z plastików wnętrza użyj najpierw grubszego papieru (większą ziarnistość może być nawet 240) 3) po powyższym zabiegu odtłuść elementy zmywaczem do sylikonu ( w żadnym wypadku rozpuszczalnikiem do akrylu i innymi rozpuszczalnikami uszkadzają plastik) 4) nałóż podkład do plastiku ( koniecznie, inaczej nie będzie się trzymał podkład akrylowy) nie nakładaj grubo w przypadku tego podkładu gruba warstwa nie ma najmniejszego znaczenia on tylko zwiększa przyczepność podkładu akrylowego, odczekaj po jego nałożeniu ok 5 minut. 5) nałóż podkład akrylowy, zalecany jest czarny ( wtedy efekt jest praktycznie taki sam jak wzór), możesz użyć szarego lub nawet białego jednak wtedy wzór folii będzie dużo jaśniejszy ( chodzi o efekt końcowy). 6) odczekaj do wyschnięcia podkładu, następnie papierem na wodę najlepiej 800 spoleruj na gładko 7) ponownie po papierze odtłuść w tym wypadku ja stosuję zwykły zmywacz do paznokci ( warunek podkład musi być dobrze wyschnięty), robię to tuż przed zanurzeniem elementu w żelu folii. 8) zasadniczo woda do hydrografiki ma mieć 30C, moze być delikatnie więcej nigdy mniej, jesli coś ci nie wychodzi wylazł bąbel z powietrzem lub jakikolwiek inny defekt folii do zmycia użyj wacika do makijarzu i zmywacza do paznokcii. 9) do płukania z pozostalości żelu używaj ciepłej wody, nie ma tu określonej temperatury, możesz obmywac też w zimnej, jednak w ciepłej lepiej schodzi pozostałość po żelu. 10)Po minimum godzinie od umycia można lakierować, tylko i wyłącznie akrylowym. Jesli jeszcze masz pytania pisz na moje PW, chętnie pomogę Dzięki wielkie za tak dobrą instrukcję leci pomógł reszta pytań na pw . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gegas Zgłoś #78 Napisano 8 Czerwca 2012 Trochę odkopię temat,ale mam pytanie : ma ktoś z Was Koledzy pokryte w hydrografice jakieś elementy,ale nie w carbonie tylko w "szczotkowanym aluminium" ??? Bardzo byłbym wdzięczny za fotki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pablo_720 Zgłoś #79 Napisano 11 Lipca 2012 mały odkop. zastanawiam się nad małym liftem swojego wnętrza. myślę czy kupić folię a'la carbon i samemu się pomęczyć i obkleić czy oddac do zakałdu żeby to zrobili profi. z tym że wiadomo koszta będą się znacznie różnić. chce obkleić rączki z drzwi, oraz plastiki z deski rozdzielczej. jakieś opinie, porady? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
banshee Zgłoś #80 Napisano 11 Lipca 2012 Folie musisz odpowiednio daleko naciągać za boki, aby nie odklejała się na krawędziach. W mocno ukształtowanych detalach możesz mieć problem z marszczeniem. Kiedyś próbowałem, ale nic dobrego z tego nie wyszło pomimo opalarki. Po prostu po jakimś czasie wyglądało to lipnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach