Skocz do zawartości
rafi-r

jak wyeliminować "tupanie" kół

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

wkurza mnie tzw. "tupanie" przednich kół przy szybkim przyspieszaniu. Koła tracą przyczepność i zamiast po ludzku spalić gumę :-) koła podskakują i tłuką.

W związku z tym mam pytanie jak sobie z tym poradzić?

Przeglądałem wątki na forum ale nic nie wspominacie czy wymiana np. amorków, opon czy montaż szpery temu zaradzi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no powinna pomóc wymiana amorków i sprężyn

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

PS

Nie chciałbym obniżać i bardzo usztywniać bo to samochód rodzinny, a nie sportowy, a już teraz często zaczepiam przednimi chlapaczami.

 

A jakie amorki do seryjnych sprężyn aby był efekt? Bilstein B6? Dadzą więcej sprężystości niż seria?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to zawieszenie które teraz masz to jakie ma "procenty" na stacji diagnostycznej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego nie wiem, ale mam go od nowości ma 80tys. przejechane i jest raczej sprężysty.

Chyba na początek wymienię opony. Teraz mam chyba najgorsze, na jakich jak dotąd jeździłem, Dunlop SP Sport 01 - 235mm i to jest straszna nędza może to one ponoszą część winy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tego nie wiem, ale mam go od nowości ma 80tys. przejechane i jest raczej sprężysty.
no powinna pomóc wymiana amorków i sprężyn

I wszystko jasne, pewnie masz dojechane zawieszenie, że tak Ci koła podskakują. Pierwsze słyszę o czymś takim :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest podobnie, a na stacji kontroli ponad 70% sprawności amorów. może to wina ESP:??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja nie mam esp, szczegolnie na mokrym (na suchym tez) zamiast zwyczajnie zamielic to wlasnie podskakuje - amory wymienione (nie na nowe), sprezyny wymienione na obnizone i na wysokie spowrotem i dalej to samo, troche lepiej po wymianie opon.

 

nie zmienialem tych czesci ze wzgledu na 'skakanie' tylko po prostu zmienialem ;) wahacze tez byly wymieniane i tez skakalo. troche lepiej bylo po wymianie opon. poprzednie opony to maxxis victra ma-z1 a teraz goodyear f1 gds3 rozmiar 225

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W corsie na utwardzanym bilsteine i sprężynach H&R też tak miałem, szczególnie jak było mokro i dało się dużoo gazu. W pasku też się z czymś takim spotkałem, ale właściwie tylko na mokrym i tylko przy nagłym dowaleniu full mocy. Myślę, że na wąziutkich oponach nie było by tego zjawiska.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
u mnie jest podobnie, a na stacji kontroli ponad 70% sprawności amorów. może to wina ESP:??
esp przeciw działa "mieleniu" kół

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie i może dlatego jest wrażenie takiego jakby podskakiwania. muszę wyłączyć ESP i spróbować "zamielić".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja jak wylaczylem to zmielilo bez telepania a z wlaczonym telepalo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to mamy winowajce hehe, trzeba wypróbować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To nie ESP, to była pierwsza rzecz na którą wpadłem, a tupał od nowości więć na amorki bardzo bym nie zwalał, teraz tupie bardziej bo i moc większa. Myslę, że tak jak pisze PrZeMoL duża część winy leży po stronie opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze: sprezyny-30mm;

po drugie: amorki B6 a jak komus malo, to ZERKAPOL i utwardza;

po trzecie: OPONKI polsliki.

 

po takiej modyfikacji wszelkie "tupania", podskakiwania, utraty trakcji i inne kaszelki USTANA...w koncu chyba jestem kompetentna osoba aby sie wypowiadac w tej materi. 435Nm do czegos zobowiazuje:sese

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze warto sprawdzic cisnienie w oponach? jesli bedzie malo powierza opona bedzie sie "zawijac" lekko i zniekształcać..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mamy winowajcę! Problemem były opony Dunlop SP Sport 01. Nie dość, że straszliwie głośne to jeszcze powodują podskakiwanie zawieszenia.

Na pewno amorki itp też w jakimś stopniu zminimalizowały by skutek ale po zmianie opon problem ustał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też to były opony. Zabawa amorkami niewiele dała, od obniżania zawieszenia jestem baaardzo daleki, ja każde auto które mam daję do góry. Czasami zatupie na mokrym i nierównym, ale to normalne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności