Jump to content
fialson

błąd czujnika skrętu kierownicy po mont, tempomatu

Recommended Posts

te kontrolki po odpieciu aku zgasna same jak sie przejedziesz bez krecenia kierownica w lewo i prawo :)

 

Próbowałem samej jazdy bez kręcenia i nie zgasły (może za krótki odcinek)... Jak wykonałem procedurę kręcenia to zgasły po przejechaniu raptem 5 metrów...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Próbowałem samej jazdy bez kręcenia i nie zgasły (może za krótki odcinek)... Jak wykonałem procedurę kręcenia to zgasły po przejechaniu raptem 5 metrów...

hmm dziwne za kazdym razem gasna mi same

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam pytanie. Czy w passacie b7 kiera bez multi przesunąbym ją o dwa ząbki w prawo (lekko krzywo leży). Czy w tej sytuacji muszę się liczyć z jakimiś błędami położenia kierownicy ???.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam pytanie. Czy w passacie b7 kiera bez multi przesunąbym ją o dwa ząbki w prawo (lekko krzywo leży). Czy w tej sytuacji muszę się liczyć z jakimiś błędami położenia kierownicy ???.

 

Samą kierownicę przestawisz bez problemu i nie będzie żadnych błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites
Samą kierownicę przestawisz bez problemu i nie będzie żadnych błędów

 

....ale ESP moze widziec wtedy ze jedziesz bokiem troche , bo czujnik kata skrętu kół bedzie wiedział

Share this post


Link to post
Share on other sites

po co kombinować z kiera czujnikiem skrętu itd jak szybciej to zrobisz przy ustawieniu zbierznosci, przeciez kola ustawiaja do prostej kiery a nie kiere do kół

Share this post


Link to post
Share on other sites

dokładnie tak jak piszesz, jeśli jej nie sciągał a widze ze ma bez multi czyli raczej nic nie przekladał nic nie kombinował wiec raczej jest w ori połozeniu. nie zdejmowałem u siebie kiery ale czy one trez są na wieloklinie jak w starszych autach i można je przestawic o jeden dwa ząbki czy mają jakis inny punkt zaczepienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

opona felga, wszystko składa sie na połozenie kiery, ja u siebie na letnich mam jakby lekko w lewo i sciąga czasem w prawo ale nie zawsze a na zimówkach kiera idealnie prosto i jedzie jak po sznurku. u siebie winy szukam w oponach, nawet nie szukam tylko sa winne. z tyłu wyzabkowane a z przodu srodkiem przyjechane bo za dużo dowalilem powietrza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbieżność ustawiłem, dość niedawno. Nie było żadnych usterek, problemów. Kiera leży dokładnie na wycieciach, znacznikach. Pytanie czy warto te 2 ząbki przesunąć.

 

Wysłane z mojego HTC One M9 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

to ze miałes ustawioną zbieżność nie znaczy ze ktoś to zrobił dobrze i ustawił ją do idealnie prostej kiery. wiem coś o tym. po wymianie amorów z przodu raz mi w pewnym zakladzie którzy reklamowali sie nowym sprzetem 3d ustawiali i kiera dalej krzywa, po miesiącu pojechałem z reklamacją i tak przestawiał ze kiera była jeszcze bardziej krzywo niz do nich pojechałem, nawet sie nie wracałem już. pojechalem do innego warsztatu , tam mieli podobny sprzęt i pierwsze co zrobili to skręcał lekko kierownica aby złapać punkt 0 a później w tej pozycji zablokował ją jakimś tam specjalnym do tego przyżądem czego w poprzednim zakladzie nie robili. po zablokowaniu dopiero przystępował do regulacji drążków. raz ustawiał i wszystko jest ok. poza tym wazne jest w jakim stopniu jest tylne zawieszenie. bo geometrie ustawia sie nie tył do przodu tylko przód do tyłu pojazdu, oczywiście jesli tył jest dobrze ustawiony. może być tak że przód sobie jedzie swoją droga a tył swoją i aby to zniwelować kiera w rzeczywistości jest krzywo

Edited by wiesiok81

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ma ktoś dostęp do ELSY i mógłby mi wyciągnąć instrukcję wymiany czujnika G85 ?? Moja coś zaniemogła a jestem w wielkiej potrzebie. Z góry dziekuję

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czy ma ktoś dostęp do ELSY i mógłby mi wyciągnąć instrukcję wymiany czujnika G85 ?? Moja coś zaniemogła a jestem w wielkiej potrzebie. Z góry dziekuję

 

W twoim modelu G85 jest w module kierownicy (zintegrowany ze zawijakiem taśmy poduszki). Jak chcesz go wymienić to niestety z całym modułem.

Wkładasz kluczyk by zwolnić blokadę kierownicy.

Odpinasz aku.

Zdejmujesz poduszkę (2 zatrzaski po lewej i prawej stronie - z tyłu kierownicy). Kręcisz w lewo i prawo po 90' żeby był dostęp do zatrzasków.

Odkręcasz śrubę SPLINE M12 - zdejmujesz kierownicę.

Podnosisz górną osłonę kolumny - zatrzaski, a dalej to już będziesz widział śruby które trzeba odkręcić (torxy się przydadzą)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A masz może jakieś foto g85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki koledzy za pomoc wszystko jasne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odkopuje.  Odebrałem od mechanika swoje A3 8P 1.9 Tdi Ambition po wymianie:
1. rozrząd kpl z pompą wody, uszczelniaczem w,k. dolnym
2. olej motul , kpl filtrów
3. tuleje wahaczy przdnich 4 szt
4. przegub prawy przód
5. złącze wydechu
6. sprężyna zawieszenia prawy przód - używana 
7. termostat
8. świece żarowe 4 szt.
Niestety zaraz po odpaleniu samochodu pojawił się błąd 00573 czujnik momentu wspomagania, sygnał nieprawidłowy,  stały.
Po skasowaniu błędu powrócił po ponownym odpaleniu silnika. 
Wspomaganie chodzi normalnie. 
Czy ktoś poradził sobie z tym problemem? Widziałem na kilku forach ten problem ale nikt nie napisał rozwiązania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy