davidgm Zgłoś #41 Napisano 10 Lipca 2017 Witam troche chcialby odswiezyc temat, mianowicie ostatnio na drugi dzien po dlugiej trasie podczas jazdy ( dodam ze bylo po dobrej ulewie) zaswiecila sie kontrolka alternatora dokaldnie 3 razy wraz z dzwiekiem , po tym zgasla na drugi dzien problem nie pojawil sie ponownie, pytanie do specjalistow z forum co moze byc powodem, czy alternator ? regulator napiecia czy inne przyczyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidgm Zgłoś #42 Napisano 10 Lipca 2017 Witam troche chcialby odswiezyc temat, mianowicie ostatnio na drugi dzien po dlugiej trasie podczas jazdy ( dodam ze bylo po dobrej ulewie) zaswiecila sie kontrolka alternatora dokaldnie 3 razy wraz z dzwiekiem , po tym zgasla na drugi dzien problem nie pojawil sie ponownie, pytanie do specjalistow z forum co moze byc powodem, czy alternator ? regulator napiecia czy inne przyczyny ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Adamus2006 Zgłoś #43 Napisano 10 Lipca 2017 (edytowane) kiedyś miałem podobnie , zapaliła mi się kilka razy kontrolka akumulatora podczas jazdy potem kilka razy jej nie było aż pojechałem w trasę 150 km w jedną stronę i jak wracałem to zapaliła mi się już na stałe i niestety nie dałem rady dojechać do domu .... została laweta dosłownie 15km przed domem . Więc możesz mieć podobnie na początku pojawia się kilka razy a potem już zapali się na stałe . Ja dałem do mojego mechanika to wymienił mi szczotki na alternatorze i przy okazji regulator napięcia bo nie jest drogi a warto potem nie robić dwa razy tej samej roboty i do tej pory mam spokój . Możesz to łatwo sprawdzić , kup jakiś miernik napięcia zwykły wystrczy za 30 zł i sprawdz jakie masz napięcie akumulatora przy wyłączonym silniku oraz sprawdz jakie masz podczas włączonego na biegu jałowym , nie pamiętam ile powinno być coś chyba koło 14V , jak będziesz miał poniżej to 100% alterantor do regeneracji , a to nie jest duży koszt to nie masz co się martwić a lepiej zrobić od razu niż potem płacić za lawetę .... , mnie jakoś 150 zł wyszło zregenerowanie alternatora czyli szczotki oraz regulator napiecia . Edytowane 10 Lipca 2017 przez Adamus2006 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #44 Napisano 11 Lipca 2017 po dobrej ulewie Sprawdź stan napinacza i pasek alternatora , mógł się ślizgać w taką pogodę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin18dm Zgłoś #45 Napisano 13 Lipca 2017 Cześc .Mierzyłeś napięcię? Jeśli było to w ulewie to może woda,wilgoc dostały sie i altek na kilka chwil wariował Dla pewnośći zmierz napięcie w spoczynku ,potem pod obciążeniem .Jeśli wyniki bedą dobre to zapewne najnormalniej w swiecie woda lub/i wilgoć dostały sie tam gdzie nie powinny a pracujący silnik dał ciepło i problemu nie ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidgm Zgłoś #46 Napisano 14 Lipca 2017 moze ktos mi powiedziec od czego jest ta klema, znajduje sie kolo alternatora dodam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
davidgm Zgłoś #47 Napisano 14 Lipca 2017 Pytanie co to za klema jest znajduje sie obot alternatora i do czego powinna byc przymocowana, mozliwe ze to jest powod mrugania kontroli alternatora ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach