Jump to content
radiance

passat 2008rok - jakie tarcze i klocki ???

Recommended Posts

witam musze wymienic tarcze i klocki hamulcowe, mam paska 2.0tdi 140km 2008rok skrzynia dsg. Co mi polecacie??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przód: tarcze ATE + klocki ATE

Tył: tarcze TRW + klocki TRW

Pozdrawiam :dobrze

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie mogą być tarcze i klocki ATE na przód i tył?

Share this post


Link to post
Share on other sites
A nie mogą być tarcze i klocki ATE na przód i tył?

Mogą być, nikt nie na pisał, że ma być tak ja napisałem i koniec... tylko ja jak zmieniałem klocki to sprawdziłem w etce i troszkę poczytałem na ten temat (ukałdu hamulcowego w B6) i się dowiedziałem że seryjnie zastosowano przód układ ATE a tył TRW i tyle...

 

---------- Post added at 16:33 ---------- Previous post was at 16:27 ----------

 

jakie to sa koszty?

Ja płaciłem za klocki ATE przód ok. 220zł, tył TRW ok. 130zł

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kup oryginały. Będziesz miał spokój i hamulce. Kosztują więcej, ale coś za coś.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kup oryginały. Będziesz miał spokój i hamulce. Kosztują więcej, ale coś za coś.

A prawda jest taka że jak kupisz ori klocki to masz wybite ATE czy TRW i koło tego znaczek VW a płacisz 2x tyle; już to przerabiałem...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja mam prawie 60tys km, jeszcze nic nie ruszane przy heblach.

Zajrzyj na klocki z przodu, będzie widać czy już koniec. Kontrolka powinna się zapalić a 60 tys. to jednak sporo jak od nowości.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak z ciekawości, bo mam ten sam rocznik (odebrany w listopadzie) ile masz przebiegu? Zaświeciła się jakaś kontrolka?

Ja mam prawie 60tys km, jeszcze nic nie ruszane przy heblach.

Pozdrawiam.

Ja też się dołoże mam 59tyś i klocuchy nadal są:)hehe

Aco do Ceny tarcz to ok 400zł/komplet oczywiście ATE

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest antyvw

Jak widzicie kolega chce coś porządnego. Oryginały to dziadostwo i samochód na tym nie hamuje. Polecam Tarox, EBC, Zimmermann i Ferodo. Wymieniałem wg, kolejności od najdroższy do najtańszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

mam Pasacika z 2007, ktoś mi powie czy dużo jest zachodu z wymiana klocków hamulcowych? Mam hamulec ręczny elektroniczny, no i z tego powodu słyszałem ze jest problem z wyminą tylnych klocków. Czy da rade wymienic samemu czy trzeba do autoryzowanego serwisu jechac?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jak widzicie kolega chce coś porządnego. Oryginały to dziadostwo i samochód na tym nie hamuje. Polecam Tarox, EBC, Zimmermann i Ferodo. Wymieniałem wg, kolejności od najdroższy do najtańszy

Orginały to dziadostwo???? Heh niezły tekst. Jak wiadomo nasze Paski mają układ Hamulcowy Przód ATE a Tył TRW. Kupując ATE z zamiennika kupujesz Oryginał z pierwszego mantarzu!!! Tarox-900 zł za dwie przednie, EBC ok 600 za dwie, Zimmermann ok 700 za dwie a Ferodo ok400zł za dwie tak mniej wiecej klarują się ceny Ale dobrą Alternatywą są ATE POWER DISK tarcze nacinane cenaok 500zł za dzwi A jakość bardzo dobra. Trzeba przemysleć czy warto wałić kase na super tarcze. ja w poprzednim Passku miałem komplet Ate i bardzo bobrze się hamowało. Poniżej zamieszczam zdjcie ATE POWER DISK

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cytat:

Napisał antyvw Zobacz post

Jak widzicie kolega chce coś porządnego. Oryginały to dziadostwo i samochód na tym nie hamuje. Polecam Tarox, EBC, Zimmermann i Ferodo. Wymieniałem wg, kolejności od najdroższy do najtańszy

Orginały to dziadostwo???? Heh niezły tekst. Jak wiadomo nasze Paski mają układ Hamulcowy Przód ATE a Tył TRW. Kupując ATE z zamiennika kupujesz Oryginał z pierwszego mantarzu!!! Tarox-900 zł za dwie przednie, EBC ok 600 za dwie, Zimmermann ok 700 za dwie a Ferodo ok400zł za dwie tak mniej wiecej klarują się ceny Ale dobrą Alternatywą są ATE POWER DISK tarcze nacinane cenaok 500zł za dzwi A jakość bardzo dobra. Trzeba przemysleć czy warto wałić kase na super tarcze. ja w poprzednim Passku miałem komplet Ate i bardzo bobrze się hamowało. Poniżej zamieszczam zdjcie ATE POWER DISK

 

Koledzy podam wam ile w passacie wytrzymały tarcze - klocki przednie i tylne oczywiście ORYGINAŁY wymieniane w serwisie, auto eksploatowane u Niemców 2.0TDI 170KM 06r kombi, manual obecnie 250 tys. km. !!!!!

 

Oś przednia; wymiana klocków przy 155 tys. km. na Brk lining - jeszcze OK !!!

 

Oś tylna; wymiana przy 135 tys. km. następnie przy 240 tys. km. ( wymienione przy okazji wymiany piasty ) klocki - Luxas - TRW obecnie połączyły się i zamawiasz Luxasa a dostajesz TRW

 

tarcze z przodu i tyłu nadal oryginalne

 

proszę ocenić czy warto kupić ORI lub innej firmy, duży plus dla przednich klocków bo zostawiają bardzo mało pyłu na feldze

Share this post


Link to post
Share on other sites
proszę ocenić czy warto kupić ORI lub innej firmy, duży plus dla przednich klocków bo zostawiają bardzo mało pyłu na feldze

Potwierdzam słowa Kolegi. bardzo mało pyłu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jezdzilem na Boschu do czasu jak po ostatniej wymianie klocki zaczely trzec jakby sie skonczyly. Jezdzilem na nich przez okolo 10 dni, wylacznie krotkie trasy bo byl to akurat okres swiat. Okazalo sie po zdjeciu, ze zaczely sie poprostu kruszyc i kawalki wpadaly pomiedzy klocek a tarcze (od wewnetrznej strony). W wyniku tego tarcze do wymiany L + P. Zlozylem reklamacje i zobaczymy, kosztow troche sie nazbieralo bo nowe klocki, tarcze, wymiana. Teraz kupilem ATE tarcze i klocki, hamowanie duzo lepsze niz na boschu.

 

Dla zainteresowanych zalaczam zdjecia...

040120111152.jpg

040120111153.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
ATE owszem nie jest złe ale mniej wytrzymują i pewnie bardziej pylą felgi

ATE to jeden z lepszych producentów tarcz i klocków. A co to znaczy mniej wytrzymują? Jeżeli tak mówisz to należałoby sprawdzić dwóch producentów na dwóch identycznych autach, na tych samych trasach i z tym samym kierowcą ale to byłby problem. Wiec jest trudno porównywać producentów klocków na których można więcej przejechać. Jedno auto robi więcej tras drugie więcej jeździ po mieście. Teoretycznie więcej km na jednych klockach powinien przejechać ten co śmiga w trasie, a ten po mieście mniej, ale to tylko teoretycznie. Bo może się zdarzyć że ten co śmiga w trasie lubi mocno pędzić i np szybko wyhamowuje z 200 do 50, a ten co po mieście z 50-30km/h. Przy którym hamowaniu klocki będą się zużywały więcej?

Ja mam założone klocki TRW i zrobiłem na nich 70 tyś km i jeszcze się kontrolka nie zapaliła, wydaje mi się iż to dobry wynik, a co do zabrudzenia felg to reż raczej tylko czysto hipotetyczna teoria które klocki mniej brudzą felgi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poprę pozytywnym osiągiem klocków JURID - pierwsza wymiana po 155 tys. km. i obecnie drugi kpl. ma 100 tys. i jeszcze OK myślę że dociągną do 290 tys. km.

oryginalne tarcze, auto w trasach !!!

ATE testowałem około 2003r jeszcze na Vectrach B i wytrzymywały do 120 tys. max. oczywiście są OK ale w/g mojego odczucia JURIDY wytrzymają więcej, oczywiście nie wszyscy muszą się ze mną zgodzić. :fajny

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie,a orientuje sie ktos ktore klocki najmiej pylą? Mam alusy i widze ze z tylu mam TRW (93 tys km),z przodu jeszcze nie wiem jakie ale to własnie ich zywot dobiegł teraz konca. Te z tylu pylą koło(w sumie to prawie wogole nie pylą) ze 3 razy mniej niz przednie. Mysle wiec nad TRW choc wiem ze tylnie mniej pracuja i tez z tad ta roznica. Priorytetem dla mnie sa jak najmniej pylące klocki, (wkurza mnie ze 3 dni po myjce szare/czarne felgi z przodu a treszta auta czyste)może ktoś mial juz takie doswiadczenia i cos poleci? Interesują mnie najmniej pylące. Czytalem tez cos o klockach Ferodo ktore sa wlasnie pod tym kątem robione sa zielone i ponoć pylą na srebno-spotkal sie ktos(nawet w innym aucie) z czyms takim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zastanawia mnie jak ktoś może pylenie przedkładać nad efektywność hamowania.

Pylą znaczy ścierają się. Albo będzie ścierał się klocek albo tarcza. Ja wolę szybko ścierające się klocki, które zapewniają efektywne hamowanie niż czyste felgi ale klocki, które tylko ocierają się o tarczę a nie bardzo chcą hamować. TRW akurat pyli, natomiast jest to tylko sadza, któa nie wchodzi w reakcję z felgami więc wystarczy myjką ciśnieniową zmyć.

Mi to osobiście nie przeszkadza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...

Important Information

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Terms of Use oraz Privacy Policy