jarcun Zgłoś #1 Napisano 23 Sierpnia 2010 szukam w szukajce ale nie znalazłem mam problem od czasu jak kupiłem paska mianowicie wcale nie świeci kontrolka ładowania jak to naprawić ewentualnie sprawdzić na krótko czy działa czy to instalacja czy wina w czym innym proszę o pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 23 Sierpnia 2010 Jak się zrobi ciemno, to odpal maszynę i włącz światła... jak przegazujesz, rozjaśnią się i tak już zostanie do wyłączenia zapłony, to masz na 99% zimne luty w liczniku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #3 Napisano 23 Sierpnia 2010 no dokładnie u mnie ładowanie zaczyna się nie po odpaleniu lecz po przy gazówce do 1200 obr licznik rozkręcałem ruszałem dotykałem i wyginałem gable diody i luty i nic czy wiesz co dokładniej jest przyczyną i czy te dwa obiawy ( brak diody ładowania i ładowanie dopiero po przy gazówce ) są przez jedną przyczynę (w którym miejscu) pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tuniek Zgłoś #4 Napisano 23 Sierpnia 2010 Miałem to samo i elektryk powiedział, że dioda w alternatorze była trafiona. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #5 Napisano 23 Sierpnia 2010 Jak odpalisz bez zegarów, ładowanie też będzie dopiero po przygazówce, dlatego jak pisze ormowiec wina będzie w zegarach. Jak się spali kontrolka to też będzie taki efekt. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
P-Bolo1 Zgłoś #6 Napisano 23 Sierpnia 2010 U mnie było tak samo. Poprawiłem zimne luty i śmiga:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #7 Napisano 23 Sierpnia 2010 no ok panawie ale dokładnie o które zimne luty chodzi o te od diody? w zegarach czy inne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #8 Napisano 23 Sierpnia 2010 Wpisz w wyszukiwarkę "zimne luty" i będziesz wiedział co z czym się je. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcin007 Zgłoś #9 Napisano 23 Sierpnia 2010 A u mnie była odpieta kostka przy alternatorze kabel z tej kostki idzie do kontrolki,praktycznie niebyło jej widac gdyż gniazdo jest pod alternatorem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #10 Napisano 23 Sierpnia 2010 a ja miałem przerwany kabel w wiązce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #11 Napisano 23 Sierpnia 2010 a jakie masz ładowanie że tak zapytam? ---------- Post added at 21:25 ---------- Previous post was at 21:12 ---------- prawdopodobnie padają ci diody w alternatorze i może ci nie świecić kontrolka ładowania bo co piszesz to na to wynika bo miałem taki przypadek w b4. ale jak ci nie świeci kontrolka ładowania przy zapłonie to wypnij wtyczkę z alternatora i na jednym przewodzie jak podasz masę to po zapłonie pojawi się plus a jak podasz na drugi to ma ci się kontrolka zapalić z tego co wiem bo w moim tak się paliła Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #12 Napisano 23 Sierpnia 2010 przed przegazówką nie ładuje a normalnie mam zawsze 14,4 niezależnie od obciążenia postaram się jutro przejrzeć ten kabel i wtyczkę a jak nic nie zobaczę to rozkręcę licznik w weekend i popatrzę na te luty Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Cinek668 Zgłoś #13 Napisano 23 Sierpnia 2010 może ci padła dioda w zegarach chodź to watpliwe ale wszystko możliwe. dioda ci sama od siebie zgasła??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #14 Napisano 23 Sierpnia 2010 przed przegazówką nie ładuje a normalnie mam zawsze 14,4 niezależnie od obciążenia postaram się jutro przejrzeć ten kabel i wtyczkę a jak nic nie zobaczę to rozkręcę licznik w weekend i popatrzę na te luty a przed odpaleniem silnika świeci się kontrolka ładowania?? Jeśli nie to gdzieś na forum był link do rozpiski skrzynki rozdzielczej. Jedna strona kabelka do masy a druga do wtyczki w skrzynce. Owocnych poszukiwań Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #15 Napisano 23 Sierpnia 2010 kupiłem auto 2 lata temu i nigdy przez ten czad dioda nawet na sekundę nie zaświeciła jak podlączałem kiedyś miernikiem do sprawdzania diod to lekko się żażyła więc dioda odpada Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maniusz Zgłoś #16 Napisano 23 Sierpnia 2010 (edytowane) kupiłem auto 2 lata temu i nigdy przez ten czad dioda nawet na sekundę nie zaświeciła jak podlączałem kiedyś miernikiem do sprawdzania diod to lekko się żażyła więc dioda odpada tu masz link do rozpiski skrzynki bezpieczników, musisz dopasować do swojego roznika http://www.a2resource.com/electrical/CE2.html Edytowane 23 Sierpnia 2010 przez maniusz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jarcun Zgłoś #17 Napisano 29 Sierpnia 2010 problemem braku kontrolki okazał się przetarty kabelek przy wtyczce ( ta wtyczka jest obok wtyczki od świateł wstecznych które zresztą też kiedyś było przetarte ) po zlutowaniu dioda na zapłonie świeci a po odpaleniu auta gaśnie i ładowanie auta samo się włącza nie muszę robić przygazówki więc wielkie dzięki wszystkim za pomoc temat do zamknięcia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
DeepHeet Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2013 Odświeżam, bo temat ten sam... Z jakiś miesiąc temu skończył mi się alternator, a raczej tylko szczotki reszta w najlepszym porządku (gość robił i sprawdzał wszystko przy mojej obecności) po tygodniu jazdy gwałtownie przyśpieszając na 2 zapaliła się kontrolka i już nie zgasła do wyłączenia silnika. Na drugi dzień odpaliłem auto, kontrolka się paliła, ale po ok 1km jazdy zgasła i miałem spokój na jakieś kilka dni. Ale co pewien czas w różnych sytuacjach zapalała się i gasła, błyskała, żarzyła aż w końcu przestała w ogóle świecić nawet przy zapłonie... Podjechałem na pomiar miernikiem = 12.6 na wolnych obrotach, ale po przy gazówce wskoczyło na 14,7 i już tak trzymało. Gdzie szukać przyczyny, co i jak sprawdzić ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Qdlik Zgłoś #19 Napisano 12 Listopada 2013 Gdzie szukać przyczyny, co i jak sprawdzić ?? Mostek prostowniczy, któraś dioda od wzbudzenia padła lubb się odlutowała... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach