Skocz do zawartości
SlawekS

1.9 TDI utrzymuje podwyższone obroty

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam pierwszy problem z moim Paskiem 1.9TDI 105KM. Otóż czasami zdaża mu się na biegu jałowym utrzymywać obroty rzędu 1050-1100. Zdarza się to rzadko, choć ostatnimi czasy coraz częsciej. Głównie po dłuższym jeżdzeniu po mieście. Czasami wystarczy go przegazować delikatnie i obroty spadają normalnie do 850 rpm. Co może być z nim nie tak?? Błędów żadnych nie wywala. Odpala ładnie, nie kopci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. Ja kiedyś tak miałem z mniejszym samochodem ,że zawsze obroty miałem większe jak włączyłem klime i wszystko co mozna było trzymał ponad 1000rpm

2. Nie wiem czy nie może być to spowodowane wypalaniem DPF-u? Masz w swoim aucie DPF?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1. Ja kiedyś tak miałem z mniejszym samochodem ,że zawsze obroty miałem większe jak włączyłem klime i wszystko co mozna było trzymał ponad 1000rpm

Ja też bym to obstawiał. W toyocie mam tak, że nie tylko obroty sie podnoszą, ale przez chwilę potrafią falować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

DPF-u nie mam. No niby na klimie jeżdzę, ale żeby to tak wyrywkowo, raz trzymał podwyższone obroty a dziesiątki innych razy ok, w okolicach 850 rpm. Raczej mało prawdopodobne :)

A może to coś z potencjometrem pedału gazu, się coś przycina i trzyma podwyższone obroty?? Po przegazówce się odblokowuje i jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A może to coś z potencjometrem pedału gazu, się coś przycina i trzyma podwyższone obroty?? Po przegazówce się odblokowuje i jest ok.

Podłącz VAGa, odczytaj błędy i powinno się wyjaśnić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem to na początku, błędów 0 :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zrobiłem to na początku, błędów 0

W takim razie to nie powinien być potencjometr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dzisiaj, że jak trzyma te podwyższone obroty to chodzą wszystkie wentylatory i jakoś tak silnik bardzo głośno pracuje. Już nie wiem co go boli :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U siebie też już parę razy to zauważyłem. Obroty podnoszą się do ok 1000rpm i wzrasta spalanie do 1,0l/h. Też chodzą wszystkie wiatraki. Dziwne, bo nie dzieje się to po szaleństwach tylko losowo jakoś bez widocznej przyczyny. Czasem chłodnica jest całkiem zimna ;) Raczej nie DPF - bo po co te wentylatory. Przegazowanie nie pomaga. Samo po jakimś czasie (pare-parnaście minut) znika. Po wyłączeniu i włączeniu silnika też tego nie ma. Ostatnio miałem to parę dni temu a wcześniej może 3 miesiące temu. Generalnie się tym nie przejmuję ale obstawiam jakiś fiksujący sensor, których mamy całą masę w tym ustrojstwie.

Pozdr.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Zauważyłem dzisiaj, że jak trzyma te podwyższone obroty to chodzą wszystkie wentylatory i jakoś tak silnik bardzo głośno pracuje. Już nie wiem co go boli

No to odpowiedź masz w postach nr 2 i 3. Mam to samo i to jak najbardziej normalne, no może obroty nie powinny dochodzić aż do 1100, ale u mnie do 950-1000 to normalka przy pracujących wszystkich wentylatorach, i u mnie się to dzieje przy silniku 2,2.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ale na dworze nie ma jakieś super wysokiej temperatury, tak samo ja tego samohcodu nigdy nie zyłuje. Jeżdzę spokojnie. Wyłączę nawet klimatyzację i obroty dalej są na wysokim poziomie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temeratury silnika .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik jest zimny to obroty trzyma równiutko, na Vagu 819 rpm. Jak dłużej pojeżdzę po mieście i silnik się porządnie zagrzeje to takie rzeczy się dzieją :/ Choć i tak nie zawsze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj Passat został podpięty pod KTSa. Była usterką "podwyższanie obrotów silnika" i kod tego błędu to 36, ale była to dość okrojona wersja tego KTSa i nie bardzo wiedzieliśmy co jest tego przyczyną. Miałby ktoś możliwość sprawdzić co oznacza??

Pozatym wszystkie czujniki sprawne, popowtryskwiacze pracują poprawnie, poprostu nie ma się doczego przyczepić. Jedynie ładowanie jest coś zaniżone-ok 13,4-13,5V co podejrzewamy że może być przyczyną podwyższania obrotów, gdyż jak się włączą wszystkie wentylatory to ejst spore zapotrzebowanie i silnik zwieksza obroty. Podobno uszkodzone mam kółko alternatora, zamówione nowe i zobaczymy czy po wymianie tego bedzie dobrze. Jak nie to trzeba bedzie na spróbowanie załozyć inny akumuylator, moze on już siada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możesz zgadywać

albo

podepnij pod vaga i zrób logi; jeśli nie masz dojścia to zagadaj do marewela, bo to +- Twoje rejony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość misiekmb1

Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym że też m ,gdzie się udać w celu zdjagnozowania tych objawów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam podobny problem z moim paskiem .Mam 1.9 tdi 130KM z 2003 roku .U mnie jest odwrotnie podwyższone obroty mam na zimnym silniku i zaraz po odpaleniu obroty sięgają 2500 i spadają do 1100 i tak się utrzymują dopóki się silnik nie zagrzeje.Później jest ok , chociaż zdarza się że i na ciepłym że też m ,gdzie się udać w celu zdjagnozowania tych objawów.

 

Moze byc walniety czyjnik temp plynu chlodzacego.

Na vagu moze bledu nie pokazac bo czujnik chociaz zla, to jednak jakas temp wskazuje. Sprawdzic w odpowiednim bloku konkretna temp jaka ten czujnik pokazuje i bedzie cos wiecej wiadomo.

Kiedys mialem A3 1.6 i rano przy temp zewnetrznej temp 16 stopni czujnik wskazywal -48. Jesli w ogole udalo mi sie go dopalic to silnik byl ciagle zalany i dawalo benzyna na 100 metrow dookola ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy to jest czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Przerabiałem podobny temat tylko w A6 z silnikiem 2,5TDI 180KM. Problem znikał kiedy na włączonym silniku dobierałem się do kostki na zapiętym czujniku-sami spróbujcie. Wymiana czujnika załatwiła sprawę. Dodam jeszcze że czujniki są identyczne w 1,9TDI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

do SławkaS - uważam że powoli pada ci czujnik temperatury cieczy chłodzącej(potocz. czujnik temp. silnika), też tak miałem ,czasem się wiesza i błędnie informuje urządzenie sterujące o temperaturze, będziesz go musiał wymienić koszt niewielki ale spokój duszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności